AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Hørte en gang at man er som førstegangsfødende hvis det går mer enn 7 år mellom svangerskapene, men aner ikke om det stemmer. Men dere som hadde stor aldersforskjell, åssen var fødsel nr 2 i forhold til første? Verre? Bedre? Revnet dere mer eller mindre? Gikk det raskere? Anonymkode: 0686e...eb3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørte en gang at man er som førstegangsfødende hvis det går mer enn 7 år mellom svangerskapene, men aner ikke om det stemmer. Men dere som hadde stor aldersforskjell, åssen var fødsel nr 2 i forhold til første? Verre? Bedre? Revnet dere mer eller mindre? Gikk det raskere? Anonymkode: 0686e...eb3 Her er det 11 år aldersforskjell. Første fødsel var enkel og kjapp. Andre ble igangsatt etter termin. Jeg vet ikke om det var pga igangsettelsen eller at jeg denne gangen var 11år eldre, men fødselen var lenger og vondere med siste. Men var i like god form rett etter fødsel begge ganger. Måtte sy to pyntesting ved begge fødslene Dette med at man er førstegangs igjen etter flere år er visstnok bare tull sa min jordmor. Jeg spurte nemlig selv 😅 Anonymkode: a7ba0...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #3 Skrevet 7. august 2021 Jeg spurte jordmoren om det da det ble 9 år mellom fødslene, og hun sa at det bare var tull. "Du har født en gang før så du er andregangsfødende" fikk jeg beskjed om. Fødsel nr 1 tok 2 timer, fødsel nr 2 varte 1 time fra vannet gikk og første rie til ungen var ute😰. Fødsel nr 2 var vondere da den var raskere og mye mer intens. Var i like god form etter begge fødslene. Anonymkode: c8de7...697
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #4 Skrevet 7. august 2021 Fikk svangerskapsforgiftning med nr to, og måtte ha keisersnitt Anonymkode: 2ea23...cc8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #5 Skrevet 7. august 2021 10 år mellom her, første tok 25 timer fra første rie, men bare 5 timer i aktiv fødsel. Nummer to startet riene i åttetiden på morgenen og kl 13 var barnet født, 2 timer i aktiv fødsel😊 Syns fødsel nummer to var mye lettere, også fordi jeg visste litt mer hva jeg gikk til. Anonymkode: ebcec...a74
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #6 Skrevet 7. august 2021 Bare 6 år mellom her, så vet ikke om det teller. Første fødsel varte i 17 timer, og grusomme rier uten noe pause mellom. Trodde jeg skulle dø. Neste varte 1,5 time, og normalt vonde rier med pause mellom. Så en veldig mye bedre fødsel. Anonymkode: 72e87...d3a
Amatariel Skrevet 8. august 2021 #7 Skrevet 8. august 2021 6 1/2 år mellom første og andre fødsler her. Begge var raske fødsler, men med nr.1 revnet jeg mye. Fikk ikke en rift en gang med nr.2. Nr.2 var også veldig raskt, der babyen bare skled ut få minutter etter jeg ankom sykehuset. Nr.2 var 0,6 kg tyngre enn nr.1 også, så jeg ble overrasket at den fødselen faktisk fremsto som lettere og ikke like vond som nr.1.
solmåneogstjerner Skrevet 8. august 2021 #8 Skrevet 8. august 2021 (endret) To første var veldig kort imellom. Men tredje var langt senere. Tredje var den beste. Veldig enkel og rask 😊 (Og siste var større og tyngre. Det merket jeg ikke noe til...) Endret 8. august 2021 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå