Gå til innhold

Aldersforskjell på 16 år. Hva er deres erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begge er voksne, men den eneste fremdeles er litt ung(32) og den andre er godt voksen(48)?

Har du erfart noen utfordringer med denne aldersforskjellen på dette aldersstadiet?

Anonymkode: 1cde8...faf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen problemer på det alders stadie. Men nå som han er over 70 og jeg 16 år yngre har vi for lengst vokst fra hverandre.  Ville ikke gått inn i forholdet med den kunnskapen jeg har idag.

Anonymkode: 37b03...dbc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi har den aldersforskjellen, men er begge litt yngre enn dere. Vi har det flott sammen, og på dette stadiet i livet er det ikke mange utfordringer. Men han er klar over at han må holde seg sprek i årene fremover...

Anonymkode: 76e00...676

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt forhold er det aldersforskjell på 9 år, og vi merker jo fra tid til annen at det er en del ting som vi ikke har til felles pga aldersforskjellen. Ikke like mye felles barndomsopplevelser å "bonde" over som vi ellers ville ha hatt, den eldste er på et litt annet sted i livet, har noe mindre energi, har "mistet" fysisk attraktivitet tidligere, og noen andre ting jeg ikke kommer på i farta.

Det er ikke så ille at det er et stort problem for oss, men jeg kan tenke meg at hvis aldersforskjellen hadde vært nesten det dobbelte, hadde disse tingene vært mye mer utpreget og hadde vært et større problem.

Anonymkode: fb508...7b1

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min er 17 1/2 år yngre enn meg og det fungerer fint for oss i hvert fall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

9år mellom oss, 33 og 42. Funker fint nå, men hadde ikke ville hatt noe mer nei.

Anonymkode: 201f9...052

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Når begge er voksne, men den eneste fremdeles er litt ung(32) og den andre er godt voksen(48)?

Har du erfart noen utfordringer med denne aldersforskjellen på dette aldersstadiet?

Anonymkode: 1cde8...faf

Vel han blir pensjonist om 14 år og du om 30 hvordan blir det tro?

AnonymBruker
Skrevet

Meget gode erfaringer.

Det er deilig å ligge med eldre menn.

Anonymkode: 27c76...1c4

• Liker 4
Skrevet
Loff77 skrev (9 minutter siden):

Vel, pensjonsalderen i Norge er 67 år så det er i hvert fall 19 år til, ikke 14. Har selv erfaring med 11 års aldersforskjell og det har gått utmerket hittil. Har vært gift i over 40 år.

• Liker 2
Skrevet

Min svigermor og svigerfar hadde 17 års aldersforskjell. Hun var 25 da de fikk barn nr en, han var 42.

De holdt sammen livet ut, til han døde da han var i åttiårene.

• Liker 1
Skrevet
Pillarguri skrev (1 time siden):

Vel, pensjonsalderen i Norge er 67 år så det er i hvert fall 19 år til, ikke 14. Har selv erfaring med 11 års aldersforskjell og det har gått utmerket hittil. Har vært gift i over 40 år.

Sant men de fleste har mulighet til å gå av på 62

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til: til tross for de 15 årene mellom oss mener jeg vi har mer til felles enn andre jeg har datet som er nærmere i alder. Det handler mye om bakgrunn o.l. De fleste vil nok finne at de har mer referanserammer med en som er eldre eller yngre som er fra samme sted som deg, samme sosioøkonomiske bakgrunn og kanskje geografiske bakgrunn, enn en jevnaldrende fra et helt annet hjem og med andre verdier. 

Det du mister er ting som hva man så på barne-tv og hvilket tiår man var ungdom i. Der har vi ulike erfaringer, men det påvirker ikke oss negativt på noen måte til daglig.

En ting jeg kan nevne er at hans omgangskrets selvsagt er eldre, og mer etablert. Hans venner er alle par, og alle har barn. Mine venner er litt forskjellig - noen er single, noen har samboer og noen venter sitt første barn. Jeg har en god venninne som er singel og fortsatt er mye på byen, og henne treffer jeg alene. En annen nærmer seg termin, og har sitt å tenke på. Som resultat har vi truffet veldig mye mer av hans venner sammen enn av mine. Der merker vi asymmetrien. Men jeg kommer godt overens med hans venner, og har nok alltid vært mentalt "eldre" enn min alder.

Anonymkode: 76e00...676

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer bare ikke å finne partner på samme alder. Da finner man som regel en gammel gris som nesten kunne vært faren til kvinnen. Men sånn er det når man ikke er så attraktiv.

Anonymkode: f16cd...1b1

AnonymBruker
Skrevet
Loff77 skrev (1 time siden):

Vi har 16 års forskjell. Ordnet pensjonisttilværelsen ved at han jobbet 100% til 70 år, jeg førtidspensjonerte meg og tok løse vakter både for å fortsette å opparbeide meg  en del pensjonspoeng , for å holde meg oppdatert faglig og for å ikke «kjede» meg. Vi planlegger etterhvert å reise mye. 

Anonymkode: d6e85...e75

• Liker 2
Skrevet (endret)

10-15 års aldersforskjell er perfekt for menn når det dreier seg om kone nr. 2. Yngre kone som holder seg sprek og gir god sex. I tillegg har man pleier og en med bedre inntekt når man selv blir eldre og pensjonist. For kvinner er det idiotisk å få en mye eldre partner. Spesielt om han har barn fra før som arver. Da ender man opp med noen gode år for deretter å ende opp som forsørger og ofte pleier for eldre mann når en selv skulle kose seg som pensjonist.

Personlig foretrekker jeg å være sammen med kone nr. 1 på omtrent samme alder. Mange felles referanser fra oppvekst, felles livshistorie, felles barn og forhåpentlig vis gode pensjonistår sammen når den tid kommer.

Endret av Brunello
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer er 9 år eldre enn meg, ingen problemer :) jeg tenker at dersom dere har det bra sammen så kjør på! Ingen vet hva morgendagen bringer. Og det er ikke sikkert du finner noen «bedre» som er yngre. 

Anonymkode: 1f192...719

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, ingen problemer på det alders stadie. Men nå som han er over 70 og jeg 16 år yngre har vi for lengst vokst fra hverandre.  Ville ikke gått inn i forholdet med den kunnskapen jeg har idag.

Anonymkode: 37b03...dbc

Hvordan er samlivet deres nå?

Anonymkode: 493f7...bba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Noen klarer bare ikke å finne partner på samme alder. Da finner man som regel en gammel gris som nesten kunne vært faren til kvinnen. Men sånn er det når man ikke er så attraktiv.

For noe hatefullt vrøvl. Er vel du som er mindre attraktiv og sjalu på alle som finner kjærlighet fordi de er mer attraktive enn deg. 

Anonymkode: 493f7...bba

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er 16 år mellom meg og samboer. Vi har vært sammen i 19 år. Alt annet klaffet og syntes det var dumt å ikke ta sjansen pga. alderforskjellen.

Jeg er heller sammen med en som er mye eldre og som er flink til å ta vare på seg selv gjennom trening og sunn livsstil enn en jevngammel som begynner å forfalle 10 år ut i forholdet samtidig som han drømmer om yngre kvinner. 

Anonymkode: 74ddc...5e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kunne velge og vrake i menn da jeg ble singel etter et langvarig forhold i fjor. Har veldig god økonomi, bra jobb, er sosialt oppegående og får mange komplimenter av menn (og damer). Blir stadig sjekket opp på fest. Da jeg var ung ble jeg flere ganger stoppet på gata i utlandet av modellagenter (tok masteren i et annet land), men jeg var ikke interessert. Er nå sammen med en som er 14 år eldre og har aldri hatt det bedre. Så hold kjeft. 

Anonymkode: d51ce...709

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...