AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Hva er det med folk som ikke åpner meldinger på messenger, men som stadig står som pålogget? Jeg sendte en melding for et par dager siden som vedkommende har ventet på, et positivt svar, men jeg trenger en tilbakemelding fra han. Men meldingen står som usett, selv om han er pålogget hele tiden. Er ikke dette litt fjernt..? Anonymkode: 3fbaa...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Jeg unngår å åpne fra visse mennesker fordi det alltid blir et evig mas om å fortsette å holde dialogen gående eller at vi må facetime. Hvis de ser at jeg har sett hva de har skrevet og ikke svarer umiddelbart blir det sure miner og mas om at "svar på hva du gjør daaaaaaaaa". Det orker jeg sjeldent og for å forhindre å bli mast på så åpner jeg svært sjeldent meldinger med mindre jeg er i pratehumør de neste timene. Anonymkode: 76c33...f36 9
Gjest Robin666 Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Han orker ikke svare deg. Det får du bare respektere.
Elidaa Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Travelt når folk går rundt å krever at en på egen fritid MÅ bruke den på å svare deg når du ønsker. La folk få gjøre det de føler for. De svarer når de ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 Der er ikke gitt at man ser at man har fått en melding i messenger dersom man ikke har varslinger på. Man kan derfor fint være pålogget uten å bevisst overse en melding. Anonymkode: 68878...bdf 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Jeg har ikke varsel på messenger og må inn på appen for å se at jeg har fått melding, er jeg innom FB står jeg som aktiv på messenger også. Men det går ikke 2 døgn uten at jeg ser en melding da, og iallefall ikke en jeg venter på. Anonymkode: 7cfcf...0e7 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke varsel på messenger og må inn på appen for å se at jeg har fått melding, er jeg innom FB står jeg som aktiv på messenger også. Men det går ikke 2 døgn uten at jeg ser en melding da, og iallefall ikke en jeg venter på. Anonymkode: 7cfcf...0e7 Samme her. Anonymkode: a9293...5c6 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Er et en melding det er ganske viktig å svare på så er det rett og slett dårlig folkeskikk og overse den. Anonymkode: 0e4bc...bca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Det er da fullt lovlig å være utilgjengelig, og det bør man tåle at folk er. Hele poenget med en melding er jo at folk svarer når de kan/gidder. Hvis det er så viktig at du ikke har tid til å vente på svar, må du heller ringe eller sende sms. Anonymkode: c19e0...d1f 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er et en melding det er ganske viktig å svare på så er det rett og slett dårlig folkeskikk og overse den. Anonymkode: 0e4bc...bca Enig. Men det kan hende det er som flere andre skriver, at han ikke har sett meldingen fordi han ikke får varsel om melding🤔 Til dere andre; dette er ikke en privat melding, men jobbrelatert for min del, og hobbyrelatert for dem. Det gjelder et tilbud på en undervisningstjeneste han ønsker for barnet sitt, og han vet jeg trenger tilbakemelding på om de tar imot tilbudet eller ikke. De har ventet på denne muligheten i snart et år, så jeg regner med de fortsatt er interessert, men ting kan jo endre seg. Jeg trenger bekreftelse sånn at jeg kan tilby muligheten til annen hvis de takker nei. Jeg får vente og se an til over helgen, og hører jeg ikke, får jeg kontakt de på en annen måte. Jeg bruker messenger nå, fordi det var der de tok kontakt første gangen. Anonymkode: 3fbaa...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Jeg kan av og til ikke svare på meldinger når jeg er deprimert. Orker ikke å svare på meldinger fra enkelte personer fordi jeg vet at det blir styr og mas ut av det. Her er situasjonen litt annerledes. Kan det være at han ikke er interessert lenger og derfor ikke gidder å svare? Anonymkode: 273b6...9f7 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er situasjonen litt annerledes. Kan det være at han ikke er interessert lenger og derfor ikke gidder å svare? Det er isåfall utrolig frekt, når han vet jeg trenger et ja eller et nei, for å fylle opp antall elever jeg trenger før høstsemesteret starter. Anonymkode: 3fbaa...b3b
Pust Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enig. Men det kan hende det er som flere andre skriver, at han ikke har sett meldingen fordi han ikke får varsel om melding🤔 Til dere andre; dette er ikke en privat melding, men jobbrelatert for min del, og hobbyrelatert for dem. Det gjelder et tilbud på en undervisningstjeneste han ønsker for barnet sitt, og han vet jeg trenger tilbakemelding på om de tar imot tilbudet eller ikke. De har ventet på denne muligheten i snart et år, så jeg regner med de fortsatt er interessert, men ting kan jo endre seg. Jeg trenger bekreftelse sånn at jeg kan tilby muligheten til annen hvis de takker nei. Jeg får vente og se an til over helgen, og hører jeg ikke, får jeg kontakt de på en annen måte. Jeg bruker messenger nå, fordi det var der de tok kontakt første gangen. Anonymkode: 3fbaa...b3b Jeg ville svart via en mer seriøs kanal ettersom det er jobbrelatert. Alt tilsier at de ikke tar ting seriøst når de bruker Messenger. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Pust skrev (7 minutter siden): Jeg ville svart via en mer seriøs kanal ettersom det er jobbrelatert. Alt tilsier at de ikke tar ting seriøst når de bruker Messenger. Ja du har nok rett i det. Det er flere som tar kontakt gjennom en Facebook-side, så det er nok derfor det ofte blir messenger. Og jeg har pleid å svare i de kanalene det tas kontakt i, men burde kanskje endre denne praksisen videre. Anonymkode: 3fbaa...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er isåfall utrolig frekt, når han vet jeg trenger et ja eller et nei, for å fylle opp antall elever jeg trenger før høstsemesteret starter. Anonymkode: 3fbaa...b3b Ja, det er jo det. Ville bare ikke tatt hensyn til at han kanskje ønsker plass så lenge han ikke svarer. Da er det hans feil isåfall. Anonymkode: 273b6...9f7 2
Daria Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 Når det er jobbrelatert for mottaker, ville jeg neppe svart - og heller ikke tenkt at det var poeng i å svare - før over helgen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #17 Skrevet 7. august 2021 Daria skrev (12 minutter siden): Når det er jobbrelatert for mottaker, ville jeg neppe svart - og heller ikke tenkt at det var poeng i å svare - før over helgen. Han fikk meldingen på onsdag da.. Anonymkode: 3fbaa...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han fikk meldingen på onsdag da.. Anonymkode: 3fbaa...b3b Jeg håpte på svar før helgen, i det minste et «kan vi tenke på det til over helgen»- svar. Anonymkode: 3fbaa...b3b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 Ja, det er litt uhøflig, men når det er snakk om en profesjonell setting så anser jeg det ikke som like dust. Hvis jeg sender en messengermelding til det jeg anser å være et firma, så kan de drite i å spekulere i hvorfor jeg ikke svarer dem når jeg er pålogget min private konto. Anonymkode: 2bd23...a07 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 Jeg står som pålogget 24/7. Men det betyr ikke at jeg er på messenger til en hver tid for det. Det kan være tilfellet her også. Anonymkode: 13c91...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå