AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Søvn er jo veldig individuelt. Jeg sliter psykisk, er mye sliten og trenger mye søvn. Selv føler jeg meg helt groggy hvis jeg har sovet dårlig. På en skala fra 1 til 6 hvor 1 er verst og 6 er best ligger jeg på mellom 1-2 etter en natt med dårlig søvn. Andre føler jeg kan fungere bedre med mindre søvn. Hvordan fungerer du på dagtid etter en natt med dårlig søvn? Ranger gjerne med tall. Anonymkode: 47a6a...1ee
Gjest loveli Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Etter én natt uten søvn fungerer jeg bra. Men når det blir mer enn 48 timer uten søvn fungerer jeg ikke lenger. Jeg sover jevnt over dårlig, så jeg har kronisk underskudd og det påvirker sikkert også veldig hvor sliten jeg blir etter en natt hvor jeg ikke sover overhode.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Hvis 1 er verst og du mener du ligger mellom 1 og 2 så tror jeg det er holdningen din som må jobbes med. Du sier du sliter psykisk så det ligger selvsagt sammen med dette. Du må ikke glemme at du er sterk, du klarer like mye som andre men du har dårligere perioder pga psyken din. Det er helt Okei!! Du er ikke dårligere enn andre fordi du føler du takler dårlig søvn dårligere enn andre. Og ja, det er stor forskjell fra person til person. Men jeg tror ikke at du ligger reelt mellom 1 og 2, da du klarer mer enn du tror! Anonymkode: 92085...84a 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis 1 er verst og du mener du ligger mellom 1 og 2 så tror jeg det er holdningen din som må jobbes med. Du sier du sliter psykisk så det ligger selvsagt sammen med dette. Du må ikke glemme at du er sterk, du klarer like mye som andre men du har dårligere perioder pga psyken din. Det er helt Okei!! Du er ikke dårligere enn andre fordi du føler du takler dårlig søvn dårligere enn andre. Og ja, det er stor forskjell fra person til person. Men jeg tror ikke at du ligger reelt mellom 1 og 2, da du klarer mer enn du tror! Anonymkode: 92085...84a Holdningen faktisk. Jeg ligger på 1-2 fordi jeg ikke fungerer på jobb eller orker noe sosialt hvis jeg har hatt en natt nesten uten søvn. Anonymkode: 47a6a...1ee 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Holdningen faktisk. Jeg ligger på 1-2 fordi jeg ikke fungerer på jobb eller orker noe sosialt hvis jeg har hatt en natt nesten uten søvn. Anonymkode: 47a6a...1ee Med ikke fungere så mener jeg at jeg føler meg helt groggy. Anonymkode: 47a6a...1ee
Anciol Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 (endret) Dårlig og må ha en energidrikk , for å våkne. Må ta meg lurer i løpet av dagen og. Endret 7. august 2021 av Anciol 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Tåelig greit. Men det var først etter jeg lærte at det er ikke sammenhengende antall timer med søvn som er viktig. Det å evne å slappe av, selv om man ikke sover er viktigere. Legen sa at greier man å slappe av 80% av tiden i sengen, har det like god effekt som søvn Da mestret jeg å ikke få sove og sluttet å få panikk av det Anonymkode: 2058a...d41 2
Gjest Warrior Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Da blir jeg sur og gretten hele dagen.
Rararara Skrevet 8. august 2021 #9 Skrevet 8. august 2021 Jeg sover jevnt over dårlig, men klarer meg helt fint stort sett gjennom arbeidsdagen. Det er ettermiddagene som blir tøffe, og jeg må bare holde meg i aktivitet for å klare å fungere til leggetid. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #10 Skrevet 8. august 2021 Før var det null problem å sove lite og/eller dårlig, da jeg alltid har vært B-menneske og lagt meg sent til tross for at man må opp tidlig på jobb. Da var det vel 4/6 eller 5/6. Etter at jeg fikk autoimmun sykdom tåler jeg ingenting lenger. Blir helt zombie og energiløs, og kan lett bli nesten uvel og dårlig etter en natt med dårlig søvn. Da ramler det fort ned til 2/6, noen ganger helt ned til 1/6. Anonymkode: e0fd1...364 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 En natt går greit men etter et par netter med skikkelig dårlig søvn, blir jeg nedstemt og kan begynne å gråte helt plutselig fordi jeg føler meg så sliten. Jeg får veldig vondt i/bak øynene og sliter veldig med konsentrasjonen. Blir svimmel og får veldig liten tålmodighet med alt. Har ikke sjans til å bare "ta meg sammen" om jeg prøver aldri så mye. Anonymkode: 7cbc6...659 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Jeg fungerer ikke. Jeg har ikke energi til å være sint og irritert. Jeg griner lett av frustrasjon, er alt jeg klarer. hode og kroppen slår seg helt av og jeg fungerer ikke før jeg får sovet. Anonymkode: 4fd70...040 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 Jeg sliter også psykisk, og trenger mye søvn. Helst 9-10 timer per natt. Får jeg 7-8 timer søvn, fungerer jeg greit, så lenge det bare er snakk om én natt. Får jeg under dette, derimot, blir jeg ekstremt trøtt og fungerer veldig dårlig. Føler meg nesten syk. På en skala fra 1-6? 2. Anonymkode: 57998...c75 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #14 Skrevet 8. august 2021 Er som deg. Under 8t blir jeg helt satt ut. Kan ikke fokusere, får ikke gjennomført det jeg vil Anonymkode: c3028...0e5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #15 Skrevet 8. august 2021 Jeg blir dårlig av alt under 6 timer. Verker i kroppen, svir i øynene, og blir irritabel og grinete. Skikkelig tung i beina. Får fort vondt i hodet også. Noen andre som får kroppsverk? Anonymkode: f06f0...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå