Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner du noen som er gravid og fortsatt røyker, eller som røyka mens de var gravide? Hvordan forholdt du deg til det? Syns du det var/er flaut å vise deg sammen med henne når hun røyker?

Anonymkode: 461eb...a46

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kjenner du noen som er gravid og fortsatt røyker, eller som røyka mens de var gravide? Hvordan forholdt du deg til det? Syns du det var/er flaut å vise deg sammen med henne når hun røyker?

Seff er det flaut. Men hva skal man gjøre? Piske seg selv? Jeg røykte. Men skal slutte. 

Anonymkode: ac78d...2b7

• Liker 1
Skrevet

Ja, en tidligere kollega. Jeg sa ingenting på det. Alle vet at det er skadelig, og det blir neppe enklere å slutte ved å bli møtt med fordømmelse. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei heldigvis ikke 

Anonymkode: aba62...7fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da burde de egentlig bli lagt inn på tvang sammen med de som ruser seg under graviditet. Evt burde barnevernet stå klart og ta barnet på fødestua. 

Anonymkode: 15a74...efb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er gravid, og røyker fortsatt. Det gjorde hun i de to foregående svangerskap også. I første svangerskap kutta ho røyken helt i tre uker, men sprakk. Nå og i forrige har hun trappet ned til ca 15-20 om dagen. 

Hvordan jeg forholder meg til det? Det er jo hennes kropp og hennes avhengighet, så det er jo ikke noe jeg får gjort noe med! Jeg viste jo at ho var storrøyker da vi ble sammen…

Flaut? Nei, det syns jeg ikke! Syns ho er flott og sexy med gravidmage, og det at ho røyker er jeg jo vant med. Men, merker jo at folk titter på ho når ho røyker, og har jo fått noen overraskende blikk når hun ber om en pk sigg og en pk rullings i kassa på butikken 😂 

En gang var det ei som sto i kassa som sa «Nei, du får ikke kjøpe røyk av meg» mens ho titta ned på magen hennes… Det ble ikke akkurat godt mottatt hos en gravid og hormonell frøken 😂

Anonymkode: ed1d7...15c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Kjæresten min er gravid, og røyker fortsatt. Det gjorde hun i de to foregående svangerskap også. I første svangerskap kutta ho røyken helt i tre uker, men sprakk. Nå og i forrige har hun trappet ned til ca 15-20 om dagen. 

Hvordan jeg forholder meg til det? Det er jo hennes kropp og hennes avhengighet, så det er jo ikke noe jeg får gjort noe med! Jeg viste jo at ho var storrøyker da vi ble sammen…

Flaut? Nei, det syns jeg ikke! Syns ho er flott og sexy med gravidmage, og det at ho røyker er jeg jo vant med. Men, merker jo at folk titter på ho når ho røyker, og har jo fått noen overraskende blikk når hun ber om en pk sigg og en pk rullings i kassa på butikken 😂 

En gang var det ei som sto i kassa som sa «Nei, du får ikke kjøpe røyk av meg» mens ho titta ned på magen hennes… Det ble ikke akkurat godt mottatt hos en gravid og hormonell frøken 😂

Anonymkode: ed1d7...15c

Dette er vel tull?

Anonymkode: 92f58...2af

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er vel tull?

Hvorfor det?

Anonymkode: f6ad8...b56

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor det?

Fordi han støtter kjæresten sin i å gjøre noe dumt mot sitt eget barn. Det er vel ingen som gjør det?

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

har ei venninne som røykte under alle svangerskapene hennes, hun har 4 stk.. men hun gikk ned fra 40 til ca 10-15 om dagen. når andre sa det var dumt ,så så hun bare det er ikke så lett. Hun røyket mye når barna var babyer også og gjør de fortsatt, barna er idag 14,10,6 og 2

Anonymkode: d952a...b6a

Skrevet

Ja, kjente ei som gjorde det. La meg ikke opp i det, kan jo ikke bestemme over andre, men fikk i hvert fall ikke bomme røyk av meg (røykte selv på den tiden) :P 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi han støtter kjæresten sin i å gjøre noe dumt mot sitt eget barn. Det er vel ingen som gjør det?

Enig, den historien høres jo helt merkelig ut. Han støtter kjæresten i å skade eget barn. I tillegg klistrer han på «ler-til-jeg-gråter»-smileys, noe som vitner i fullstendig mangel på forståelse over alvorlighetsgraden i situasjonen. 

Jeg røykte før jeg var gravid, men selvsagt røykte jeg ikke under graviditeten. Les studier gjort på gravide som røyker, og tenkt dere om en gang til om dere virkelig vil barna deres så vondt.

Anonymkode: 202f4...222

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvsagt er det det. Selv om du ikke har erfart eller sett det selv, så betyr ikke det at det ikke kan forekomme.

AnonymBruker
Skrevet

Veit om folk i distriktet som snusa i graviditeten. Syntest det var trist. 

Anonymkode: 51966...99f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en nabo som har røyka under tre svangerskap. Sto stadig vekk ute på terrassen med røyken i hånda og strøyk seg over magen. Ekstremt provoserende å se på, men sa aldri noe. 

Kjenner flere som har snust gjennom svangerskap. 

Anonymkode: ba89b...9df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå i disse dager kjenner jeg ingen som har røykt i svangerskapet. Tror det er såpass tabu at de som eventuelt gjør det i smug. 

Men jeg vet om mange som gjorde det i foreldregenerasjonen min, men da var det nok ikke ansett som like ille. 

Anonymkode: 1fda9...e98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyket da jeg var gravid. Kuttet ned, men klarte ikke å slutte. Jeg var veldig flau, og gikk ikke ute på gaten og røykte. Sluttet etter fødsel. Det ble alt for idiotisk å skulle haste ut i røykebua når jeg nettopp hadde fått baby. 

Anonymkode: b3c66...ea3

• Liker 1
Skrevet

Det er 18 års grense for å røyke. Barnet i magen er ikke 18 år. Jeg sier alltid ifra hvis jeg ser gravide damer som røyker.

Jeg skal selv ha barn og aksepterer ikke at barns helse blir satt på spill unødvendig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå i disse dager kjenner jeg ingen som har røykt i svangerskapet. Tror det er såpass tabu at de som eventuelt gjør det i smug. 

Dette, har sett 2 men de sier de ikke røyker lengre. 

Vet også av ei (som ikke har barn eller er gravid) som synes det er så flaut at hun ikke går ut eller blir med på noe som varer mer enn 3-4 timer.

Anonymkode: f9b01...a52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjenner faktisk ingen som røyker 👏👏

Synes røyking er blod-Harry. 

Hadde jeg gjort det ville jeg prøvd å virkelig motivere henne til å slutte. Regner med en vordene far også ville ha krevd det. 

Anonymkode: cc42d...f76

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...