AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Hei! Jeg har vært sammen med en mann med en tenåringsbarn. Har selv to mindre barn. Syns det har vært vanskelig å planlegge ferie i år, da barna har forskjellig alder og behov.. Det ble en langhelg til en stor by, og det gikk bra. Jeg har en søster i en annen del av landet, og ville reise alene med mine barn dit (de har ikke plass til å ta i mot flere gjester enn oss tre), så søskenbarna og vi søsken får verdifull tid sammen. Min kjæreste var lunken/avvisende i en uke eller to før vi skulle dra, men gjentok at det ikke var noe problem. Bare reis, liksom.. Når hans barn var mindre var de i syden og i andre deler av landet over en lav sko, men meg meg var han ikke motivert for å planlegge ferie før et par dager før.. Så da lurer jeg på, hvordan gjør dere i bonusfamilier det i ferier? Reiser alle sammen i lag på tur, eller er det rom for å dele seg opp? Vil gjerne høre andres erfaringer.. Anonymkode: 06898...5aa
Gjest Alterego666 Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 (endret) Vi kjøpte et landsted som var stort nok for alle og reiste dit og der mottok vi besøk (som det også var plass til). Endret 7. august 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Vi reiser litt sammen, og også hver for oss. Vi er i samme situasjon. Mannen min tar sine barn på ferie alene, og jeg tar mine. Veldig koselig 🥰 Jeg har egen feriekonto som jeg sparer opp til "aleneferien" vår, og så bruker barna og jeg våren på planlegge sammen 😄 Anonymkode: bd125...b47 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Noe sammen og noe hver for oss, særlig på sånn familiebesøk som du beskriver. Det synes vi begge er behagelig. Anonymkode: 3c4dc...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Anser det som vanlig å dele det opp. Mannen min har to barn fra før, og vi har hatt noe ferie sammen (i utlandet, strandferie) og noe hver for oss. Da har barna vært litt med ham alene og litt med hans foreldre. Så har han og jeg selvsagt hatt ferie sammen når barna er hos hans mor. Kan ikke snakke på alles vegne, men jeg tror det er ganske vanlig å dele det opp litt så alle får litt av alt. Anonymkode: 6492f...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Vi har vært sammen i 6 år, og alltid reist sammen. Kunne sikkert ha delt oss opp også, men vi hadde ikke noe behov for det. Nå har vi felles barn også så nå er det mest naturlig at alle reiser sammen. Anonymkode: 9ed17...131
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 Tusen takk for innspill Kjekt å høre at det er flere som kan dele seg opp litt også. Må vel gjennom en innkjøringsfase, så går det vel seg til. Anonymkode: 06898...5aa
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Jeg som bonusmor deler opp. Det er såpass stor aldersforskjell mellom mine bonusbarn at vi splitter opp ferien. 1 uke hver for oss og 2 uker sammen. Da tar jeg som regel med minste på noe morsomt og far tar med eldste 🙂 Anonymkode: 734c4...6a3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg som bonusmor deler opp. Det er såpass stor aldersforskjell mellom mine bonusbarn at vi splitter opp ferien. 1 uke hver for oss og 2 uker sammen. Da tar jeg som regel med minste på noe morsomt og far tar med eldste 🙂 Anonymkode: 734c4...6a3 Høres bra ut 🙂 Jeg har lurt på om jeg er superego som tar med kun egne barn på tur.. Og mannen har vært vanskelig å snakke med, som sagt. Kjenner ingen i samme situasjon, så det var greit å lufte problemstillingen her 😊 Anonymkode: 06898...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå