Gå til innhold

har aldri opplevd noe så dramatisk som dette! (Finn.no)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har solgt ting på Finn i mange år, men aldri opplevd noe slikt.

i januar solgte jeg en selvskapsveske. Jeg la ut bildet av selve vesken i annonsen og skrev den var ny. Jeg solgte den rett og slett fordi jeg trengte penger og ikke trengte den der og da. 
da damen mottar vesken sier hun den er ødelagt og sender bilder. Noe den overraskende faktis er!

Jeg fortalte damen at npr jeg sendte vesken var den hel og fin. Og sendte også bildet fra annonsen som var slettet. 
denne damen ville bare ha pengene tilbake og mente det var min feil.

jeg var ikke enig da jeg har vitnet den var i god stand da den ble sendt. Og den ble sendt i svak bobleinnpakning. (Jeg sendte den i samme pakke som jeg mottok den i da jeg bestilte den selv»

fikk e-post av forbrukertilsynet igår hvor det sto veldig dramatisk at hun har klaget over vesken. Noe som skremmer meg veldig da jeg er veldig ung! 
i første omgang ville jeg bare betale halve summen og bli ferdig. (450kr totalt)

men etter å ha snakket med min søster og fortalt henne mente hun jeg ikke har noe grunn til å stresse hvis jeg ikke har gjort noe galt. Noe jeg er enig i! Men jeg har allerede nok av jobb stress, skole stress, personlig problemer at dette er ikke noe jeg vil fikle med.

Er det noe sjans jeg havner i domstol hvis jeg ikke sender penger? For jeg vil heller betale 250 kr for å slippe å gå gjennom domstol. Men samtdiig så vet jeg at jeg ikke er skyldig.

jeg mistenker at det enten har skjedd noe i transport, eller at dama har selv mistet på gulvet og ødelagt og dermed sender klage... jeg vet ikke 

det jeg lurer på er dette noe jeg bør unne meg med ved å betale? Eller bør jeg bare la det skje naturlig.

er redd hun klager videre og det blir større sak av en veske for 450 kr

8C549726-A305-4246-8691-5FB19751E42F.jpeg

640F0FCA-DA44-4398-AE5F-4357C02D8AB3.jpeg

Anonymkode: 95b47...738

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Knappen over veska hadde også falt av i bildet hun sendte. Noe den ikke var ødelagt da jeg sendte! 

Skrevet (endret)

Posten kan jo ha ødelagt den. 
hvordan er hennes rating?

Endret av Minitroll
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Var pakken sendt med Posten og var pakken forsikret? Om pakken var forsikret og sendt med Posten skal vel Posten erstatte vesken?

Anonymkode: 172b9...c91

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo virkelig ikke en sak for forbrukertilsynet, hvordan hun har fått dem til å ta saken er en gåte, hvis hun ikke har fabrikkert brevet, da. Hadde lest hva som står ang ansvar under transport evt. Skjønner at du tenker du likegodt kan betale siden summen ikke er stor, men samtidig er det falske besyldninger fra hennes side.

Anonymkode: b61db...91b

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk e-post fra forbrukertilsynet? Hva sto det der? Er den ekte?

Anonymkode: 8aab2...313

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Og btw, det er ingen domstol som tar denne saken. Får evt melde det inn som tvist hos finn.

Anonymkode: b61db...91b

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Hun betalte 450 kr for veska? Kan garantere at det ikke havner i retten i alle fall, det er alt for liten sum til det. Skjønner heller ikke hvorfor forbrukertilsunet bryr seg om dette. Det du burde ha gjort med en gang var å kontakte de som sendte varen og spurt om mulighet for erstatning - så gjør det nå! Send med bilder av den ødelagte veska - for kjøper påstår vel at den ankom slik. 

Anonymkode: e5c7c...33a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Les kjøpsloven paragraf 13 og 6.

"Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen." 

Anonymkode: 493bb...a45

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Den har fått slag og blitt kastet rundt i posten og ødelagt fordi du ikke har pakket den inn godt nok.

Anonymkode: fda2b...19d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde betalt tilbake pengene og solgt noe annet i stedet om du trenger penger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Var pakken sendt med Posten og var pakken forsikret? Om pakken var forsikret og sendt med Posten skal vel Posten erstatte vesken?

Anonymkode: 172b9...c91

Var ikke forsikring nei, den ble sendt med post for 130 kr

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du fikk e-post fra forbrukertilsynet? Hva sto det der? Er den ekte?

Anonymkode: 8aab2...313

Ja, den var ekte. Var også satt en rådgiver.

hun sa de vanligvis tar det gjennom telefon men at hun ikke klarte å nå meg. 

var masse papirer, også av samtalen våres. 

B52E2F54-22D7-41F1-980B-28F0F34A917F.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Les kjøpsloven paragraf 13 og 6.

"Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen." 

Anonymkode: 493bb...a45

Så hva vil det si? At jeg ikke har skjylda?

for kjøperen nevnte ikke noe om at hun ville ha med sporing eller noe ligennde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Den har fått slag og blitt kastet rundt i posten og ødelagt fordi du ikke har pakket den inn godt nok.

Litt merkelig fordi jeg fikk den tilsendt i samme emballasje da jeg bestilte den. Da var det ikke noe problem

var papp og litt boblepakning inni

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du Google "brev fra forbrukertilsynet" så ser du eksempler på hvordan disse ser ut. 

Anonymkode: 2febf...abd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men du solgte den i januar, og så klager hun nå, i august?

Det går vel ikke an. 😅 altså 8 mnd etter??

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Umiddelbart ser det ut som om brevet ikke er ekte. Ofte når du får brev fra slike instanser står firma, adresse, telefon, mail osv øverst i venstre hjørne. Det sendes også ofte i digipost om du har det jeg har dog aldri mottatt noe fra forbrukertilsynet før så vet ikke hvordan de praktiserer. Og det er uansett merkverdig at de tar en sak som dette. Virker mistenksom ut. 

Anonymkode: 2febf...abd

Jo, der står alt. Jeg har bare ikke tatt det med på bildet.

D401CAAA-1D95-49AE-949F-DAA5AA536053.thumb.jpeg.cfd5684f8d93382c9fd60e94922c0939.jpeg

0C506222-3E4B-40D9-BFE6-0EE29E7C9B4F.jpeg

DE302F01-BD87-41CB-83F8-EE2672894D56.jpeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men du solgte den i januar, og så klager hun nå, i august?

Det går vel ikke an. 😅 altså 8 mnd etter??

De klarte ikke å nå meg på telefon. Så fant de en anenn som bodde med meg men klarte heller ikke å nå den (mannen min bytta nr for 2 mnd tilbake.)  derfor den kom på telefonsvarer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...