AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #1 Skrevet 7. august 2021 Jeg har spurt moren min når hun og faren min giftet seg, men hun vil ikke svare på det og sier det er privat.Jeg tror de giftet seg året før jeg ble født, men jeg kan jo ikke vite det sikkert. Er det vanlig at bryllupsdato er privat? Anonymkode: 7756b...a14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Kanskje ho ikkje hugser, eller kanskje var ho alt gravid når dei gifta seg. Men vanlig er det nok ikkje, trur eg. Vi veit både kva dag foreldra våre forlova seg og gifta seg, veit kor tid alle onkler og tanter gifta seg og, også foreldra til venner, til og med mine besteforeldre sin bryllupsdato var noko vi snakka om… Anonymkode: 0b426...986 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Høres da veldig spesielt ut. Folk pleier ikke å holde bryllupsdatoen privat for barna sine vil jeg tro Anonymkode: fdad4...e45 5
Lorieen Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Nei, det er absolutt ikke vanlig. Men om du absolutt vil finne det ut, er det vel registrert et sted enten i kirkelige register eller borgerlige register? 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 Høres særdeles merkelig ut. Anonymkode: 0d972...0b2 5
Silva Pluvialis Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Vil heller si at det høres meget unormalt ut. 2
Hulderen Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Er du sikker på at de er gift? Hvis de er det, så kan du spørre besteforeldrene dine eller tanter/onkler. De husker nok om foreldrene dne giftet seg før eller etter du ble født. 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Hulderen skrev (8 minutter siden): Er du sikker på at de er gift? Hvis de er det, så kan du spørre besteforeldrene dine eller tanter/onkler. De husker nok om foreldrene dne giftet seg før eller etter du ble født. Ja, har sett bryllupsbilder. Vil ikke grave rundt hvis hun vil holde det hemmelig. Det kan og bli dårlig stemning om hun finner ut at jeg har gravd rundt. Anonymkode: 7756b...a14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, har sett bryllupsbilder. Vil ikke grave rundt hvis hun vil holde det hemmelig. Det kan og bli dårlig stemning om hun finner ut at jeg har gravd rundt. Anonymkode: 7756b...a14 Har de fysisk foto, ikke bare på minnebrikke eller noe sånt, er det bare å se på baksiden, så står det ofte dato der. Anonymkode: b2599...1ca
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Ta kontakt med kirkevergen i den kommunen/kirka der de giftet seg. Spør andre som var i bryllupet hvor det var. Arkivet i den aktuelle kommunen kan også være et godt sted å sjekke. Det er ganske vanlig å fortelle om dette i lokalavisen, både med dato og bilde. Det er ikke noe hemmelig eller privat ved det. Tvert i mot. Anonymkode: f0c78...a2b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, har sett bryllupsbilder. Vil ikke grave rundt hvis hun vil holde det hemmelig. Det kan og bli dårlig stemning om hun finner ut at jeg har gravd rundt. Anonymkode: 7756b...a14 Hvis du har sett bilder fra et bryllup (altså selskapet) så har du vel sett flere folk på bildene som du kan spørre hvis det høver sånn? F.eks. besteforeldrene dine, onkler og tanter. Eller er det kun brudebilde du har sett? Av kun brudeparet? Sjekk på baksida om det står dato eller årstall da. Litt spesielt å ikke ville fortelle om det til barna sine. Er de veldig religiøse og blitt gravid før ekteskapet da? Må være veldig spesielle grunner for å holde det hemmelig, tenker jeg. Anonymkode: 8d017...174 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå