Gå til innhold

Du som hadde bekkenplager i første svangeskap. Var det like ille, det samme eller bedre i andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid igjen 7 mnd etter fødsel. Hadde myye bekkenplager i svangerskapet sist og er litt bekymret. Del gjerne erfaringer. 

Anonymkode: 199bb...a0d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Masse plager første gang. Nesten ingen på nr 2. Kun på slutten de siste 3 ukene :) 

Anonymkode: add54...b92

AnonymBruker
Skrevet

Stor sannsynlighet for at du får plager igjen ja, dessverre. 

Anonymkode: 32eb6...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Verre for hvert svangerskap 

Anonymkode: 0366c...8a4

Skrevet

Tror ikke det er noe fasit på dette. Jeg hadde alle plager man kan få i første svangerskap, fra å kaste opp mer eller mindre kontinuerlig de første månedene til bekkenløsning, kramper,halsbrann... ja mer eller mindre absolutt alt ubehagelig man kan oppleve. 

Andre svangerskap hadde jeg ingen plager. Kun at det naturligvis var noe tungt på slutten. Ekstra tungt, siden tvillinger. Frem til siste måneden var jeg rett og slett uberørt av at jeg var gravid. Hadde bare voksende mage. 

Jeg forventet et likt svangerskap som første, men det ble helt annerledes. For meg. Jeg har venninner som fikk kopi av sitt første svangerskap også andre gangen. Samme plager. Jeg var heldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Masse plager i 1 og 2. Null plager i tredje.

Anonymkode: fd020...bb1

Skrevet

Litt verre.

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Masse bekkenløsning fra ca 5 måned første ganga, nå andre ganga har jeg kjent det begynte så smått uke 10, og kjenner meg mer og mer stiv i gangen når jeg har sittet nede og skal opp og gå... håper ikke den der kjøttøks-i-symfysen kommer før på LENGE for det om! :sjokkbla:

AnonymBruker
Skrevet

I første svangerskap var jeg ille plaget med bekkenløsning. Det startet tidlig, rundt 16 uker, og ble så ille at jeg ikke klarte ta på sko selv, støvsuge, vaske gulv eller gå/stå særlig lenge om gangen. I andre svangerskap hadde jeg ingen bekkenplager i det hele tatt! Hadde hørt at det som regel ble verre for hvert svangerskap, men det gjelder tydeligvis ikke for alle.

Anonymkode: fa243...68c

AnonymBruker
Skrevet

I første graviditet var det vanskelig å gå, men ikke ekstremt vondt. Varte i 2 mnd ca. I andre begynte plagene mye tidligere, helt ille vondt. Jeg regna med det ikke ville gi seg etter graviditeten faktisk, men det gjorde det!

Gikk til fysio, og følte det ble verre. Men mange får god hjelp der

Anonymkode: 46c09...f34

AnonymBruker
Skrevet

Hadde endel bekkenproblemer i første graviditet. Så og si ingenting i andre (1,5 år etter). 

Anonymkode: 2e6d1...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Her var det verst i andre svangerskapet (men det var tvillinger). Men tredje svangerskap var helt klart verre en første. Så her økte bekkenplagene. Nå hadde jeg mulighet til å trene mer i første svangerskap, det har nok også noe å si. 

Anonymkode: 96b12...639

AnonymBruker
Skrevet

Har født en gang jeg. Mannen skal være rik smart og deilig for at jeg skal gidde å føde igjen. Så jeg kommer sikkert bare til å ha 1 barn. 😬👍😊🙈🥵😅

Anonymkode: 1d89b...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Det var verre, samtidig tok jeg det mer alvorlig siste gangen, og hadde gjort meg noen erfaringer fra første gang. Endte opp med kronisk bekkenleddsyndrom og nesten ett års sm etter endt permisjon, så det må tas alvorlig!

Anonymkode: 209f5...892

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har født en gang jeg. Mannen skal være rik smart og deilig for at jeg skal gidde å føde igjen. Så jeg kommer sikkert bare til å ha 1 barn. 😬👍😊🙈🥵😅

Så derfor kan jeg egentlig ikke sammenligne svangerskap. Hadde ikke problem med bekken. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...