Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig pris. Jeg er ufør og går til lærling.

Anonymkode: 12296...fea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor nesten på bygda (10 min unna en storby), her betaler jeg 650-700 for en klipp av tuppene. Har også langt hår. Klipper vare 1-2 ganger i året da, ellers hadde det blitt grusomt dyrt. 900 høres realistisk ut i en av storbyene.

Anonymkode: 26b82...657

Skrevet

Kona klipper seg hos noen som har frisørsalong hjemme i huset sitt

Kona betaler 250 kroner gangen og det tar cirka 30 minutter hver gang

900 høres dyrt ut, men det er vell det det koster hos etablerte salonger nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 700 kr for en enkel gutteklipp til en 10 åring så neste gang blir det Cutters. Jeg ble litt ekstra irritert over hele frisørsalongen fordi de hadde rotet med tidspunktene og nektet selv om jeg visste sms bekreftelsen og var mye sukk og stønn over folk som ikke passer tida. Spydig som jeg kan bli til tider så beklaget jeg at vi møtte opp 10 min før bestilt tid.jeg antar at konkurransen i bransjen er knallhard særlig pga av Cutters men det frister ikke til flere besøk.

Anonymkode: 5f174...ec1

Skrevet

Har brukt Cutters i mange år. Det fungerer helt fint. 

I begynnelsen var de veldig nøye på tiden, nå bruker de den tiden som trengs.

To ganger på alle de årene har jeg vært tilbake og klaget, og da har de umiddelbart avsatt tid til å ordne opp.

Skrevet

Jeg synes ikke det er dyrt. Og det er dessuten helt vanlig pris. Jeg var faktisk hos frisøren i dag, og jeg betalte 850 kr. for bare vask og klipp.

Hvis jeg hadde hatt langt hår og bare skulle klippet tuppene, hadde jeg derimot valgt Cutters. Men jeg har et ganske vanskelig og tynt hår som rekker nesten ned til skuldrene og som trenger å klippes i en god frisyre, og da er det milevis forskjell mellom Cutters og andre frisører. For jeg trenger virkelig en frisør som er veldig dyktig i faget sitt for at jeg skal bli fin på håret.

Jeg har prøvd Cutters et par ganger, men resultatet var veldig dårlig begge gangene. Litt av det er fordi de gjennomgående ikke har like dyktige frisører som mange andre salonger, men det er også fordi de bare bruker 15 minutter, mens han jeg var hos i dag, brukte 45 minutter. Så prisen per minutt er faktisk lavere der jeg var.

Men som sagt, klipping av tupper krever ikke spesielt høy fagkompetanse. Og da er Cutters helt sikkert bra nok.

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt svindyrt å klippe seg i skikkelig salong. Jeg betaler 790kr der jeg går, men det inkluderer vask, føhn og lett styling. Hun pleier ofte gjøre noe ekstra og krøller det litt osv hvis hun har tid. Er dyrt, men jeg og klipper bare tuppene og går ca hver 2-3 mnd. Hos cutters er det  så varierende om jeg blir fornøyd. Stort sett klipper de for lite og det blir skjevt osv fordi de skal forte seg sånn

Anonymkode: 0c97d...dc0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er IKKE bare å klippe rett over! Har selv hår til hofta, stusser tuppene ca 1 cm hver 3.måned. Min frisør klipper IKKE rett av! Hun tar litt og litt av håret etasjevis slik at det blir jevnt og pent! Det blir IKKE jevnt og pent å klippe rett av. Det koster å ta vare på håret. Jeg betaler 800,- for stuss av tupper, 100kr for luggen hver måned, 1200 for ettervekst annenhver måned. Hår koster penger, frisøren jobber ikke gratis. Enkelte burde google hva som ligger i prisen for klipp. Det er ikke bare frisørlønna.. men hvis dere vil se ut som en hottentott på håret er det bare å klippe rett av. Eller bruke cutters. Jeg tør ikke det, til det er håret mitt litt for verdifullt.

Anonymkode: 89f97...338

Bland ikke hottentottene inn i denne diskusjonen her. De har sin egen hårstil. 

Anonymkode: b530f...037

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppbakkemester skrev (4 minutter siden):

Kona klipper seg hos noen som har frisørsalong hjemme i huset sitt

Kona betaler 250 kroner gangen og det tar cirka 30 minutter hver gang

900 høres dyrt ut, men det er vell det det koster hos etablerte salonger nå

De betaler neppe skatt og merverdiavgift. For meg er det ikke aktuelt å støtte svart arbeid.

Anonymkode: 97709...dc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (42 minutter siden):

Det tar ofte lengre tid å klippe en mann med maskin på sidene og saks på toppen enn å stusse tuppene for en dame med langt hår og da er det for dyrt å klippe tuppene og betale for "dameklipp" mener jeg!

Gå til Cutters, de klipper like bra på sånne ting. :)

Har ikke den erfaringen fra cutters og en skulle tro at en herreklipp skulle være rett frem og enkel sak. 

Anonymkode: 0ae15...f1f

Skrevet

Jeg betaler 560 kr hvis jeg husker rett (er iaf under 600), da stusser, former og styler hun håret mitt, er superfornøyd med frisøren min! :biggrin:

Skrevet

Så lenge mange nok er villig til å betale den prisen så tar de gjerne den prisen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er IKKE bare å klippe rett over! Har selv hår til hofta, stusser tuppene ca 1 cm hver 3.måned. Min frisør klipper IKKE rett av! Hun tar litt og litt av håret etasjevis slik at det blir jevnt og pent! Det blir IKKE jevnt og pent å klippe rett av. Det koster å ta vare på håret. Jeg betaler 800,- for stuss av tupper, 100kr for luggen hver måned, 1200 for ettervekst annenhver måned. Hår koster penger, frisøren jobber ikke gratis. Enkelte burde google hva som ligger i prisen for klipp. Det er ikke bare frisørlønna.. men hvis dere vil se ut som en hottentott på håret er det bare å klippe rett av. Eller bruke cutters. Jeg tør ikke det, til det er håret mitt litt for verdifullt.

Jeg har hår til midjen og klipper meg ca 1 gang i året til annenhvert år. Trenger ikke klippe hver 3. Mnd med mindre man bruker mye varmebehandling. Jeg bruker ikke varmebehandling og kurer håret og bruker en snill børste, og da slites håret veldig lite :)

Anonymkode: 4ad1e...0d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

😅 Ok!

Jeg har alltid gått til frisør tidligere, men det du beskriver her er ikke det samme som å stusse en rett klipp heller 🤷‍♀️

Under korona (stengte frisører) og pga langtidssykdom dristet jeg meg til slutt med en grei saks, og det ser helt OK ut.

Ikke oppklipt og pent som frisøren, men helt grei stussing rett og lett skrått foran. 

Og hjemmefarget. 

Ser ikke ut som en hottentott, ser bare ut som jeg har skulderlangt rett hår. 

Kunne virkelig ikke falt meg inn å ha hår til hoftene uansett kvalitet, så for meg betyr det ikke SÅ mye om det er 1 cm over/under det jeg så for meg. 

Men ja, 900 er vanlig pris - frisører skal da ha betalt for arbeidet/husleie/avgifter/skatter+++++. 

Men frisørklippet hos en god frisør ser selvsagt veldig mye freshere ut, åpenbart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...