Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har brukt litt hipp som happ i flere år. Men nå er det på tide å spytte i litt penger og hjelpe huden!

Jeg er 30 år, har fine linjer, normal (ikke tørr/fet/roscaea/andre problemer) hud, noe synlige blodårer her og der. Jeg tenker fuktighet og anti-age er nøkkelordene for meg. Men det er jo en JUNGEL av merker og varer! Hva er DIN favorittserie?

PS! Jeg tenker rens-toner-serum-krem (Dag/natt/øye) er vel godt nok(?) 

Endret av Badesåpe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

CeraVe👏

Anonymkode: 3e6fb...b98

Skrevet (endret)

Klairs er min favoritt. Kan anbefale å laste ned appen Skin Bliss. Der oppretter du en profil og huker av for hvilken type hud du har og hva du bryr deg om (fine linjer, tekstur etc). I appen så kan du paste inn ingreidenslista til et produkt du vurderer å kjøpe så får du opp informasjon om hvor gode ingrediensene er, om det er testet på dyr og om det passer dine skin concerns osv. Den har virkelig spart meg for mye penger, for hver gang jeg begynner å sikle på et produkt så sjekker jeg den i appen først, og veldig ofte finner jeg ut av at det enten er dårlige ingredienser eller at den ikke hadde gjort noe for min hud! Og klairs, som jeg alltid har trodd var ganske meh er faktisk den serien som har flest produkter med høy kvalitet på ingrediensene, til tross for den gode prisen! 😊

Endret av Obscura
AnonymBruker
Skrevet

Vossabia 

Anonymkode: fb9f3...03c

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ønsker å forebygge hudaldring, er daglig bruk av solkrem med høy faktor samt rikelig med fukt noe av det viktigste du gjør. I tillegg kan du vurdere et C-vitamin serum, AHA-eksfoliering èn til to ganger i uka og evt. starte gradvis med retinol. Et skånsomt og effektivt renseprodukt som fjerner sminke og rester av solkrem bør du også ha, men det trenger ikke være noe dyrt. CeraVe har rimelige, gode og drøye renseprodukter. Merker jeg ellers kan anbefale er:

Paula's Choice

Medik8

NIOD

Sarah Chapman Skinesis

BioEffect

PC og Medik8 får du hos SkinCity, NIOD og BioEffect får du hos Blush, Kicks og Lyko. Skinesis forhandles av Lookfantastic Norge🙂

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg blander litt merker.

Av niacimide synes jeg First serumet til Skin citys egen hudpleieserie er bedre enn Elixir Niactil/The Ordinary. 

Er også ganske nysgjerrig på ett av deres second serum. 

Sverger til dobbeltrens, da rensebalm og mild kremrens etterpå. Her har både Clinique og Skincity veldig gode balmer, ellers renser jeg med La Roche Posay eller Cerave.

Av eksfoliering bruker jeg nå Paulas Choice. 

Krem: synes igrunnen The Ordinary sin med et par dråper olje gjør like god jobb som alt annet som er bra og dyrere. 

Ellers tenker jeg teste Medik8 sin glow PHAsyre som er ganske mild, merker huden min både liker og misliker for aktive ingredienser. 

Unngår det meste på Kicks (bortsett fra Origins overnight intensive mask) og parfymerier fordi det er SÅ mye dritt og parfyme på lista.

Toner kan du droppe, velg heller hyaluronsyre eller et annet serum av noe slag. 

Endret av Fløff
AnonymBruker
Skrevet

Medik8 og Filorga -veldig fornøyd med begge merkene. Etter 6 mnd ser jeg en klar forskjell med jevnere hudtone, huden er ikke slapp/dvass (strammet seg endel) og fine linjer mindre fremtredende. Ser mer våken og opplagt ut. Begge merkene kjøper jeg på skincity. Du kan også ta bilde av ansiktet ditt og få veiledning fra de som jobber der (hudterapauter). Veldig glad jeg endelig tok hudpleie seriøst -ser virkelig stor forskjell!

Anonymkode: 456a8...84b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Medik8 og Filorga -veldig fornøyd med begge merkene. Etter 6 mnd ser jeg en klar forskjell med jevnere hudtone, huden er ikke slapp/dvass (strammet seg endel) og fine linjer mindre fremtredende. Ser mer våken og opplagt ut. Begge merkene kjøper jeg på skincity. Du kan også ta bilde av ansiktet ditt og få veiledning fra de som jobber der (hudterapauter). Veldig glad jeg endelig tok hudpleie seriøst -ser virkelig stor forskjell!

Anonymkode: 456a8...84b

Hvilke produkter fra Filorga kan du anbefale når det gjelder oppstramming og rynker?

Anonymkode: f6192...549

AnonymBruker
Skrevet

Bruker utelukkende The Ordinary og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: ad1dc...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler deg virkelig å sette deg inn i ingredienser, for på den måten får du faktisk kunnskap om hva som egentlig er bra for huden og hva den egentlig trenger. Finn så produkter etter ingredienslisten. 

Hudpleie er i dag en stor pengemaskin for mange produsenter, og mange skriver mye overdrevent om sine produkter for å selge. 

For mye produkter på huden er ikke bra. Start forsiktig hvis du skal bruke syrer og unngå blant annet parfyme og essensielle oljer. Toner er ikke nødvendig. 

Se You tube videoer av faktiske hudleger osv på nett. Der lærte jeg mye og fikk meg noen aha opplevelser. 

Anonymkode: a988b...efd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...