Gå til innhold

Trives best som singel. Blir alltid ulykkelig når jeg er i et forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen forhold/samboerskap bak meg. Mennene jeg var sammen med elsket meg, var ikke sjalu eller kontrollerende, men likevel så var jeg ikke lykkelig. Men jeg er lykkelig som singel, for jeg verdsetter friheten min høyt. Friheten til å gjøre hva jeg vil når jeg vil på fritiden min. Friheten til å bestemme hva/når jeg skal spise, når jeg skal sove, når jeg skal ut, når jeg kommer hjem, hvor/når jeg skal reise på ferie etc. uten å ta hensyn til en annen person. I et forhold må man hele veien inngå kompromiss og i lengden føler jeg meg kvalt og ulykkelig. Jeg mister meg selv og må alltid ta hensyn til en partner. Jeg er kanskje rar og sær, men jeg trives mye bedre som singel. Savner ikke å ha et forhold i det hele tatt og har ingen planer om å involvere meg igjen.

Hilsen kvinne i 40-årene

Anonymkode: 077c2...467

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for info.

Anonymkode: fba51...6f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er samme som deg.. 😳 Trives noe helt sykt alene.. maler og tegner på fritiden, har det kjent med venner og familien og jobber med noe jeg liker.. 

Anonymkode: 8ef38...b7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjekt*

Anonymkode: 8ef38...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Har bare hatt et forhold og det var nok til å skjønne at det ikke passer meg. Barn har jeg aldri ønsket å få. 

Kvinne 32 

Anonymkode: 2891e...434

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir det ikke kjipt når du blir eldre da?

Anonymkode: 7cc64...0f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her!

Anonymkode: 94e05...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker flytte inn i en av blokkene i Oslo, som bare godtar single folk over 60 😄 Tro meg de koser seg og nyter livet!

Anonymkode: 94e05...ae8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal det bli kjipt når man blir eldre? Ser ikke helt den. Er vel når man er yngre at iallfall erotikken har sin storhetstid

Anonymkode: 1ed86...606

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har jobbet i eldreomsorgen i 30 år. Synes ikke enslige nødvendigvis har det mer kjipt enn de som har vært i forhold. 

Endret av Pingvinen
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives og veldig godt alene, og har vært frivillig singel i 6 år nå. Men jeg har et forhold hvor jeg hadde det veldig bra, og det er fordi vi møttes 1-2 dager i uken, og ingen krise om vi ikke rakk og møtes en uke, vi reiste på ferier med andre, og med hverandre. Og det var aldri sånn at vi spurte om lov til å reise på ferie med andre, vi bare informerte. Så i det forholdet følte jeg at jeg hadde all den friheten jeg trenger. Men etter 3 år, så ville han gjerne at vi skulle flytte sammen. Jeg ville ikke, og så jo heller ikke for meg at jeg ville det noen gang. Så da ble det brudd.

Og jeg kunne godt tenkt meg noe sånt igjen. Men bo med en mann igjen orker jeg ikke.

Anonymkode: ce1a7...edb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er også lykkeligere som singel enn i et forhold. Så jeg holder meg singel.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Tenker jeg skal klare meg fint uten å måtte se personen jeg elsker bli syk, svak, døende, kanskje måtte flytte på sykehjem sånn at jeg må lære meg å bo alene igjen, eller at jeg må på sykehjem og bekymre meg for at han er helt alene hjemme og savne ham. Da bestefaren min ble dement begynte han å prøve å ta livet av bestemoren min på natten så hun måtte flytte mens de ventet på sykehjemplass til ham. 

Tror nok jeg skal kunne leve med å få slippe det 

Anonymkode: ecc7b...51b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et veldig langt forhold, men vet at jeg ikke er skapt til det jeg heller. Nå har vi endelig gjort det slutt. 

Gleder meg veldig til å være min egen herre. Ser på det som paradis. Det er de små tingen som andre nevner her som ofte blir tatt for gitt. Det å ta avgjørelser alene, bruke tiden på det man ønsker selv. Å det å slippe å bli tatt for gitt av partneren. 

Gleder meg fælt til å kjøpe min egen leilighet. Så glad i eget selskap at jeg trolig forblir singel livet ut. 

Anonymkode: e0db3...57a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-6 den 23.34):

Er også lykkeligere som singel enn i et forhold. Så jeg holder meg singel.

Tenker jeg skal klare meg fint uten å måtte se personen jeg elsker bli syk, svak, døende, kanskje måtte flytte på sykehjem sånn at jeg må lære meg å bo alene igjen, eller at jeg må på sykehjem og bekymre meg for at han er helt alene hjemme og savne ham. Da bestefaren min ble dement begynte han å prøve å ta livet av bestemoren min på natten så hun måtte flytte mens de ventet på sykehjemplass til ham. 

Tror nok jeg skal kunne leve med å få slippe det 

Anonymkode: ecc7b...51b

Du vil uansett ikke slippe det. En dag vil søsken og venner bli syke og døende. 

Ikke for det. Det er helt greit og fint å være singel. Men i den grad du har nære relasjoner til andre, kan de involvere smerte og tap. Det er det samme enten vi er solo eller noe anna. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-6 den 23.22):

Jeg har et forhold hvor jeg hadde det veldig bra, og det er fordi vi møttes 1-2 dager i uken, og ingen krise om vi ikke rakk og møtes en uke, vi reiste på ferier med andre, og med hverandre. Og det var aldri sånn at vi spurte om lov til å reise på ferie med andre, vi bare informerte. Så i det forholdet følte jeg at jeg hadde all den friheten jeg trenger. Men etter 3 år, så ville han gjerne at vi skulle flytte sammen. Jeg ville ikke, og så jo heller ikke for meg at jeg ville det noen gang. Så da ble det brudd.

Anonymkode: ce1a7...edb

Jeg er i et forhold som minner om det du var i. Vi har vært sammen i drøye to år nå. Han jeg er med får mye frihet, og det får jeg også. Akkurat den biten er flott sammenligna med tidligere forhold. Og jeg trives foreløpig bra med å være særboere, tror det funker bedre for oss da vi jobber om hverandre uansett. Utfordringa er barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor også alene, har vært gift, forlovet, hatt samboer, kjærester. Men trives best med å bo alene. Eier egen bolig nå, og skal snart kjøpe feriehus. 

har to barn som jeg stortrives å bo sammen med. De begynner å bli store, og skal starte på egne liv. 

Kan lett få meg date, eller en helge/ferie kjæreste, eller en å reise med. Men orker ikke det hverdagslige maset. Eller forholde meg til en annen i hverdagen. 

Det at en kvinne og mann skal bo sammen/ gifte seg er noe som er konstruert av menn, for å gagne menn. Holde styr på kvinner og avkom. 
vi er forbi slik tankegang nå, man må leve slik man vil og ha det best med seg selv. Er sikker på at det også gjør meg til et bedre menneske, bedre mamma, og bedre kjæreste når jeg vil være det. 

Anonymkode: 9fd89...ae1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror egentlig også at jeg har det best som single. Jeg blir alltid så mye sur, lei meg, skuffet i forhold. Jeg er ikke bare enkel og leve med. Jeg liker å bestemme selv hvordan jeg vil ha det. Nå er jeg alenemor og det er slitsomt, men føler at jeg har alt jeg trenger. Ønsker ikke egentlig å involvere noen andre i vårt liv. Tenker livet er vel så bra uten en mann😊

Anonymkode: 03dd3...59f

Gjest På druen
Skrevet (endret)

Selvfølgelig blir man ulykkelig i et forhold. Man får aldri være i fred. De som påstår det motsatte lyver. 

Endret av På druen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...