Gå til innhold

Hvordan kom dere ut av et hekt? Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et hekt nå på tredje året.  Jeg jobber sammen med han og ser han hver dag, så er ikke slik at jeg kan bare kutte kontakten. Det hadde gjort det mye enklere.  Han har vært så varm og kald om hverandre så lenge at jeg er helt utslitt og hatt det ganske dårlig i veldig lang tid.   Vi har hatt et seksuelt forhold i 3 år, men som det har blitt mindre og mindre utav.  Vi hadde et nært og godt forhold før, men nå er det flere perioder der han ikke snakker til meg og viser ingen interesse for meg på noen måter.  Han sier at vi er gode venner, men oppfører seg ikke som en venn overhodet. Han vil heller ikke henge som en venn heller.  Jeg bestemmer meg for å være sterk og prøver å unngå han, ikke søke kontakt og ha avstand for å bli avhektet. Så kommer en dag der han er snill, oppmerksom, flørtende og slikt som før. Så er jeg sugd inn i det igjen.  Dagen etter så er han avvisende igjen og jeg har det vondt.  Det er blitt en så uforutsigbar relasjon og jeg er utmattet.  Hvordan kom dere ut av det?   Han var den som sa at vi skulle si ifra  om vi skulle avslutte, men har ikke gjort det. Selv om alt av handlinger sier at det er over.  Hjelper ikke for min del siden jeg har blitt hektet. 

Anonymkode: cbcc4...9f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sett grenser, tenk deg at han får ikke komme innpå deg igjen, se han, anerkjenn at han er der på jobben, men ikke noe mer. Sett opp en mur, et forsvar, DU må bestemme hvordan dette skal gå 

Anonymkode: 5f1c3...cc2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er bare et hull han kan tømme seg i, en liten hore han gratis kan bruke. Slutt med det!

Anonymkode: a1159...11c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser og skriver i denne tråden, kan du få mye hjelp:

Anonymkode: 6fcb9...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så kommer en dag der han er snill, oppmerksom, flørtende og slikt som før.

Husk at dette er 100% skuespill. Slik han "er" når han er slik er sikkert slik som han "var" i begynnelsen av forholdet. Men det er ikke ekte. Han lurer deg. Noen mennesker er slik at de oppnår nytelse av å pine andre mennesker.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært i et hekt nå på tredje året.  Jeg jobber sammen med han og ser han hver dag, så er ikke slik at jeg kan bare kutte kontakten. Det hadde gjort det mye enklere.  Han har vært så varm og kald om hverandre så lenge at jeg er helt utslitt og hatt det ganske dårlig i veldig lang tid.   Vi har hatt et seksuelt forhold i 3 år, men som det har blitt mindre og mindre utav.  Vi hadde et nært og godt forhold før, men nå er det flere perioder der han ikke snakker til meg og viser ingen interesse for meg på noen måter.  Han sier at vi er gode venner, men oppfører seg ikke som en venn overhodet. Han vil heller ikke henge som en venn heller.  Jeg bestemmer meg for å være sterk og prøver å unngå han, ikke søke kontakt og ha avstand for å bli avhektet. Så kommer en dag der han er snill, oppmerksom, flørtende og slikt som før. Så er jeg sugd inn i det igjen.  Dagen etter så er han avvisende igjen og jeg har det vondt.  Det er blitt en så uforutsigbar relasjon og jeg er utmattet.  Hvordan kom dere ut av det?   Han var den som sa at vi skulle si ifra  om vi skulle avslutte, men har ikke gjort det. Selv om alt av handlinger sier at det er over.  Hjelper ikke for min del siden jeg har blitt hektet. 

Jeg brøyt kontakt så fort jeg merket at en fyr var slik. 

Anonymkode: d1490...45a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg slik at han har null respekt for deg, han bruker deg slik som passer han og du godtar det. Bare en dag med snillhet så er du vunnet. Du viser jo ingen tegn til å ha respekt for deg selv heller. Begynn med det så er det lettere å sette grenser for andre. 

Anonymkode: d1490...45a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk at dette er 100% skuespill. Slik han "er" når han er slik er sikkert slik som han "var" i begynnelsen av forholdet. Men det er ikke ekte. Han lurer deg. Noen mennesker er slik at de oppnår nytelse av å pine andre mennesker.

Kjenner meg veldig igjen men har klart å holde avstand og involvert meg i noe nytt. Det er forferdelig vondt. Tortur. Sikkert kjempehyggelig når dere er sammen men så er det iskaldt etterpå. Og du sitter med tomhet og savn. Jeg vil nesten anbefale deg å søke deg bort fra den arbeidsplassen det der er usunt. Tenk på deg selv og tenk på all tiden du sløser bort på å kunne møtt noen som bryr seg. Du må sette ett ultimatum hvis han kommer tilbake at du ikke orker dette her så enten gir du meg det jeg trenger eller hold deg langt unna meg.  

Anonymkode: 8b5f0...98e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les boka Hekta i et håp om kjærlighet av Sissel Gran. Han leker med deg fordi du tillater det. Stå opp for deg selv. Kutt ut i all kontakt i sos.medier. Slett og blokker. Tar han kontakt når han er nøden og full si nei. Kjenn på makten du får. Elsk deg selv så høyt at du ikke tillater menn å bruke deg. ALDRI gi kjærestefordeler til en mann som ikke vil ha deg! 

