AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 For mange mange år siden hadde jeg kontakt med smiso, et senter for seksuelt overgrepsutsatte. Jeg har bearbeidet alt og livet er på plass igjen. sosionomen som jobbet der var hyggelig, men hun sluttet vel samme tid som jeg sluttet å bruke senteret. noen år etter la hun meg til som venn på fb. Jeg er ikke så nøye på det så jeg godtok og tenkte ikke mer på det. Så fikk jeg melding av henne på messenger. Hun hadde opprettet ei gruppe med 14 jenter som var brukere på senteret den tiden hun jobbet der. hun ønsket at vi alle møttes til et reunion på en resturant i byen med god mat og vin.. Jeg ble helt satt ut. Jeg husket 2 jenter fra den gruppa hun opprettet, resten var ukjente navn.. men det var ei jeg kjente der som jeg ikke ante hadde blitt utsatt og vært der. Sendte et svar tilbake til henne der jeg skrev at hun hadde brutt taushetsplikten sin ved å blitte navnene våre for hverandre i ei gruppe. I tillegg er det ikke normalt at en tidligere ansatt tar kontakt med brukere. Dette er ikke et håndballlag men folk som har brukt senteret i en sårbar situasjon, mange har kanskje kommet videre helt latterlig Anonymkode: 9dfe4...6d4 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Veldig veldig spesielt og heller ikke lovlig. Hadde vurdert å anmelde henne Anonymkode: c7c7c...6dc 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Helt klart brudd på taushetsplikten. Anonymkode: 0bffc...0f5 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Jeg ville ha kontaktet leder på det smiso senteret der hun jobbet og drøfte saken med henne/han. Og deretter vurdert klage til rette instans, evt anmeldelse. Som ansatt på et smiso senter selv, er jeg sjokkert over dette alvorlige bruddet på tillit og taushetsplikt. Anonymkode: 38dd3...f50 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For mange mange år siden hadde jeg kontakt med smiso, et senter for seksuelt overgrepsutsatte. Jeg har bearbeidet alt og livet er på plass igjen. sosionomen som jobbet der var hyggelig, men hun sluttet vel samme tid som jeg sluttet å bruke senteret. noen år etter la hun meg til som venn på fb. Jeg er ikke så nøye på det så jeg godtok og tenkte ikke mer på det. Så fikk jeg melding av henne på messenger. Hun hadde opprettet ei gruppe med 14 jenter som var brukere på senteret den tiden hun jobbet der. hun ønsket at vi alle møttes til et reunion på en resturant i byen med god mat og vin.. Jeg ble helt satt ut. Jeg husket 2 jenter fra den gruppa hun opprettet, resten var ukjente navn.. men det var ei jeg kjente der som jeg ikke ante hadde blitt utsatt og vært der. Sendte et svar tilbake til henne der jeg skrev at hun hadde brutt taushetsplikten sin ved å blitte navnene våre for hverandre i ei gruppe. I tillegg er det ikke normalt at en tidligere ansatt tar kontakt med brukere. Dette er ikke et håndballlag men folk som har brukt senteret i en sårbar situasjon, mange har kanskje kommet videre helt latterlig Anonymkode: 9dfe4...6d4 Hun mente den nok godt, men det der var overhodet ikke greit. At andre har blitt utsatt for det samme betyr ikke at man vil de skal vite hvem man er. En sånn invitasjon hadde hvertfall jeg følt press på å delta på selv om jeg ikke ville. Det var uprofesjonelt, tankeløst og langt fra greit. Anonymkode: 440e7...34d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Dette bør du rapportere/klage inn. Jeg var selv med i et prosjekt på DPS, og ble invitert på selve stedet til en avslutning. Jeg dro ikke selv, men der var det jo helt klart og tydelig på forhånd hva som var opplegget - og man fikk invitasjon gjennom sin kontakt. Arrangementet hadde null prosent preg av «personlig/fritid». Det hun gjorde er jo HELT vilt. Anonymkode: cc2bc...29d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå