AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Hei! Jeg har glemt å spørre min veileder, som nå har ferie og jeg er fryktelig usikker. På spørsmål om jeg har gjennomført planlagt aktivitet, så må jeg jo hake av for nei. Neste spørsmål er om det er fordi jeg har vært for syk, der er også nei. Behandleren min har ferie, så 4 uker har vært uten behandling (og da også de to siste ukene) JEG har ikke ferie, ikke meldt inn ferie og ikke tatt ferie. Men jeg får jo ikke forklart dette på noe meldekort? Men nei, keghar ikke gjennomført planlagt (ukentlig) behandling (fordi behandler har ferie) Men det er ikke fordi jeg er for syk, men det er ikke noe alternativ annet enn "ja, fordi du var for syk" eller "nei, det er ikke fordi jeg var for syk" Men får jeg trekk i AAP pga det? Eller er det slik det er på sommeren? Anonymkode: fc178...e9b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Du huker av JA på gjennomført planlagt behandling. Du er fortsatt i behandling og går på de planlagte møtene. Behandler har ferie, men dette er planlagt og du er fortsatt med på planlagt behandling. Anonymkode: 3e1eb...c84 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Jeg har fått beskjed om å huke av nei på om jeg gjennomfører planlagt aktivitet. Ja bringer opp dagene så du skal krysse av hvilke dager du har vært aktiv. (Regner med du har AAP siden jeg gjenkjenner spørsmålene?) Altså nei på de 4 første spørsmålene og ja på spørsmålet om du fortsatt vil være registrert? hos NAV. Dette gjorde jeg de gangene jeg ikke hadde hatt kontakt med behandler de to ukene meldekortet gjaldt. Det påvirket ikke utbetaling. Anonymkode: 03843...24f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du huker av JA på gjennomført planlagt behandling. Du er fortsatt i behandling og går på de planlagte møtene. Behandler har ferie, men dette er planlagt og du er fortsatt med på planlagt behandling. Anonymkode: 3e1eb...c84 Dette. Samboer får behandling hver 8 uke på sykehuset, men han gjennomfører jo planlagt behandling ukene i mellom også. Anonymkode: bc163...9af 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du huker av JA på gjennomført planlagt behandling. Du er fortsatt i behandling og går på de planlagte møtene. Behandler har ferie, men dette er planlagt og du er fortsatt med på planlagt behandling. Anonymkode: 3e1eb...c84 Men når jeg gjør dette, så får jeg opp ny side hvor jeg skal hake av for hvilke dager jeg har hatt behandling. Jeg har jo ikke vært i behandling de siste ukene, så det blir jo feil å hake av en vilkårlig dag? Anonymkode: fc178...e9b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Lenge siden jeg har levert meldekort, men får du levert kortet uten å hake av på noen dager? Jeg husker at jeg var i en lignende situasjon der jeg trodde jeg skulle krysse av på noe som hørtes "logisk" ut, men min NAV-kontakt ga meg kontrabeskjed i tide. Kunne tapt penger for den perioden. Klarer ikke å huske konkret hva det var da, så jeg husker ikke om det kom opp dager og hvordan jeg i så falll forholdte meg til disse... Anonymkode: 33a05...f2d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Men når jeg gjør dette, så får jeg opp ny side hvor jeg skal hake av for hvilke dager jeg har hatt behandling. Jeg har jo ikke vært i behandling de siste ukene, så det blir jo feil å hake av en vilkårlig dag? Anonymkode: fc178...e9b Jeg fikk beskjed om å hake av på nei når psykologen min hadde ferie! Anonymkode: 1dc32...741
Daria Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Jeg har haket av på Ja og på den dagen behandling/kontakt skulle ha skjedd - det var jo ikke på grunn av meg at det utgikk. Men jeg mener også å huske at da jeg var på informasjonsmøte da jeg først begynte på aap at veileder sa at aktivtetspunktet ikke hadde betydning for utbetaling, det var de brukte for å kunne følge opp hvis noen gikk i lengre tid uten aktivitet. Om du gjør det slik eller sånn på et enkelt meldekort midt i ferien har neppe noe å si. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå