AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Jeg og sambo fikk vite at mors partner har slått moren. Vi har hentet barna nå og de kommer ikke tilbake dit før han har flyttet ut. Burde vi ringe barnevernet eller holder det at vi har gjort det vi har gjort nå? Ønsker ikke å straffe moren for at hun har en voldelig partner. Ga henne klar beskjed om hun tok han tilbake så ringer vi barnevernet. Ba henne om å anmelde det og få besøksforbud. Men jeg og sambo må fokusere på de stakkars barna. Eldste som fortalte oss og vi fikk sett blåmerkene på moren. Vi er fortvilt og eldste er redd. Anonymkode: ae84b...313
Honey Dew Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Kontakt barnevernet for å få veilledning. 19
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Ring bv, og politi Anonymkode: 393e0...612 10
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Jeg fikk god hjelp av barnevern med å bryte med ekspartner som ble voldelig. De blir automatisk koblet inn hvis politiet blir varslet om vold i hjemmet. Så å politianmelde medfører barnevernet og barnevernet kommer til å kreve at mor ber om besøksforbud. Anonymkode: 0547e...b44 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ring bv, og politi Anonymkode: 393e0...612 Da jeg tenkte det selv. Redd og bekymret for henne også, hun sliter mye psykisk. det er pga samboeren hennes pluss tøff oppvekst. Ønsker jo å ha et godt forhold til henne, men bekymret for barna også. Fått de ut nå heldigvis ts Anonymkode: ae84b...313 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fikk god hjelp av barnevern med å bryte med ekspartner som ble voldelig. De blir automatisk koblet inn hvis politiet blir varslet om vold i hjemmet. Så å politianmelde medfører barnevernet og barnevernet kommer til å kreve at mor ber om besøksforbud. Anonymkode: 0547e...b44 Okei bra. Hun lovet å kontakte politiet. Så håper hun gjør det nå ts Anonymkode: ae84b...313
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Dere kontakter selv politiet og anmelder. Selvsagt. Anonymkode: 7bc4f...265 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei bra. Hun lovet å kontakte politiet. Så håper hun gjør det nå ts Anonymkode: ae84b...313 Ikke lett å være offer og gå alene til politiet. Støtt henne gjerne, bli med, hjelp henne -hun er ikkert redd! Anonymkode: 26359...226 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke lett å være offer og gå alene til politiet. Støtt henne gjerne, bli med, hjelp henne -hun er ikkert redd! Anonymkode: 26359...226 Nei ønsker selvsagt å hjelpe henne. Blir bekymret. Sambo sa han skulle hjelpe henne, så da lar jeg han ta seg av henne tror jeg. Jeg tar meg av barna imens ❤️ ts Anonymkode: ae84b...313 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Jeg synes at du og/eller barnas far bør fortelle om dette til politiet og barnevernet selv om barnemor har sagt at hun skal gå til politiet. I noen tilfeller der voldsofferet har anmeldt voldsutøver, har voldsofferet senere trekt tilbake anmeldelsen av frykt for at voldsutøveren skulle hevne seg for å ha blitt anmeldt. Dere kan anmelde barnemors partner for vold mot henne. Noen er kanskje ikke klar over at andre personer enn voldsofferet kan levere anmeldelse i slike saker, men man kan kan altså det. Dere har sett blåmerkene og fått vite at hennes partner har utført vold mot henne. Anmeld nå! Det kan være til hjelp for henne å lese og å eventuelt skrive i denne tråden: Anonymkode: 1ded7...b51 5
CorvusCorax Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Synes dere skal kontakte politiet. Nå som hun har blåmerker og eldste barn som vitne, så bør det anmeldes... Slik at hun kommer seg ut av dette forholdet. Tror mange har godt av å få hjelp utenfra. 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): hun sliter mye psykisk. det er pga samboeren hennes pluss tøff oppvekst. Har hennes samboer vært voldelig mot henne gjentatte ganger over en periode, ettersom du skrev at hun sliter psykisk pga samboeren hennes? Har dere lenge vært kjent med at hun sliter mye psykisk pga sin samboer? Anonymkode: 1ded7...b51
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei ønsker selvsagt å hjelpe henne. Blir bekymret. Sambo sa han skulle hjelpe henne, så da lar jeg han ta seg av henne tror jeg. Jeg tar meg av barna imens ❤️ ts Anonymkode: ae84b...313 Bra! Jeg vet godt hvordan det er å stå alene, jeg fikk ikke anmeldt fordi jeg ikke hadde noen som stod ved min side (jeg hadde faktisk folk rundt meg som motarbeidet anmeldelse for å redde egen fasade av alle ting...). Har gått rundt som et vrak som ikke kom meg ut av mønsteret (møtte flere) i mange år... Nå blir det heller slik at jeg anmelder dårlig behandling fra velferdssystemet som etterhvert gjorde endel av dette vondt verre. Om hun har behov så bør hun også få hjelp av psykolog, men vær forsiktig med dps-systemet om du ikke bor i en kommune hvor de er kjent for å være gode. Trondheim har f.eks dårlig rykte. Oslo er så som så. Mens dps-Romerike f.eks har godt rykte etter hva jeg hører. Få henne heller inn hos en avtalespesiealist så hun ikke blir "borte i systemet". Be i såfall om å få komme rett på traume-avdeling (poliklinikk er greit det om hun ikke har behov for mer) de forstår mer av slikt enn de vanlige psykologene. (Altså de forstår seg mer på narsissisme, psykopati, vold osv.) Om det har vært truende/ekkel atferd på sms eller FB messenger osv., få henne til å skrive det ut -eller i det minste huske å ikke slette. Mange bekker små kan bli til hjelpende bevis. Om hun fortsatt må ha kontakt på noe vis så be henne laste ned en enkel opptaker som ikke avslører at hun tar opp lyd. https://freeappsforme.com/hidden-voice-recording-apps/ Be henne huske å sette den på rett før hun skal møte ham. Anonymkode: 26359...226 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg tenkte det selv. Redd og bekymret for henne også, hun sliter mye psykisk. det er pga samboeren hennes pluss tøff oppvekst. Ønsker jo å ha et godt forhold til henne, men bekymret for barna også. Fått de ut nå heldigvis ts Anonymkode: ae84b...313 Veldig bra at dere hentet barna! Jeg synes dere skal kontakte BV og politi - absolutt. Og fortsette å ha omsorg, kanskje hun trenger en lavere samværsprosent om hun sliter veldig om dagen? Og oppfordring til terapi? Anonymkode: 02ceb...cba 2
Blomsterpotta Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Okei bra. Hun lovet å kontakte politiet. Så håper hun gjør det nå ts Anonymkode: ae84b...313 Herregud, hvorfor tilbyr dere henne ikke hjelp til å være med til politiet? Hun trenger hjelp til å bryte med en voldelig mann og er sikkert dritredd for å løfte en finger av redsel for hva han kan finne på å gjøre om hun går til politiet alene. Stakkars dame. Dere kan også anmelde dette og det bør dere gjøre med en gang. Dette er ikke noe å drøye med å se ann, handling kreves nå. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 Blomsterpotta skrev (5 timer siden): Herregud, hvorfor tilbyr dere henne ikke hjelp til å være med til politiet? Hun trenger hjelp til å bryte med en voldelig mann og er sikkert dritredd for å løfte en finger av redsel for hva han kan finne på å gjøre om hun går til politiet alene. Stakkars dame. Dere kan også anmelde dette og det bør dere gjøre med en gang. Dette er ikke noe å drøye med å se ann, handling kreves nå. Svigermor hjelper til nå heldigvis. Barnemor har ikke noe familie rundt seg til å hjelpe seg. Vi snakket sammen jeg og sambo. Vi har en sokkel leilighet som er under oppussing, snart ferdig. Så vi tilbyr henne å flytte inn der. Så vet vi at hun er trygg iallefall. Ba samboer om å hjelpe henne med å anmelde. Jeg kjenner henne ikke så godt til å være hennes støtte, men de har heldigvis et godt forhold og godt samarbeid med barna. Vi må hjelpe mor til barna så godt vi kan nå. Ble litt i uråd om hva vi skulle gjøre, men fått pratet skikkelig i dag om alt. Fikk vite dette sent i går kveld, da hentet vi barna med engang. Partner til mor var ikke hjemme, men hun var redd for at han kom tilbake. Så skal be henne om å komme hit nå. ts Anonymkode: ae84b...313 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #17 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Veldig bra at dere hentet barna! Jeg synes dere skal kontakte BV og politi - absolutt. Og fortsette å ha omsorg, kanskje hun trenger en lavere samværsprosent om hun sliter veldig om dagen? Og oppfordring til terapi? Anonymkode: 02ceb...cba Ja vi vurderer om det kan være best at barna bor hos oss nå, men vi bor i en annen kommune. Da må vi søke om å flytte barna over på en annen skole, blir mye nytt for ungene. Ca 2 timers kjøring så ikke mulig å kjøre de til og fra hver dag. Må undersøke litt hva vi gjør.. ts Anonymkode: ae84b...313
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hennes samboer vært voldelig mot henne gjentatte ganger over en periode, ettersom du skrev at hun sliter psykisk pga samboeren hennes? Har dere lenge vært kjent med at hun sliter mye psykisk pga sin samboer? Anonymkode: 1ded7...b51 Om han har vært mye voldelig aner jeg ikke. Sambo sa at de har kranglet mye og han har vært ekkel med barna. Jeg har ikke snakket med henne personlig enda. Jeg faktisk ikke om det er første gang han har slått henne eller ikke.. ts Anonymkode: ae84b...313
AnonymBruker Skrevet 10. august 2021 #19 Skrevet 10. august 2021 AnonymBruker skrev (På 7.8.2021 den 18.06): Om han har vært mye voldelig aner jeg ikke. Sambo sa at de har kranglet mye og han har vært ekkel med barna. Jeg har ikke snakket med henne personlig enda. Jeg faktisk ikke om det er første gang han har slått henne eller ikke.. ts Anonymkode: ae84b...313 Det handler ikke bare om slag, den psykiske mishandlingen er nesten verre synes jeg (opplevde begge deler) Så utrolig bra mennesker dere er som hjelper henne med leilighet og alt! En veldig bra løsning for en periode for både barnet og barnemor, og dere, som nå vet at alle er trygge. Og da er dere tre, ikke f** om han dritten tør å gjøre noe mer nå. Skulle virkelig ønske jeg hadde noen som dere den gangen jeg opplevde mitt. Barnet kommer til å få så mye respekt for dere i voksen alder for at dere tok vare og hjalp til på denne måten. Kjempeklem til alle fire Anonymkode: 26359...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå