AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Småbarn har fått påvist lett hundeallergi på blodprøve. Får kontakteksem, ingen luftveisplager som vi vet om..enda. Har kommet til den tunge beslutningen å omplassere unghunden, har tilbud om et veldig godt hjem. Dette vil knuse alle i familien og mest barnet selv. Hobby og livsstil er også i stor grad knyttet til hund. Har noen oppløftende erfaringer om barn som vokser av seg allergien som feks ungdommer eller før slik at det går an å skaffe seg hund igjen? Ønsker meg aller helst en mirakelkur! Anonymkode: 46739...31c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Har dessverre ingen slik god erfaring, min erfaring er at det fortsetter. Men, jeg tror det finnes allergivaksine mot hund? Men det er ikke alltid en mirakelkur, bare gjør at det tåles bedre. Og er vel ikke anbefalt til småbarn. Har dere allergi i familien? Anonymkode: 12efb...716
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Det blir verre når barnet blir utsatt for hunden hele tiden så hunden må vekk. Man velger helsen til barnet foran ønsket om et dyr. Kan ikke bare tenker her og nå, det dere gjør videre kan påvirker helsen til barnet om 20 år. Anonymkode: 4e337...299 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Hvor gammel er barnet? Jeg fikk katt da jeg var 9år, da jeg var 11år fikk jeg påvist allergi. Tett og forkjølet hele tiden som viste seg å være allergi. Jeg ble knust og katten var min bestevenn. Jeg startet med allergimedisiner hver dag, katten og jeg fikk nye regler (ikke lov å være i sengen min og på rommet mitt, jeg måtte vaske hender og ansikt etter kosing osv). Katten ble 15år og jeg er veldig glad for at jeg hylgråt og nektet omplassering. Allergimedisinering hver dag var verdt det. I voksen alder så har jeg valgt å ikke få egne dyr selv pga allergien, men jeg passer gjerne andres dyr for kortere perioder og jeg elsker fortsatt dyr. Jeg bruker ingen medisiner nå, men når jeg skal et sted med dyr så må jeg starte med medisiner noen dager før. Dette har fungert for meg. Anonymkode: 61535...133 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Altså er barnet liten så vil jeg si omplasser. Men er barnet 10år pluss så ville jeg testet medisiner og om det fungerte for barnet. Anonymkode: 61535...133
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Usikker, men min bror er lett allergisk mot katt. Han hadde katt gjennom hele barndommen, reagerte litt, men ikke veldig på henne. Foreldrene mine valgte å beholde katten og i dag reagerer han ikke på katter. Han har to selv. Men om det gikk så bra med oss, betyr det vel bare at det kan gå dårlig også. Anonymkode: f8123...071 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Ts her Barnet er 3 år. Hadde h*n vært eldre kunne h*n uttrykt eventuelle plager mer. Har allergi i familien, men ikke på pelsdyr. Barnet har også andre allergier. Har landet på at vi må være uten hund framover, er redd for at eksponering gir verre plager, men håper på sikt at h*n vokser det av seg, som nevnt lett plaget. Vaksine tror jeg er forbeholdt barn over 5 som har kraftig allergi Anonymkode: 46739...31c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Min mann var såpass allergisk mot hund/katt da han var liten at legen sa til foreldrene hans at han aldri måtte finne på å skaffe seg dyr når han ble voksen. I dag bor han med meg og to hunder - og tidligere to katter. Hundene er «overalt», også i senga innimellom. Han reagerer fortsatt veldig på pollen, som han også alltid har vært allergisk mot, men dyr har gått overraskende bra. Vi venter en gutt nå i august så håper veldig på at det ikke blir noe allergi der… Anonymkode: 458c7...06e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ts her Barnet er 3 år. Hadde h*n vært eldre kunne h*n uttrykt eventuelle plager mer. Har allergi i familien, men ikke på pelsdyr. Barnet har også andre allergier. Har landet på at vi må være uten hund framover, er redd for at eksponering gir verre plager, men håper på sikt at h*n vokser det av seg, som nevnt lett plaget. Vaksine tror jeg er forbeholdt barn over 5 som har kraftig allergi Anonymkode: 46739...31c Jeg ville omplassert hunden siden barnet er så lite. Vaksine har jeg dårlig erfaring med, men vanlig allergimedisin hjelper (feks aerius mikstur og livostin spray for barn). Anonymkode: 61535...133
Gjest Albbas Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 Nei dessverre... Fikk allergi da jeg var liten, hunden vår måtte omplasseres. Stor sorg for meg. Allergien er bittelitt mildere nå, jeg tåler å besøke noen med hund i noen timer, men å bo med hund er helt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #11 Skrevet 7. august 2021 Her vokste jeg av meg allergi mot hest. Var ikke med hest på flere år. Tok ny prøve og den viste ingen utslag. Var da med hest i flere år uten plager. Jeg hadde katt. Brukt allergimedisin hele tiden og det gikk bra frem til jeg flyttet for meg selv og lot katten være med mine foreldre. Nå tåler jeg ikke katt i det heletatt. Synd, for jeg er kattemenneske. Hund hadde jeg ingen allergi mot, men det har nå utviklet seg til allergi og jeg er nå plaget selv om jeg går på allergimedisin. Har to hunder så det er dritkjipt. Klarer ikke omplassere de heller. 5 og 10 år. Så det kan gå begge veier det der. Håper på det beste for dere. Anonymkode: ccc40...368
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 Jeg fikk påvist allergi mot hund da jeg var 12 år. Da hadde vi 6 hunder 😅 Men jeg reagerte aldri på noen av dem. Tre år senere kjøpte jeg en egen hund, reagerte heller ikke på denne. Men så fikk jeg læreplass som krevde turnus. Jeg var borte 6 uker og hjemme 3. Da begynte jeg å reagere på hunden når jeg kom hjem. De siste 7 årene har jeg gått daglig på allergimedisiner pga hundene. Klarer ikke å omplassere bikkja som nå har blitt 10 år. Jeg har også fått barn selv nå, og håper at han ikke begynner å reagere på hundene. Anonymkode: aadc7...ae9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå