Gå til innhold

Merket at naboen + venner røyka hasj på terrassen, melde ifra til politiet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God kveld, 

Jeg satt ute på terrassen å nøt kveldssolen, da naboen startet opp en fest med kompisene. Etter en stund kjente jeg en intenst hasj lukt og observerte at en røyk gikk rundt på deling. Det ble så ille til slutt at jeg måtte trekke meg inn og lukke dør og vinduer.Tror de er i slutten av tenårene begynnelsen på tyveårene. Burde jeg melde ifra til politiet om dette? 

håper noen vil komme med et raskt svar 😊

Anonymkode: b5ff3...171

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det. Dette er ulovlig. At narkomane påvirker andre mens de ruser seg er en uting.

Anonymkode: 2c429...a60

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville gjort det. Dette er ulovlig. At narkomane påvirker andre mens de ruser seg er en uting.

Anonymkode: 2c429...a60

Er ganske sikker på at det er hasj jeg lukter, men er ikke 100% sikker! Er så redd jeg blir til bry for politet og ressursene deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ulovlig å røyke. Med mindre de besitter større mengder, kommer ikke politiet til å gjøre mye. Si heller ifra til naboen. 

Anonymkode: 01604...8e2

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ulovlig å røyke. Med mindre de besitter større mengder, kommer ikke politiet til å gjøre mye. Si heller ifra til naboen. 

Anonymkode: 01604...8e2

Kanskje foreldrene jeg burde snakke med da eller? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje foreldrene jeg burde snakke med da eller? 

Hvorfor kan du ikke snakke med dem det gjelder?

Anonymkode: a5c4a...741

• Liker 33
Skrevet

Nei. Du lar det være.

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det syns jeg ikke. Dette er nok folk som koser seg med en joint i et sosialt lag, ikke narkodealere. Du sier selv det er unge mennesker, og om de blir tatt med litt hasj så kan det påvirke resten av deres liv på en veldig negativ måte. Hadde det vært narkoreir der folk rekte inn og ut og de dreiv med værre saker hadde det vært noe annet, men dette er ikke noe du skal melde ifra om syns jeg.

Dette er jeg faktisk helt uenig i. Han er ofte alene hjemme, og kompiser reker ut og inn til alle døgnets tider. Og jeg selv, som i dag er en oppegående og ok dame. Ble i mine yngre dager tatt i bruk av narkotika èn gang da jeg utforsket med venner. Jeg ble tatt og fikk ”hjelp“ av politet. Det er jeg veldig glad for i dag, for flere av disse vennene er på kjøret i dag. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke snakke med dem det gjelder?

Fordi jeg mistenker at flere på festen er mindreårig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: 783d5...8df

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes det er høyst unødvendig å potensielt sørge for at folk som nettopp starter voksenlivet sitt begynner det med et rulleblad og konfrontasjon med myndighetene over en filleting.

Hvis røyken er plagsom for dere, så kan dere gå bort til dem og hyggelig si ifra at dere blir plaget og spørre om de kan stoppe.

Hvis de driter i forespørselen deres og fortsetter å plage dere, så har jeg forståelse for at man ringer. Men å ringe politiet fordi det er røyklukt utenfor i noen minutter, det blir for drøyt.

Anonymkode: 892d6...5c2

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jeg faktisk helt uenig i. Han er ofte alene hjemme, og kompiser reker ut og inn til alle døgnets tider. Og jeg selv, som i dag er en oppegående og ok dame. Ble i mine yngre dager tatt i bruk av narkotika èn gang da jeg utforsket med venner. Jeg ble tatt og fikk ”hjelp“ av politet. Det er jeg veldig glad for i dag, for flere av disse vennene er på kjøret i dag. 

Ja han får venner på besøk, so what? Hva har du med det å gjøre? Bare fordi de kommer på tider av døgnet som du syns er feil? Du fremstår som en av de damene i borettslagene som går rundt å ser inn vinduene til folk og lytter på dørene. La de være, de plager ikke deg! Du VET ikke om de røyka hasj en gang!

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva han driver med skal du gi faen i. Snakk med vedkommende om du bryr deg sånn og ikke ring politiet. Politiet opererer med straff og rusmisbrukere blir sterkt diskriminert av norsk politi, de misbruker også sin makt. Ryk og reis med den der "jeg redder mennesker" holdningen din. Bare fordi du fikk "hjelp" fra politiet betyr IKKE det at det stemmer for alle andre. Faen at det går an å bli så trangsynt, jeg vår vondt. 

Anonymkode: fcf8c...efa

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

du MISTENKER det ja, men da må du jo gå bort å hilse på dem og finne ut av det først da.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette overser du. None of your business lady !!! 

Anonymkode: b5abf...106

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Dette overser du. None of your business lady !!! 

Og om Du absolutt MÅ ta det opp med noen, så får det eventuelt bli foreldre dersom han bor hjemme? !

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg og flere andre jeg kjenner/kjente har en lignende historie. Forskjellen er at vi fikk et (noe overdrevet) hat mot politiet fordi de plaget oss for det vi så på som uten grunn, og det hjalp bare til å drive oss inn mot kriminelles tankesyn hvor politiet var fienden.

Anonymkode: 892d6...5c2

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde ikke ringt. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jaha, hvorfor spør du her da hvis du allerede har bestemt deg.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I HI så sa du at du trodde de var i begynnelsen på tjueårene og slutten av tenårene?

Uansett, er da ikke uvanlig at venner kommer å går i den alderen. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...