AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg er sykepleier og tilkallingsvikar på et sykehus. Jeg skal søke om fastjobb på sykehjem for å få en mer stabil inntek. Jeg ønsker å fortsette å jobbe som tilkallingsvikar på sykehuset. Men her Jeg bor, lyser de ut ofte 100% faststilling på sykehjemmet. Hvordan kan jeg si til fremtidig arbeidsgiver at jeg kun ønsker å jobbe redusert ca.2-3 dager i uken i faststilling på sykehjem? Tanken er å jobbe 2 til 3 dager på sykehjemmet og så ta vakter på sykehuset når jeg får tilbud om det. Er dette mulig gjennomføre og vil arbeidsgiver på sykehjemmet godta dette? Anonymkode: 9a1d3...5cb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #2 Skrevet 7. august 2021 Arbeidsgiver vil godta det dersom du tar 70% stilling på sykehjemmet. Du kan ikke ha 100% stilling på sykehjemmet og samtidig ønske deg fri 2-3 ganger i uken. Så det å jobbe redusert på sykehjemmet er eneste løsning som jeg vet om. Du kan jobbe 70-80% ut fra hva du ønsker og med forbehold om at sykehjemmet har reduserte stillinger ledig. Hilsen sykepleier i 100% stilling på sykehjem Anonymkode: 5bbf9...7ff
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er sykepleier og tilkallingsvikar på et sykehus. Jeg skal søke om fastjobb på sykehjem for å få en mer stabil inntek. Jeg ønsker å fortsette å jobbe som tilkallingsvikar på sykehuset. Men her Jeg bor, lyser de ut ofte 100% faststilling på sykehjemmet. Hvordan kan jeg si til fremtidig arbeidsgiver at jeg kun ønsker å jobbe redusert ca.2-3 dager i uken i faststilling på sykehjem? Tanken er å jobbe 2 til 3 dager på sykehjemmet og så ta vakter på sykehuset når jeg får tilbud om det. Er dette mulig gjennomføre og vil arbeidsgiver på sykehjemmet godta dette? Anonymkode: 9a1d3...5cb Du kan som nevnt over si at du ønsker deg en 70/80% stilling fremfor en på 100%. Anonymkode: 80439...040
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Arbeidsgiver vil godta det dersom du tar 70% stilling på sykehjemmet. Du kan ikke ha 100% stilling på sykehjemmet og samtidig ønske deg fri 2-3 ganger i uken. Så det å jobbe redusert på sykehjemmet er eneste løsning som jeg vet om. Du kan jobbe 70-80% ut fra hva du ønsker og med forbehold om at sykehjemmet har reduserte stillinger ledig. Hilsen sykepleier i 100% stilling på sykehjem Anonymkode: 5bbf9...7ff Men hvor mange dager skal mange jobbe dersom jeg får 70% stilling? Ts. Anonymkode: 9a1d3...5cb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 Med tanke på trygghet så er det veldig dumt å gjøre det på den måten. Blir du syk eller skal ut i en evt permisjon så får du kun utifra de faste %. Du kan som flere nevner ta en lavere stilling og fylle på med ekstra vakter på sykehus. 60% er 3 dager i uken. Det er mange hos oss (hjemmesykepleie) som jobber 100% hos oss og tar ekstra på sykehus. Tror du at du hadde klart det? Anonymkode: eca24...65b 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Jeg jobber på sykehus, og når sjefene på avdelinga mi søker etter sykepleiere, lyser de ut 100 % stilling. De tror de får flere søkere da. Egentlig vil de helst ha folk i deltidsstillinger, så om noen frivillig bare vil ha deltid, blir de ikke sure for det. Anonymkode: cc3e3...579
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 Jeg jobber 100% i et turnusyrke (ikke helse), og er tilkallingsvikar i en annen bransje (gamlejobben). Det gå r helt fint. Hvor mange dager jeg jobber i den andre jobben, er ikke fastlagt. De ringer, og jeg jobber når jeg kan/vil. Anonymkode: d5468...d8f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med tanke på trygghet så er det veldig dumt å gjøre det på den måten. Blir du syk eller skal ut i en evt permisjon så får du kun utifra de faste %. Du kan som flere nevner ta en lavere stilling og fylle på med ekstra vakter på sykehus. 60% er 3 dager i uken. Det er mange hos oss (hjemmesykepleie) som jobber 100% hos oss og tar ekstra på sykehus. Tror du at du hadde klart det? Anonymkode: eca24...65b Enig i dette, skaff deg 100% fast så har du økonomisk trygghet. Så kan du heller jobbe ekstra det du orker ut over det Anonymkode: 80439...040 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Enig i dette, skaff deg 100% fast så har du økonomisk trygghet. Så kan du heller jobbe ekstra det du orker ut over det Anonymkode: 80439...040 Tingen er at jeg ønsker ikke 100% fast på sykehjemmet. Jeg trives ekstremt godt på vikariatet og ønsker derfor å fortsette. Jeg kan derfor ikke jobbe mer enn 2-3 dager fast i uken på sykehjemmet. Anonymkode: 9a1d3...5cb
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 I utgangspunktet er det ikke noe problem å jobbe deltid ett sted og ta ekstra ett annet, men vær obs på at dette ikke nødvendigvis er mulig når i panemitider. Hos oss (sykehus) godtar ikke de som hovedarbeidsgiver at arbeidstakerne tar vakter andre steder pga risikoen for smitteoverføring. Så de som tok ekstravakter i kommunen måtte sette det på vent, og dermed er det en del som taper penger. Anonymkode: ad624...047 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå