Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt kritthvit rolig hodebunn og har prøvd mange sjampoer. Hodebunnen er alltid rosa og sensitiv, ikke mye flass men tørr/stram. Samtidig blir håret fort fett. Har alltid røytet mye også. Noen som har lignende hodebunn og funnet gode produkter for det?

Anonymkode: 76a1a...cb9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Daxxin uten parfyme mot sensitiv hodebunn.

Nisim mot håravfall.

Anonymkode: 9f793...648

AnonymBruker
Skrevet

Fungoral -kjøpes på apotek.

Anonymkode: 65a8c...2a2

AnonymBruker
Skrevet

Baby sjampo uten sulfat

Anonymkode: 8da49...781

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har aldri hatt kritthvit rolig hodebunn og har prøvd mange sjampoer. Hodebunnen er alltid rosa og sensitiv, ikke mye flass men tørr/stram. Samtidig blir håret fort fett. Har alltid røytet mye også. Noen som har lignende hodebunn og funnet gode produkter for det?

kan det være hodebunnpsoriasis? 

PSORIASIS- OG EKSEMFORBUNDET - Typer psoriasis

"Psoriasis i hodebunnen er en form for psoriasis vulgaris som arter seg som tykke, skjell (plakkpsoriasis) som flasser. Man anslår at omtrent 70 til 80 prosent av personer med plakkpsoriasis vil oppleve å få en hodebunnsaffeksjon i løpet av livet.

Lys hud får røde flekker mens mørkere hud kan få mørkere flekker. Hodebunnen kan klø sterkt og kan føles stram. Hodebunnspsoriasis kan oppstå alle steder i hodebunnen, men ses hyppigst rundt hårfestet, i tinningene, i nakken og bak ørene. Hudforandringene går ofte 1 til 2 cm utenfor hårlinjen. Psoriasis i seg selv påvirker ikke hårveksten, men mye tykke skjell kan slite på håret. Når psoriasisen blusser opp, kan man miste noe hår. Det vokser nesten alltid ut igjen."

Anonymkode: 6aef5...48c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Farger eller bleker du håret?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

kan det være hodebunnpsoriasis? 

PSORIASIS- OG EKSEMFORBUNDET - Typer psoriasis

"Psoriasis i hodebunnen er en form for psoriasis vulgaris som arter seg som tykke, skjell (plakkpsoriasis) som flasser. Man anslår at omtrent 70 til 80 prosent av personer med plakkpsoriasis vil oppleve å få en hodebunnsaffeksjon i løpet av livet.

Lys hud får røde flekker mens mørkere hud kan få mørkere flekker. Hodebunnen kan klø sterkt og kan føles stram. Hodebunnspsoriasis kan oppstå alle steder i hodebunnen, men ses hyppigst rundt hårfestet, i tinningene, i nakken og bak ørene. Hudforandringene går ofte 1 til 2 cm utenfor hårlinjen. Psoriasis i seg selv påvirker ikke hårveksten, men mye tykke skjell kan slite på håret. Når psoriasisen blusser opp, kan man miste noe hår. Det vokser nesten alltid ut igjen."

Jeg har ikke skjell/tykk flass, kun tørr

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Farger eller bleker du håret?

Striper med folie striper så har ikke fargen nedi bunnen

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Neccin eller en sjampo uten sulfat

Anonymkode: d379f...869

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har psoriasis, og det kan bli helt drøyt. Jeg mister også dritmye hår, ligger som parykker i sluket etter hver hårvask. Jeg blir gal. Hår overalt. Det som har funket best hittil er Fungoral. Men jeg leter fremdeles etter en bedre sjampo, for det er langt fra optimalt sånn det er nå.

Anonymkode: 9673b...509

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...