Gå til innhold

Kontakte foreldre angående overnatting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

14 åringen spurte om en kompis kunne overnatte i går. Var greit for oss. Kjenner gutten litt, men har bare snakket med faren  og moren 1 gang. Han går ikke på skolen til sønnen min. Vi hørte ikke noe fra foreldrene. Jeg kontakter alltid foreldrene der han skal overnatte. Hva gjør dere?

Anonymkode: 6c1f8...d1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ta iniativ til å ringe foreldrene selv, selv om det er hos deg overnattingen skal foregå. Være forut situasjonen, spørre om det er noen allergier eller lignende du bør ta hensyn til ift mat for eksempel, det er ikke alltid tenåringer tenker på slikt i farten. 

Jeg hadde ringt selv om mitt barn skulle overnatte borte, men jeg var en liten dritunge selv som 14åring og barnet mitt har i tillegg cøliaki så jeg hadde måttet sjekket at de var klar over det 😊

Anonymkode: daf12...8c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra min eldste var 12-13 år ordnet ungene det selv og kun om det var noe spesielt har jeg vært i kontakt med foreldre ene eller andre veien.  Gjengen samles og overnatter mest her.   Ungene har gjerne med seg bag og egen favorittpute, et par blir kjørt så det er ikke sånn at ungene sniker seg ut for å komme hit. 

Anonymkode: 803a6...254

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du det er viktig at de ringer? Hva er det du ønsker å snakke om? Jeg har ikke behov for at noen skal ringe meg kun fordi barnet deres skal sove her. De må gjerne ringe dersom de ønsker det selv, men ikke for min skyld. 

Anonymkode: 50503...b82

AnonymBruker
Skrevet

Mye rart dom skjer blant ungdommen. På infomøte på ungdomsskolen her var politiet tilstede. De ba innstendig om at man var på hugget og sjekket at de faktisk overnatter/er der de sier de skal være. Foreldre som sjekker opp er foreldre som bryr seg. Hver gang. Det koster så lite å gjøre det.

Ser her at de foreldrene som driter i de, også er de foreldrene hvor ungdommen havner opp i tull.

Anonymkode: 19f46...cd7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor tenker du det er viktig at de ringer? Hva er det du ønsker å snakke om? Jeg har ikke behov for at noen skal ringe meg kun fordi barnet deres skal sove her. De må gjerne ringe dersom de ønsker det selv, men ikke for min skyld. 

Anonymkode: 50503...b82

Jeg ringte for å sjekke at det stemte det barnet sa. For jeg har opplevd at stesønnen løy om det, sa til moren at han var hos oss. Og til oss at han var hos henne.

Anonymkode: a3143...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...