AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Vi bygger nytt hus, og jeg sliter enormt med fargepalett og stil. Hadde jeg kunne velge alt selv hadde det vært greit, men jeg liker farger, gamle ting og maksimalisme, mens mannen er minimalist og vil ha alt hvitt. Jeg prøvde å bruke interiørarkitekt, men følte ikke at personen traff oss helt, så tror dette er noe vi må finne ut av selv. Er nok litt kjedelig, vil ikke bytte ut så ofte, ikke male så ofte, og er ikke den som følger trender. Vi har ganske typisk skandinavisk stil med enkle møbler i eik, en del kunst i form av litografier og skulpturer, grå sofa osv. Liker naturmaterialer, og vil ikke ha noe særlig i glass, polyester osv. Liker ikke rosa. Er det noen som har tips til fargepalett vi kan sjekke ut, for å holde oss til færre farger så det ikke blir maksimalismen min? Anonymkode: d7095...d34
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Hm, jeg er også maksimalist, men har nok en mer overbærende mann 🤭 Hva med feks Letthet til en behagelig beige, og kontrastfarger på vegger som er lette å male, eller på mindre flater (typ mellom over- og underskap eller i entreen)? Jeg liker klare farger for tiden, feks en kontrastvegg (det er sikkert veldig umoderne med kontrastvegger, men jeg liker nå det) i noe sånt: https://www.instagram.com/p/BYdW0qjjAGH/?utm_medium=copy_link ..eller en litt klar grønn...Men det vil kanskje gi mannen din åndenød 😅 Ville nok ikke malt hele rom i farger, for at mannen din ikke skal føle seg helt overveldet. Anonymkode: b17b4...155
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #3 Skrevet 8. august 2021 Tenker et kompromiss er litt duse farger på veggene? Dus grønn til stua f. eks. Da tåler rommet kanskje litt mer møbler og ting også. Anonymkode: 96744...c84
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #4 Skrevet 8. august 2021 Vi forhandler rett og slett om alle rom, og den som "får" rommet får bestemme fargen. Eneste kriteriet er at det ikke skal kræsje med de andre fargene i boligen. Så alle rommene min mann har fått ansvaret for er hvite, alle de jeg har ansvaret for har farge. Enten en vegg eller hele rommet. Jeg har brukt Jotun sine nettsider mye og lært meg hvordan farger er bygd opp slik at det ikke blir totalt kaos. Anonymkode: dd226...a6b 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #5 Skrevet 10. august 2021 Takk for fine tips 😍 Anonymkode: d7095...d34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå