Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er kun nettsamlinger, 1 gang i måneden. 

Hva gjør man mellom disse samlingene? Hvor mye leser man? Er det nok å bruke 2-3 timer per uke?  

På forhånd takk ☺️

Anonymkode: d6175...a4e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig lite ut, par timer om dagen høres mer realistisk ut

Anonymkode: ff8ce...f12

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres veldig lite ut, par timer om dagen høres mer realistisk ut

Anonymkode: ff8ce...f12

2 timer daglig for årsstudium? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange kombinerer jo årsstudium med full jobb OG familie. Finner de virkelig 2 timer hver eneste dag til å lese? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det 60 stp? Isåfall er det vel beregnet 40 timers arbeidsuke? 

Anonymkode: f7dc2...ad2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det 60 stp? Isåfall er det vel beregnet 40 timers arbeidsuke? 

30 stp 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke mulig å jobbe 100% og lese 4-5 timer daglig. Jobbe til kl.16, middag, lese, sove? 24/7? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

30 stp 

Går det da over et helt eller halvt år? Et årsstudium er vanligvis 60 stp. 

30 stp = 40timers arbeidsuke i et halvt år. Eller 20t om det blir fordelt på ett år. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

30 stp 

Sånn grovt sett så regnes det 25-30 timers per studiepoeng. Så avhenger det jo av deg, dine evner og studieteknikk og hvor flink du er i faget. Arbeidsmengden som kreves varierer også voldsomt mellom fag. Har hatt 15 stp poengs fag som krevde mye mindre enn enkelte 7,5 poengs fag. 

Anonymkode: f66b2...5e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

30 stp = 40timers arbeidsuke i et halvt år. Eller 20t om det blir fordelt på ett år. 

1 år. Seks nettsamlinger i løpet av 1 år 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn grovt sett så regnes det 25-30 timers per studiepoeng. Så avhenger det jo av deg, dine evner og studieteknikk og hvor flink du er i faget. Arbeidsmengden som kreves varierer også voldsomt mellom fag. Har hatt 15 stp poengs fag som krevde mye mindre enn enkelte 7,5 poengs fag. 

Hvor mange timer i uka leste du? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som ikke leser i det hele tatt, kun 1 uke før eksamen og får B (vanligvis). Det er selvfølgelig ikke greit å droppe lesingen, men 3-4 timer daglig? Nei, det er too much 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det avhenger mye av hva du studerer. Da jeg tok Bacheloren min synes jeg fagene var ganske lette og jeg gjorde ikke så mye gjennom året. Nå skal jeg derimot ta et nettstudie i språk og forventer å måtte jobbe mye mer nettopp fordi man lærer mye mer hvis man bruker mye tid på å lære seg språket. Heldigvis kan jeg «jobbe» ved å se på tv-serier osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Carolinekomm skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det avhenger mye av hva du studerer. Da jeg tok Bacheloren min synes jeg fagene var ganske lette og jeg gjorde ikke så mye gjennom året. Nå skal jeg derimot ta et nettstudie i språk og forventer å måtte jobbe mye mer nettopp fordi man lærer mye mer hvis man bruker mye tid på å lære seg språket. Heldigvis kan jeg «jobbe» ved å se på tv-serier osv.

Ja, hvis du lærer et helt nytt språk, er det helt forståelig at du bruker mye tid på det. Faget jeg skal studere har jeg erfaring med fra før :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. 

Men om dette er et typisk videreutdanningskurs krever det vanligvis mindre jobb enn et universitetsfag, da de ofte tas i tillegg til jobb og ikke som fulltidsstudent. 

Om du melder deg opp, ts, får du vel en pensumliste som vil vise hva som kreves av tidsforbruk. Greit å komme seg gjennom den før samling/eksamen, selv om mange sikkert dropper det, leser minimalt, og kommer seg gjennom eksamen uansett. 

Anonymkode: c176d...28c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor mange timer i uka leste du? 

Veldig varierende. Jeg er et typisk skippertaksmenneske. Alt fra 14 timer i døgnet før innleveringer/hjemmeeksamener/eksamener, til lite/ingenting avhengig av hva annet jeg hadde å finne på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker som enkelte her ikke helt får med seg at dette er samlingsbasert nettstudie, med få samlinger. Altså ikke forelesninger som vanlig.

Hvor mye jobb du skal legge i det er jo klart avhengig av hvilke karakter du ønsker å få, og vanskelighetsgraden i faget. Da jeg studerte brukte jeg et par timer om dagen til å lese og jobbe med faget, noe jeg gjorde for å få gode karakterer ("ingeniørfag"). 

Anonymkode: 3be78...218

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Virker som enkelte her ikke helt får med seg at dette er samlingsbasert nettstudie, med få samlinger. Altså ikke forelesninger som vanlig.

Hvor mye jobb du skal legge i det er jo klart avhengig av hvilke karakter du ønsker å få, og vanskelighetsgraden i faget. Da jeg studerte brukte jeg et par timer om dagen til å lese og jobbe med faget, noe jeg gjorde for å få gode karakterer ("ingeniørfag"). 

Anonymkode: 3be78...218

Tror det er du som ikke har fått med deg at studiepoeng anslår forventet tidsforbruk, uavhengig om det er et emne med forelesninger eller samlinger. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Enig. 

Men om dette er et typisk videreutdanningskurs krever det vanligvis mindre jobb enn et universitetsfag, da de ofte tas i tillegg til jobb og ikke som fulltidsstudent. 

Om du melder deg opp, ts, får du vel en pensumliste som vil vise hva som kreves av tidsforbruk. Greit å komme seg gjennom den før samling/eksamen, selv om mange sikkert dropper det, leser minimalt, og kommer seg gjennom eksamen uansett. 

Ja, det er erfaringsbasert videreutdanning 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tror det er du som ikke har fått med deg at studiepoeng anslår forventet tidsforbruk, uavhengig om det er et emne med forelesninger eller samlinger. 

Ja, men det varierer jo veldig, ut ifra om du kan faget fra før eller om det er noe helt nytt du studerer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...