AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg burde gått fra kona for mange år siden, men jeg tør ikke. Jeg er feig og dum jeg vet og jeg hater meg selv for det. Jeg vet ikke en gang hva jeg hater mest av meg og henne. Jeg er bare så utrolig frustrert og sint , og skuffa og såra og jeg klarer ikke å snakke med henne for ho skal vri og vrenge på alt. Hun tar aldri feil, og og det er noe jeg har å klage på med henne så nåde meg, men hun kan klage på meg så mye jo vil. Hvorfor er jenter sånn? Jeg er bare en ho kan tråkke på og kanskje være grei med om hun selv mener jeg er verdt det. Beklager men må bare få det ut og jeg vet at man få svar her inne. Jeg får sikkert dritt fra flere men det får bare være. Noen ganger skulle jeg ønske st ho bare dro sin vei Anonymkode: 638f1...efa 5
Gjest NoDiablo Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Noe å reparere her, kanskje? Ellers er det bare å gå.
Gjest Lilleluring Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Hva er du lei med henne /dere da? Og hva skulle du likt var annerledes....? Jeg har hvert i et langvarig forhold (13 år) og jeg vet at man tar hverandre for gitt, og romantikken blir borte for man irriterer hverandre Støtt.. Man må begge pleie forholdet for at det skal være bra.. Kanskje dere skal vær elott fra hverandre og kjenne på ting?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Gift i mange år og dritt lei hele dama Jeg burde gått fra kona for mange år siden, men jeg tør ikke. Jeg er feig og dum jeg vet og jeg hater meg selv for det. Jeg vet ikke en gang hva jeg hater mest av meg og henne. Jeg er bare så utrolig frustrert og sint , og skuffa og såra og jeg klarer ikke å snakke med henne for ho skal vri og vrenge på alt. Hun tar aldri feil, og og det er noe jeg har å klage på med henne så nåde meg, men hun kan klage på meg så mye jo vil. Hvorfor er jenter sånn? Jeg er bare en ho kan tråkke på og kanskje være grei med om hun selv mener jeg er verdt det. Beklager men må bare få det ut og jeg vet at man få svar her inne. Jeg får sikkert dritt fra flere men det får bare være. Noen ganger skulle jeg ønske st ho bare dro sin vei Anonymkode: 638f1...efa Du skriver Dama, Kona, Jenter... Jeg blir litt forvirret her. Du skriver at du burde gått fra kona for mange år siden. Da er hun jo ikke en jente. Har dere barn? Har dere vært til samtaler på favilievernkontoret? Anonymkode: b5e6e...471 13
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Familievernkontoret. Anonymkode: b5e6e...471
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Er vel heller du som må dra, om du vil ut Anonymkode: 72705...e2e 16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Jeg synes det høres ut som du bør kontakte krisesenteret, trådstarter. De er gode på å vite hva du gjør når du ikke kommer deg løs. Anonymkode: b27d3...d5f 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 Hvorfor vil du gå? Anonymkode: 8a3ec...d7e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor vil du gå? Anonymkode: 8a3ec...d7e Hvorfor er det relevant? Anonymkode: 24bd7...9e7 2
juni Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Hvorfor er jenter sånn? JENTER er ikke sånn, DIN jente er sånn! Høres ut som hun har psyket deg ned til å tro på at du selv er lite verdt. Slutt å snakke så stygt til deg selv! Du fortjener bedre! 19
juni Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor vil du gå? Anonymkode: 8a3ec...d7e Merkelig spørsmål. Ingen liker å bli dårlig behandlet. 6
Flintis Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg burde gått fra kona for mange år siden, men jeg tør ikke. Hvorfor tør du ikke? AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er feig og dum jeg vet og jeg hater meg selv for det. Jeg vet ikke en gang hva jeg hater mest av meg og henne. Jeg er bare så utrolig frustrert og sint , og skuffa og såra Hva skjer med deg om du går, blir det bedre? Hva blir bedre hva blir dårligere? Kan det bli dårligere for deg om du blir? Hvordan ser du på deg selv og egenverdi? AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg klarer ikke å snakke med henne for ho skal vri og vrenge på alt. Hun tar aldri feil, og og det er noe jeg har å klage på med henne så nåde meg, men hun kan klage på meg så mye jo vil. Jeg er bare en ho kan tråkke på og kanskje være grei med om hun selv mener jeg er verdt det. Anonymkode: 638f1...efa Dette kalles psykisk mishandling er hun fysisk også? Hvordan ser du på deg selv, tar du til motmæle når du blir tråkket på? Har du prøvd å si "dette er jeg ikke enig i slik jeg ser det" om hun da lytter får du si det du mener, kanskje blir hun enig med deg kanskje ikke eller det kan komme en harang for å psyke deg ut. Blir dere ikke enige eller harangen kommer kan du avslutte med å si "dette blir vi vist ikke enige om" Da har du ikke blitt overkjørt hun har fått litt motstand og du kan gjøre det på din måte. 1
Era Vulgaris Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Det er skummelt å bryte ut, man vet aldri hvordan det ukjente blir. Men når man har det så dårlig i forholdet, er alt bedre enn å bli værende. At du er for feig til å bryte ut, er ikke dama sin feil. Du må legge ansvaret der det hører hjemme, og det er hos deg selv. Vi er alle ansvarlig for å ha det bra, og må selv ta grep for at det skal gå an. Hvis dere har barn sammen, må dere uansett til obligatorisk mekling hos FVK, så det beste er å bestille en time nå. Det er garantert ventelister der nå som ferien er på hell. 3
GrønnNellik68 Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 (endret) Heregud mann deg opp og kom deg ut. Er mange menn i din situasjon som lar forholde halte og gå i åresvis for det er lettest. Tenk på alle årene du mister på å være lykkelig ? De får du aldri igjen. Jo eldre du blir jo vanskeligere blir det å være single. Å håpe på hun går er feigt. Det er vel her menn i din situasjon prøver noe på si i håp om å bli oppdaget og kona får en grunn til å gå. Igjen feigt. Tror damer er flinkere til å bryte ut når forhold ikke funker. Endret 7. august 2021 av Bente1234 1
Flintis Skrevet 7. august 2021 #16 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er jenter sånn? Anonymkode: 638f1...efa Fordi de dytter i deg for å finne fast materiale, samtidig er du forelsket og har sex og strekker deg langt. I deres tilfelle så langt at det har blitt en vane og fast materiale er borte. Med fast materiale mener jeg dine meninger og rett til å hevde dem.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #17 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): og jeg klarer ikke å snakke med henne for ho skal vri og vrenge på alt. Hun tar aldri feil, og og det er noe jeg har å klage på med henne så nåde meg, men hun kan klage på meg så mye jo vil. Anonymkode: 638f1...efa Når man er i en relasjon med dårlig kommunikasjon er det lurt å spørre seg selv hva man gjør for å bidra til den dårlige kommunikasjonen. Jeg sier ikke at det er du som gjør noe galt, jeg ber deg tenke gjennom måten du snakker med henne på. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det høres ut som du bør kontakte krisesenteret, trådstarter. De er gode på å vite hva du gjør når du ikke kommer deg løs. Anonymkode: b27d3...d5f Jeg er ikke enig. Det høres ut som en dårlig relasjon, men ser ikke mishandling. juni skrev (1 time siden): Høres ut som hun har psyket deg ned til å tro på at du selv er lite verdt. Slutt å snakke så stygt til deg selv! Du fortjener bedre! Enig i det å snakke fint til seg selv, men ikke med nedpsyking. Flintis skrev (19 minutter siden): Dette kalles psykisk mishandling er hun fysisk også? Uenig i at dette er psykisk mishandling. Det kan være det, men ikke nødvendigvis. Min voldelige eks brukte å si nesten ordrett det samme som ts. Hadde han skrevet her inne hadde dere tatt hans side. Til ts: Du har bare et liv, du velger selv hva du vil bruke det på. Du kan prøve å fikse det, du kan gå, eller du kan la det være som det er. Anonymkode: 6f295...f62 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 Å bli værende kan drive deg inn i en depresjon, og det er ikke noe du skal ta lett på. Det kan skade deg mentalt, for resten av livet. Et brudd betyr mange følelser, og praktiske oppgaver som må løses. Jeg gikk til psykolog, og han coachet meg på mange måter gjennom det, trinn for trinn. Etterpå kan du sitte med hodet hevet, som en av de mennene, som klarte å gå, uten å måtte klamre seg til en ny kvinne. Dette klarer du. Anonymkode: 84c82...b1b
Cata Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg burde gått fra kona for mange år siden, men jeg tør ikke. Hvorfor ikke? Hva kan bli verre enn slik du har det nå? Hvis svaret er at svært få ting blir verre så pakker du kofferten og går. Forhåpentligvis passet dere sammen en gang siden dere er gift, men ut fra det du skriver så har dere utviklet dere i hver deres retning og du liker ikke den hun er blitt. Du kan ikke forandre henne, men du kan velge hva du vil gjøre. Du kan velge å bli og fortsette og akseptere at "sånn er det" og håpe at hun ved et mirakel forandrer seg, eller du kan velge å skille deg, flytte for deg selv og håpe på at det blir en bedre hverdag for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 Det høres ut som om dere begge har forbedringspotensiale. Vanskelig for oss å si så mye annet når vi for det første får vite svært lite om aktuelle situasjoner du har reagert på. Du forteller jo kun det overfladiske. For det andre får vi kun vite det fra din side. Jeg lurer også på om du evner å ta til deg kritikk, samtidig som jeg lurer på om hun evner å være saklig. Det siste gjelder for øvrig også deg. Det som er åpenbart er at du trenger avstand fra henne. Anonymkode: 815ad...125 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå