Gå til innhold

Når får deres barn lov til å dra i svømmehallen alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sammen med venner. 

Anonymkode: 11f17...52d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 12 får vel ikke lov til å bade alene, men det var vel ikke det du spurte om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sjøbanan skrev (8 minutter siden):

Barn under 12 får vel ikke lov til å bade alene, men det var vel ikke det du spurte om?

Å? Hvor står den regelen skrevet?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi bor litt utenfor byen, et stykke unna svømmehall. Min 12-åring hadde fått lov til å dra alene i svømmehallen, men han er ikke kjent nok i byen til å klare å ta seg dit og hjem igjen alene med buss, så noen må kjøre/følge ham dit.

Han har ikke spurt hittil, da. Han er ikke sååå glad i å bade.

I vår svømmehall er regelen at må man være fylt 11 år og være svømmedyktigfor å være i vannet uten en voksen. Jeg har sett badevakten kommandere unger som er alene til å svømme to lenger i bassenget mens han ser på, for å bevise at de er svømmedyktige.

Endret av Hedda-78
AnonymBruker
Skrevet

12 år er grensen i svømmehallen her 

Anonymkode: 67613...aba

Skrevet

Her er regelen 10 år. 

AnonymBruker
Skrevet

10 år på den ene. Har gått på svømming siden 3 års alder og er aktiv utøver. De andre som ikke har drevet med svømming har fått lov fra 12 år 

Anonymkode: ea4bf...a1e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å? Hvor står den regelen skrevet?

Det varierer kanskje fra badested til badested. Her er det 12. Pluss man må være svømmedyktig, så klart. Så man må vel se hvilke regler som gjelder der man skal bade?

Endret av Sjøbanan
AnonymBruker
Skrevet

Er vanlig frå ca 10 år. 

Anonymkode: 5e708...2ee

AnonymBruker
Skrevet

10 år her 

Anonymkode: 67613...aba

AnonymBruker
Skrevet

Her er aldersgrensen i svømmehallen 12 så da følger vi det. Ungene kunne svømme før skolealder så er mindre bekymret for svømmehallen enn jeg er for sjøen. 12-åringen får ikke dra på stranda uten voksne, men i svømmehallen. 

Anonymkode: cf3ed...387

AnonymBruker
Skrevet

Her er grensen for barn uten voksne 12 år. 

Anonymkode: 66dce...00b

AnonymBruker
Skrevet

10 år i på Østfoldbadet.

Anonymkode: 2d278...b93

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner meg ikke på foreldre som sender 10 og 12 åringer alene i en svømmehall.

Sorry at jeg sier det ; men visse foreldre har bare større odds for at de risikerer å oppleve barnedødsfall.

Kunne aldri falt meg inn å sende 12 åringen alene hverken ute eller innendørs enda hen har gått på svømming i mange år og er særdeles svømmedyktig. Det handler om å ta ansvar! Når hen bikker 13/14 år er det noe annet, mye skjer på kort tid når de blir tenåringer. men 10 og 12 år??! -  Nei. 

Anonymkode: d210b...84b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare lykkelig hvis mitt barn blir invitert med venner på noe som helst, hun har problemer med å skaffe seg/beholde venner. Så hvis hun blir invitert i svømmehall eller annet med venner, så svelger jeg min hønemorbekymring og sender henne av gårde. Det siste hun trenger, er en mor som nekter henne å være med jevnaldrende når hun endelig blir inkludert. 

Anonymkode: 8476c...171

• Liker 2
Skrevet

På svømmehallen der vi bor er aldersgrensen10 år. Barna våre fikk gå alene med venner da. Men så var de svømmedyktige da. Man må rett og slett se an barnet (og følge aldersgrensen til svømmehallen).

AnonymBruker
Skrevet

Her er aldersgrensa 10 år. Men som regel er minst en voksen med pga ikke-eksisterende kollektivtilbud og 50 km til nærmeste svømmehall. Reise alene blir dermed ikke aktuelt i praksis før de har fylt 16 og tatt mopedlappen.

Anonymkode: 34408...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skjønner meg ikke på foreldre som sender 10 og 12 åringer alene i en svømmehall.

Sorry at jeg sier det ; men visse foreldre har bare større odds for at de risikerer å oppleve barnedødsfall.

Kunne aldri falt meg inn å sende 12 åringen alene hverken ute eller innendørs enda hen har gått på svømming i mange år og er særdeles svømmedyktig. Det handler om å ta ansvar! Når hen bikker 13/14 år er det noe annet, mye skjer på kort tid når de blir tenåringer. men 10 og 12 år??! -  Nei. 

Jeg syns du er rimelig hønemor som ikke tør å sende 12-åringen alene i svømmehall. Som i tillegg er særdeles svømmedyktig?! Da vil jeg nok kalle deg en smule hysterisk. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

10 år og hadde null problem med det, på stranda derimot..

Anonymkode: 07855...9a4

AnonymBruker
Skrevet
Tindra80 skrev (5 minutter siden):

Jeg syns du er rimelig hønemor som ikke tør å sende 12-åringen alene i svømmehall. Som i tillegg er særdeles svømmedyktig?! Da vil jeg nok kalle deg en smule hysterisk. 

Du kan synes hva du vil. Her er det ikke lenge siden en mann ble dømt etter å ha forgrepet seg på barn i svømmehallen som dro dit alene. Svømmehallen her er stor, mange unger og uoversiktlig (bor i storby) Jeg har en populær unge med mange kompiser, og de kjenner meg godt, så jeg hadde prioritert at jeg eller far hadde blitt med. Mest sannsynlig ville en annen foreldre også tilbudt seg det samme da vi kjenner foreldrene godt og alle bidrar til å sikre barna fine minner på en forsvarlig måte.

Så kan du sende 10 åringen din alene til svømmehallen uten voksentilsyn og håpe på det beste, fordi du ikke gidder å ta ansvar. 
Lykke til 👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...