Gå til innhold

FSH og LH verdier, noen med kunnskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Long story short - har veldig uregelmessig syklus og halvveis påvist pcos. (har sjøl lest meg opp etter symptomene jeg hadde og spurt gynekolog som tok blodprøver og utralyd og sa - jaa, det samsvarer med pcos) men så sendte hun man bare hjem og ønsket lykke til. Jeg har nå googlet i helvete om LH og FSH ratio og sånne ting, hva er for høyt og hva vil indikere infertilitet. Fant ikke noe særlig. Bare hvis det er 2:1 i folikkelfase så er det helt krise. Som jeg også har lest så er perfekt hvis ratio er 1:1.

Mine verdier er FSH - 6 og LH - 9, som vil si at ratio er 1:5. Er det bekymringsverdi? (forrige syklus var 50 dager, nå er jeg på dag 36 og still counting.)

Noen har noe erfaringer eller noe kunnskap om dette? Lege sa - alt normalt! Men da lurer jeg hvorfor de syklusene har blitt så lange (hadde rundt 29-33 før)
Takk for alle svarene på forhånd ❤️

Anonymkode: d10da...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til dette med forholdet mellom FSH og LH, men fikk påvist PCOS hos gyn når jeg plutselig gikk 4mnd uten mensen/eggløsning (syklusen endte opp å bli 118d lang 😶). Jeg ble satt på metformin, som visstnok skal hjelpe kroppen til å slippe egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...