AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Når begynner barn og kommentere eller mobbe andre for klærne de går i? Har ei på fem som har arvet ett regnsett som kanskje er litt "guttete" Ser på bilder fra barnehagen at alle jentene går i lilla og rosa. Den hun har nå er grønn. Jeg syns det er helt greit og hun har gått i mye litt mer guttete klær enn de andre opp gjennom. Men vet ikke om hun nå kanskje kan få reaksjoner på dette? Hun har selv aldri tatt det opp og jeg har heller ikke spurt da det kan virke som hun har "feil"klær om jeg spør.. Bryr barna i barnehagen seg om dette? Anonymkode: 808cf...f6d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Jenta mi gikk i «gutteklær» arvet av storebror store deler av barnehagen. Opplevde aldri mobbing. Kjøpte stort sett kjønnsnøytralt utetøy til henne også, siden hun etterhvert fikk en lillebror. Klær alene er sjelden en årsak til «ekte» mobbing. Anonymkode: 6f3ca...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 Fønni. Har du ikke noe å se på på Netflix? Anonymkode: 6f3ca...3d1 28
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 😂😂 Anonymkode: dd9ea...49b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Min datter nektet å bruke rosa klær, og kjoler. Hun ville kun bruke blå klær da hun var liten, og etterhvert helst mest svart. Men aldri rosa og lilla. De blir ikke mobbet grunnet klærne. Sønnen min hadde og en rosa periode i barnehagen, da fikk han gå med rosa klær. Anonymkode: a4695...f8b
Millimani Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 Så din datter er tenåring og opptatt av ungdommens moteklær, -eller jobber i barnehage med barn som har klær fra Cubus? 😂😂 1
Lorieen Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Klær skal dekke kroppen. Om de kommer fra Cubus eller Armani spiller ingen trille. Ikke fargen heller. Hilsen fembarnsmor og barnehagelærer. 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Har aldri opplevd pirking på andres klar i barnehagen da mine gikk der, heller ikke når jeg jobbet der, opplevde engang at noen barn ble litt misunnelig på en som hadde et vindu som kunne åpnes på genseren sin, det var skikkelig stas, ellers merker jeg det hos eldste nå, han er 10 og maser på div merkeklær fordi han er redd for å bli kalt fattig sier han 😶 Anonymkode: 65749...80f 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Jeg tror det kommer an på hvor man bor. Der jeg er oppvokst var det ikke mobbing på grunn av klær, men det var veldig press på merkeklær og en del blikking. Fra 3. - 4.klasse. Jobber nå på skole 20 min unna og der er det veeeldig lite av det, litt blandt jentene i 6.-7.klasse. Anonymkode: 077a2...fcb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Vi mobbet en medelev fordi han gikk i fretexklær. Da gikk vi fremdeles på sfo. Vi visste egentlig ikke hva vi mobbet han for, men overhørte foreldrene våre snakke om at han gikk i det.. Ganske trist å tenke på.. Anonymkode: aeff1...d26 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 Pga deg fins og er det mobbere. skam deg men det har du vel ikke vett til. Anonymkode: f5797...b14 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Om en unge blir mobbet pga klærne så ville ungen blitt mobbet for noe annet hvis det ikke var klærne. Anonymkode: e913e...ec8 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 Hun blir ikke mobbet for å ha regntøy som ikke er lilla eller rosa. Anonymkode: b7221...35b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Vi merker heldigvis ikke noe til det enda med vår gutt som nettopp har blitt 9 år. Aldri hørt de snakke om klær blant vennene. Tror ikke han vet hvor jeg kjøper klær og ikke interessert i shopping heller. Så kanskje man slipper litt unna med gutta, hvertfall på vår skole. Anonymkode: a5e92...ba8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har aldri opplevd pirking på andres klar i barnehagen da mine gikk der, heller ikke når jeg jobbet der, opplevde engang at noen barn ble litt misunnelig på en som hadde et vindu som kunne åpnes på genseren sin, det var skikkelig stas, ellers merker jeg det hos eldste nå, han er 10 og maser på div merkeklær fordi han er redd for å bli kalt fattig sier han 😶 Anonymkode: 65749...80f Kan jeg spørre hvor dere bor? Jeg bor på Oslo-Øst og blir litt bekymra for denne trenden.. har en gutt på 9. Anonymkode: 11c93...a3c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Fra min barndom husker jeg litt sånt fra 10-11-årsalderen. Vokste opp på Oslo vest. Har bonusbarn på Nordstrand, og der tror jeg merkepresset er verst i hele byen. Handler litt om at de ikke er Oslo vest, men distanserer seg fra Oslo øst. Anonymkode: 4a7f3...6e9
hlidskjalf Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Klær alene er sjelden en årsak til «ekte» mobbing. Anonymkode: 6f3ca...3d1 Høy IQ her. Ingen kan vel i sin villeste fantasi se for seg feks Arnold Schwarzenegger bli mobbet pga han har gått i klær fra Cubus. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er mor selv og synes det er flaut at min datter omgås med Cubus-barn. Anonymkode: e3b05...ae6 Hvordan er det å være hjernedød? Anonymkode: 9754c...a41 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Trur det er være når det er andre veien, allså gutt som arver jente. Anonymkode: a89dd...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå