AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Del Skrevet 6. august 2021 I morgen skal jeg og mannen ut og se på ny bil til meg. Jeg har ikke peiling på bil, hva kan dere anbefale ? Den må være litt søt og snerten og ikke stor. Anonymkode: 325e7...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archer Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 Toyota yaris? In fin konebil det😊👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Del Skrevet 6. august 2021 Takk for tipset😊 Anonymkode: 325e7...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Del Skrevet 6. august 2021 Jeg ikke kone, men en enslig kvinne. Jeg elsker min Tesla. Anonymkode: 0c746...2eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Del Skrevet 6. august 2021 Archer skrev (22 minutter siden): Toyota yaris? In fin konebil det😊👍 De er ikke så pene. Anonymkode: 0c746...2eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 6. august 2021 #6 Del Skrevet 6. august 2021 Nissan Leaf hvis el og Mercedes A-klasse bensin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Del Skrevet 7. august 2021 Hr. Aktiv skrev (1 time siden): Nissan Leaf hvis el og Mercedes A-klasse bensin. Benz Power A-Class er selvsagt "The Man" Car, og kvinner pleier ikke å velge den. 9 av 10 sjåfører jeg har sett i A-Klasse er naturligvis menn. Dagens A-klasse er ikke liten heller, ganske solid og stor bil. Så har du CLA, som er en ekstra stor utgave av A-klasse igjen, og den foretrekkes også stort sett av menn. Topp 5 "damebiler" er VW Golf, Toyota Yaris, VW Passat, Toyota Auris, VW Polo. Det er selvsagt ikke noe galt med disse, de er veldig gode biler, iallfall Golf, Yaris, Auris og Polo. Det har vært litt tull med tidligere modeller av Passat, men vet ikke hvordan de har vært de siste årene når det gjelder nyere modeller. Men Yaris, Polo, Auris og Golf er alltid solide. Golf er også favoritten hos menn, og Passat er nr 2. Men så kommer Bimmers og Volvo, nemlig BMW 3-serie + Volvo V70 + BMW 5-Serie. https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/12/01/195630812/topp-5-dette-velger-damene-nar-de-skal-ha-bruktbil Man kan si det sånn at kvinner liker mer "by biler", det som er mer praktisk, og da er Yaris og Polo perfekt. De er gode biler i sin klasse. Mens menn liker mer fart og størrelse på biler, og da må man ha flere hestekrefter når man liker både kraftig motor på motorveien i tillegg til plass. Det blir litt feil også å kalle Yaris og Polo for "damebiler", fordi menn pleier å kjøpe de "sykeste" utgavene av Yaris og Polo, blant annet Yaris GR og Polo GTI, men det er så klart ikke GR og GTI som er volumselgere. Så det er ikke alltid størrelse heller som menn bryr seg om. De vil bare ha noe som går raskt, og Yaris og Polo har faktisk noen små "raketter". Yaris GR er ingen billig bil. Den koster som ny over 562.000 kr, og er ikke så langt unna prisen på den, nye legendariske Toyota Supra sin Basic utgave til 661.000 kr. Ellers så kan det nevnes at Skoda Fabia kan også være aktuell for TS sin del, hvis man tenker på nyere brukt. Anonymkode: 287e7...b75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Del Skrevet 7. august 2021 Skjønner ikke at folk på bilforum fortsatt anbefaler råtne egg som Volkswagen. For mindre penger får man vesentlig bedre biler hos de koreanske konkurrentene. Så er det ellers et merke det norske markedet har glemt litt som produserer super biler av utmerket kvalitet: Honda. Den smarteste bilen i småbilklassen er Honda Jazz. Dessverre er den ikke å få kjøpt ny lenger, men det er mange nyere brukte på FINN. Ofte er folk som kjøpte Honda ny flinke til å ta vare på bilene sine. Plassutnyttelsen i denne bilen er det ingen konkurrenter som kan slå: Anonymkode: 20d83...813 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Del Skrevet 7. august 2021 Nissan X-trail!😉 Anonymkode: 6df94...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. august 2021 #10 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Benz Power A-Class er selvsagt "The Man" Car, og kvinner pleier ikke å velge den. 9 av 10 sjåfører jeg har sett i A-Klasse er naturligvis menn. Dagens A-klasse er ikke liten heller, ganske solid og stor bil. Så har du CLA, som er en ekstra stor utgave av A-klasse igjen, og den foretrekkes også stort sett av menn. Topp 5 "damebiler" er VW Golf, Toyota Yaris, VW Passat, Toyota Auris, VW Polo. Det er selvsagt ikke noe galt med disse, de er veldig gode biler, iallfall Golf, Yaris, Auris og Polo. Det har vært litt tull med tidligere modeller av Passat, men vet ikke hvordan de har vært de siste årene når det gjelder nyere modeller. Men Yaris, Polo, Auris og Golf er alltid solide. Golf er også favoritten hos menn, og Passat er nr 2. Men så kommer Bimmers og Volvo, nemlig BMW 3-serie + Volvo V70 + BMW 5-Serie. https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/12/01/195630812/topp-5-dette-velger-damene-nar-de-skal-ha-bruktbil Man kan si det sånn at kvinner liker mer "by biler", det som er mer praktisk, og da er Yaris og Polo perfekt. De er gode biler i sin klasse. Mens menn liker mer fart og størrelse på biler, og da må man ha flere hestekrefter når man liker både kraftig motor på motorveien i tillegg til plass. Det blir litt feil også å kalle Yaris og Polo for "damebiler", fordi menn pleier å kjøpe de "sykeste" utgavene av Yaris og Polo, blant annet Yaris GR og Polo GTI, men det er så klart ikke GR og GTI som er volumselgere. Så det er ikke alltid størrelse heller som menn bryr seg om. De vil bare ha noe som går raskt, og Yaris og Polo har faktisk noen små "raketter". Yaris GR er ingen billig bil. Den koster som ny over 562.000 kr, og er ikke så langt unna prisen på den, nye legendariske Toyota Supra sin Basic utgave til 661.000 kr. Ellers så kan det nevnes at Skoda Fabia kan også være aktuell for TS sin del, hvis man tenker på nyere brukt. Anonymkode: 287e7...b75 Mercedes A-klasse. Dette er ingen stor bil. Den er som en Golf bare bedre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 7. august 2021 #11 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I morgen skal jeg og mannen ut og se på ny bil til meg. Jeg har ikke peiling på bil, hva kan dere anbefale ? Den må være litt søt og snerten og ikke stor. Anonymkode: 325e7...55e Hvordan og hva den skal brukes til er jo veldig relevant kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg har Audi A3 cabriolet, mannen har Audi A5. Så vi matcher hverandre uten at jeg kjører rundt i en teit "konebil". Anonymkode: 318b0...470 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Del Skrevet 7. august 2021 Tesla Anonymkode: a0654...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #14 Del Skrevet 7. august 2021 Hr. Aktiv skrev (2 timer siden): Mercedes A-klasse. Dette er ingen stor bil. Den er som en Golf bare bedre. Men det er ikke den nyeste A-Klassen. Den på bildet er i tillegg AMG-utgaven, og de fleste ser litt mer vanlige ut av den typen der. Den nyeste A-Klassen kom ut i 2018 (A200 med 163 HK), etterfulgt av A180 med 136 HK i tidlig 2019. I tillegg har den nye A-Klassen en Sedan utgave også, selv om det er "kompakt" som fortsatt gjelder for de aller fleste. Men det har blitt solgt Sedan utgaver her til lands også. Dette er kompakt utgaven: https://www.bos.no/bruktbil/mercedes-benza200-aut-aaf3196e057a43e697951194e9378de1 Så har du Sedan utgaven: https://www.bos.no/bruktbil/mercedes-benza200-aut-c42e464d31ae4189b217f14cbc68ce8c Disse er større enn den du henviser til på bildet ditt. I tillegg er den nye klassen mye mer High Tech sammenlignet med den du har på bildet. Man merker det spesielt når man sitter i bilen. Det er uansett ikke biler som kvinner flest velger når de skal ha en "kompakt og snerten" bil. Anonymkode: a01f2...09e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Del Skrevet 7. august 2021 Ford Mustang. Anonymkode: 38f44...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #16 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg kjører Audi e-tron. Den er snerten, passe stor, mye kjørekomfort, godt med plass innvendig, og også greit å ha fordelene elbil gir i by. Anonymkode: 98570...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 7. august 2021 #17 Del Skrevet 7. august 2021 Skulle ønske Nissan Figaro fantes i Norge, hadde glatt kjøpt den 😍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 7. august 2021 #18 Del Skrevet 7. august 2021 Jeg ville helt klart gått for Mustang Mach E. Ellers er Tesla 3 litt søt. Leaf er fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 7. august 2021 #19 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I morgen skal jeg og mannen ut og se på ny bil til meg. Jeg har ikke peiling på bil, hva kan dere anbefale ? Den må være litt søt og snerten og ikke stor. Anonymkode: 325e7...55e Du skriver ikke noe om behovet for bil. Har du barn du skal frakte i denne bilen? Bagasje? Bykjøring eller lange avstander? Kan du lade hjemme? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Del Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner ikke at folk på bilforum fortsatt anbefaler råtne egg som Volkswagen. For mindre penger får man vesentlig bedre biler hos de koreanske konkurrentene. Så er det ellers et merke det norske markedet har glemt litt som produserer super biler av utmerket kvalitet: Honda. Den smarteste bilen i småbilklassen er Honda Jazz. Dessverre er den ikke å få kjøpt ny lenger,.... Anonymkode: 20d83...813 Er det deg igjen (Kia + Honda) Power? 😂 Joda, Kia har flere gode biler, men Honda har litt dårlig utvalg. Akkurat Honda Jazz er definitivt bra, men utrolig kjedelig bil, med mye billig "hard plast" følelse. Selv den nyeste Honda Jazz ser så kjedelig og pensjonist-aktig ut at det burde ikke gå an. VW er ikke "råttent". Golf og Polo er veldig solide biler for sin klasse, spesielt de siste årene etter at man kvittet seg med de dårlige TSI-motorene for vel 4 år siden, da man gikk over til 1,0 TSI. Jeg forstår ikke helt hvordan en Kia Stonic som starter på 310.000 kr er bedre, ifølge deg, enn Stonic sin konkurrent VW T-Cross som starter på 320.000 kr. Folk flest ville ha valgt VW T-Cross any time of the day, foran Kia Stonic. https://www.volkswagen.no/no/biler/t-cross.html Anonymkode: 287e7...b75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå