Gå til innhold

Familieburdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt skal feires sammen med familie snart. Er det riktig at man skal høre med gjestene når det passer for de å komme i selskap eller inviterer man. Etter når det passer for oss som skal arrangere?

Anonymkode: c68d4...025

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hørt med de som var viktigst for meg på forhånd, altså mine foreldre, mine svigerforeldre og mitt ene søsken. Bare fordi det er viktig for meg at de kan komme på sånne ting og da kan jeg heller tilpasse meg dersom de har noe planlagt de ikke kan flytte på. Familie ut over det ville jeg tenkt at kommer om de kan. 

Anonymkode: 55356...d2b

• Liker 5
Skrevet

Dere bestemmer. Si ifra litt på forhånd, gjerne minst en uke. Passer det ikke for alle, så passer det ikke. 

Skrevet

Vi har satt en dato og en tid over flere timer, type åpent hus, kom når du vil. De som kan kommer, de som ikke kan kommer ikke 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte er for at vi alltid må ta hensyn til svigers. Merker det begynner å bli slitsomt, det går alltid utover oss. Vi jobber helger og ender opp med at vi må bytte en vakt for at de skal kunne komme. Sånn er det hvert år. Hvis ikke så bare tar de seg friheten til å lage en egen feiring uten å spørre oss

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte er for at vi alltid må ta hensyn til svigers. Merker det begynner å bli slitsomt, det går alltid utover oss. Vi jobber helger og ender opp med at vi må bytte en vakt for at de skal kunne komme. Sånn er det hvert år. Hvis ikke så bare tar de seg friheten til å lage en egen feiring uten å spørre oss

Jeg var den som svarte at jeg spør de nærmeste. Men jeg har ikke slike nærmeste da, som forventer og er kravstore.. og jeg og mannen jobber vanlig kontorjobb så er mer fleksible. I deres situasjon ville jeg bare gitt beskjed i god tid i forveien til dem når det blir. 

Anonymkode: 55356...d2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det vanlig å samsnakkes i forkant. Da vi har folk som jobber skift, har vaktordninger, reise-jobber og turnus i nærmeste familie.

Forskjellen er jo at alle er innstilte på å finne en løsning, og en dag som passer flest mulig - inkludert vertskapet selvfølgelig.

Men det hender seg at løsningen blir at noen kommer innom på kaffe og restekake en annen dag. Eller pølsekvelds dagen før til litt tidlig feiring. Begge deler kan være vel så kos for ungene :)

Det dine svigerforeldre gjør er derimot frekt.

Anonymkode: d37d4...871

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvor stor familie man har og hvor viktig det er at de kan komme. Våre gjester i familiselskaper består av én annen husstand, så vi er selvsagt avhengig av at det passer for dem. 😛 Men vi feirer alltid barnets bursdag med familien på selve dagen, og de vet når den er, så de holder av den datoen uansett.

Anonymkode: b8d7c...464

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens. Vi inviterer alltid til selskap samme helg hvert og. Og hvert år har de andre avtaler og forventer at vi endrer helg. Vi inviterer i tillegg besteforeldre, tanter og onkler. 

Skrevet

Jeg inviterer, så kan de som kan. Jeg har kontroll på når de nærmeste har planer i helger så det funker fint her

Skrevet

I vår familie har vi det sånn at familiebesøk stort sett starter kl. 17. Ettåringer feires gjerne litt før, da helst en helg 

AnonymBruker
Skrevet

Både i vår familie og svigerfamilien er det vanlig å avklare med besteforeldrene slik at de kan komme. Så kommer tanter og onkler, og i enkelte tilfeller andre familiemedlemmer, om det passer.

Er typisk en søndag ettermiddag slik at det passer for flest mulig. 

Anonymkode: e6f92...2c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar folkens. Vi inviterer alltid til selskap samme helg hvert og. Og hvert år har de andre avtaler og forventer at vi endrer helg. Vi inviterer i tillegg besteforeldre, tanter og onkler. 

Da hadde jeg bare invitert, og når de sier at de ikke kan komme ber dere de holde av helgen neste år allerede nå. Så kan de heller komme en ettermiddag akkurat i år. 

Anonymkode: bd5f9...95d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Da hadde jeg bare invitert, og når de sier at de ikke kan komme ber dere de holde av helgen neste år allerede nå. Så kan de heller komme en ettermiddag akkurat i år. 

Anonymkode: bd5f9...95d

Dette hadde jeg også gjort. Her koordinerer vi med tilreisende besteforeldre, og for resten passer det om det passer. Men vi gir alltid beskjed flere mnd i forveien (når flybilletter bestilles), så det pleier å gå bra for de første. 

Anonymkode: 6cd04...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...