AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Del Skrevet 6. august 2021 Hei! Long story short - har veldig uregelmessig syklus og halvveis påvist pcos. (har sjøl lest meg opp etter symptomene jeg hadde og spurt gynekolog som tok blodprøver og utralyd og sa - jaa, det samsvarer med pcos) men så sendte hun man bare hjem og ønsket lykke til. Jeg har nå googlet i helvete om LH og FSH ratio og sånne ting, hva er for høyt og hva vil indikere infertilitet. Fant ikke noe særlig. Bare hvis det er 2:1 i folikkelfase så er det helt krise. Som jeg også har lest så er perfekt hvis ratio er 1:1. Mine verdier er FSH - 6 og LH - 9, som vil si at ratio er 1:5. Er det bekymringsverdi? (forrige syklus var 50 dager, nå er jeg på dag 36 og still counting.) Noen har noe erfaringer eller noe kunnskap om dette? Lege sa - alt normalt! Men da lurer jeg hvorfor de syklusene har blitt så lange (hadde rundt 29-33 før) Takk for alle svarene på forhånd ❤️ Anonymkode: d10da...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 6. august 2021 #2 Del Skrevet 6. august 2021 Kjenner ikke til dette med forholdet mellom FSH og LH, men fikk påvist PCOS hos gyn når jeg plutselig gikk 4mnd uten mensen/eggløsning (syklusen endte opp å bli 118d lang 😶). Jeg ble satt på metformin, som visstnok skal hjelpe kroppen til å slippe egg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå