AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Etter det jeg har forstått så har meklingsattest en varighet på 6mnd? Hva betyr dette egentlig i praksis? Vår meklingsattest går ut hvert øyeblikk, men har det stor betydning om jeg får ny meklingstime innen 6 mnd eller om jeg ringer å bestiller etter 7 mnd feks? Far ønsker større % samvær med barna, barna ønsker ikke større andel samvær med han enn nå. De er over 12 år gamle og skal jo bli hørt. Lurer bare på om det har noen større konsekvens om man bestiller ny time innen 6mnd eller etter? Må man feks søke ny mekling med skjemaer osv etter 6 mnd? Innen 6 mnd vet jeg det holder å bare ringe for å bestille ny time, men vet ikke om prosessen starter på "nytt" etter 6mnd. Anonymkode: 87442...8bc
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Hva skal du ha meklingsattest for når det er far som ønsker endring? La ham sørge for det selv. Det er vel uansett bare å ringe. Anonymkode: de88e...993
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Meklingsattestens varighet har ingen betydning med mindre dere vil gå videre til retten. Da må man ha en meklingsattest som ikke er eldre enn 6 måneder. Dersom far ønsker større samværsprosent så får han ta kontakt med familievernkontoret. Det er bare å ringe å bestille time uavhengig av hvor lang tid det er siden forrige mekling. Anonymkode: db37c...99f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Meklingsattest trenger du kun for å ta ut separasjon. Dens varighet har ikke noe med varigheten på samværsavtalen dere har laget. Samværsavtalen og Meklingsattest er to forskjellige ting. Meklingsattest beviser at dere har vært til mekling. Samværsavtalen viser samværet. Det er ikke alltid man klarer å komme frem til en samværsavtalen, men man får likevel Meklingsattest. Ønsker far at samværet skal endres og du er uenig, må han innkalt til møte på fvk. Anonymkode: 1d4c4...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå