Gå til innhold

Kan en ha antistoffer mot covid selv om en ikke har vært syk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert dumt spørsmål. Men kan jeg ha antistoffer mot covid uten at jeg har vært syk eller tatt vaksinen?

Har lyst til å teste meg for å sjekke om jeg er mer rystet mot covid før jeg tar det første stikket. Er det mulig?

Jeg vet jo at jeg visst f.eks jeg har hatt vanlig influensa så får jeg antistoffer mot den type influensa. Men si at jeg har hatt en årlig influensa og har bygget meg opp ett bra immunsystem og muligens en del antistoffer.... også mot covid... er det mulig?

Anonymkode: e0041...fd6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei. Kroppen din må ha møtt koronaviruset for å produsere antistoffer mot det. Men du kan jo ha hatt korona uten å hatt symptomer og sådan vært syk da, da har du antistoffer mot viruset.

Endret av Obscura
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha antistoffer uten å ha blitt syk, ja. Dette fordi man kan blir smittet av viruset uten å utvikle symptomer/bli syk.

Men hvis man ikke har blitt smittet eller tatt vaksinen - da er svaret nei.

Anonymkode: cee64...373

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle får symptomer så ja det kan skje. Svigers hadde korona uten symptomer selv om de er i risikogruppen.

Anonymkode: 85f19...b9f

Skrevet

De selger antistofftest på apoteket, så om du har lyst kan du kjøpe en slik.

Skrevet
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

De selger antistofftest på apoteket, så om du har lyst kan du kjøpe en slik.

Kan man ikke teste seg hos fastlegen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 15.33):

Sikkert dumt spørsmål. Men kan jeg ha antistoffer mot covid uten at jeg har vært syk eller tatt vaksinen?

Har lyst til å teste meg for å sjekke om jeg er mer rystet mot covid før jeg tar det første stikket. Er det mulig?

Jeg vet jo at jeg visst f.eks jeg har hatt vanlig influensa så får jeg antistoffer mot den type influensa. Men si at jeg har hatt en årlig influensa og har bygget meg opp ett bra immunsystem og muligens en del antistoffer.... også mot covid... er det mulig?

Anonymkode: e0041...fd6

Syns det er et interessant spørsmål som jeg har tenkt på selv også. 

Skrevet

Aner ikke, men om man bare kan ta en hjemmetest, hvorfor betale for en legetime, pluss oppta en legetime som kanskje noen har bruk for?

Skrevet
Snabeltann skrev (6 minutter siden):

Aner ikke, men om man bare kan ta en hjemmetest, hvorfor betale for en legetime, pluss oppta en legetime som kanskje noen har bruk for?

Det vet man vel strengt tatt selv hva man har bruk for og ikke? Ikke sikkert fastlegen går med på å teste engang. Noen ønsker kanskje å ta blodprøver før og etter vaksine også. Hvis det kan gjøre noen tryggere å gå til fastlegen, er ikke det bare bra? 

• Opprett ny...