Anonymkode: cf38e...7dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen men har klart å holde avstand og involvert meg i noe nytt. Det er forferdelig vondt. Tortur. Sikkert kjempehyggelig når dere er sammen men så er det iskaldt etterpå. Og du sitter med tomhet og savn. Jeg vil nesten anbefale deg å søke deg bort fra den arbeidsplassen det der er usunt. Tenk på deg selv og tenk på all tiden du sløser bort på å kunne møtt noen som bryr seg. Du må sette ett ultimatum hvis han kommer tilbake at du ikke orker dette her så enten gir du meg det jeg trenger eller hold deg langt unna meg.  

Anonymkode: 8b5f0...98e

Enig med deg bortsett fra at jeg mener at hun aldri bør la han komme tilbake. Fordi han nok er et slikt menneske som ikke er i stand til å ha omtanke og medlidenhet med andre mennesker. All "snillheten" og "godheten" fra hans side var kun skuespill og "det nære og gode forholdet" som han og ts hadde før (ts skrev: "Vi hadde et nært og godt forhold før,") var kun en illusjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg bortsett fra at jeg mener at hun aldri bør la han komme tilbake. Fordi han nok er et slikt menneske som ikke er i stand til å ha omtanke og medlidenhet med andre mennesker. All "snillheten" og "godheten" fra hans side var kun skuespill og "det nære og gode forholdet" som han og ts hadde før (ts skrev: "Vi hadde et nært og godt forhold før,") var kun en illusjon.

Du har nok rett i det du sier.   Det første året var vi venner, kunne trene sammen, snakket godt sammen, flirte mye og hadde et veldig enkelt forhold. Var først etter to år det ble flørting og deretter seksuelt.  Så begynte han å endre seg.   

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har nok rett i det du sier.   Det første året var vi venner, kunne trene sammen, snakket godt sammen, flirte mye og hadde et veldig enkelt forhold. Var først etter to år det ble flørting og deretter seksuelt.  Så begynte han å endre seg.   

Et helt er utrolig smertefult ( det var hvertfall det for meg ) det som hjalp meg var å lese bloggen psykopati og kjærlighet, det hjalp meg til og forstå at normale mennesker hekter ikke, det kan skje men vil hjelpe deg på veien hvis de merker det.

Psykopati og kjærlighet har også en youtubevideo som omhandler hekt.

Noe sier meg at dette dessverre er nok en cluster B type, les deg opp. Null kontakt er faktisk ditt beste våpen.

Anonymkode: 5535b...b83

AnonymBruker
Skrevet

Hva er et hekt? 

Anonymkode: 4da56...763

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et helt er utrolig smertefult ( det var hvertfall det for meg ) det som hjalp meg var å lese bloggen psykopati og kjærlighet, det hjalp meg til og forstå at normale mennesker hekter ikke, det kan skje men vil hjelpe deg på veien hvis de merker det.

Psykopati og kjærlighet har også en youtubevideo som omhandler hekt.

Noe sier meg at dette dessverre er nok en cluster B type, les deg opp. Null kontakt er faktisk ditt beste våpen.

Kan godt også være all den frustrasjonen og svingningene i humøret mitt som har gjort han verre.  All den varm/kald, avvisningen, veldig på og så av, veldig snill og plutselig veldig slem 2 min etterpå, forskjellsbehandlingen mellom meg og de andre på jobb, at han ikke svarer meg ærlig når jeg har konfrontert han osv har jo gjort noe med meg.  Å bli konfrontert er jo ikke noe de liker.  Jeg har også blitt veldig sjalu og sint når jeg ser han behandler andre bedre enn meg på jobb uten grunn.  Slik han behandler dem var slik han behandlet meg før.  Så føles det frustrerende å ikke dele dette med noen fordi alt er hemmelig. De vet ikke at vi har hatt et seksuelt forhold.  Han har bare kuttet meg ut som gammelt nytt og jeg er den som lider. 

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Antar at han ikke er interessert I deg som kjæreste, men at han har en væremåte som er oppmerksom og sjarmerende slik at du misforstår signalene. Sjelden noen har lyst til å si noe kjipt som feks at de ikke er interessert lenger, så de lar heller handlingene tale.  Jeg vet ikke løsningen for deg. Det tar desverre mye tid å komme over en hekt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan godt også være all den frustrasjonen og svingningene i humøret mitt som har gjort han verre.  All den varm/kald, avvisningen, veldig på og så av, veldig snill og plutselig veldig slem 2 min etterpå, forskjellsbehandlingen mellom meg og de andre på jobb, at han ikke svarer meg ærlig når jeg har konfrontert han osv har jo gjort noe med meg.  Å bli konfrontert er jo ikke noe de liker.  Jeg har også blitt veldig sjalu og sint når jeg ser han behandler andre bedre enn meg på jobb uten grunn.  Slik han behandler dem var slik han behandlet meg før.  Så føles det frustrerende å ikke dele dette med noen fordi alt er hemmelig. De vet ikke at vi har hatt et seksuelt forhold.  Han har bare kuttet meg ut som gammelt nytt og jeg er den som lider. 

Nei, frustrasjoner og svingniger i humøret ditt har ikke gjort han verre, tvert i mot gir du han verdifull nf ( narsisistisk forsyning)  han er slik mot deg fordi han VIL du skal ha svingninger i humøret, det gir dem næring.

Varm/ kald er bevisst for å holde deg hektet og er med på å opprette traumebåndet ( les om det, det som gir hekt ) forskjellsbehandling er holder de på med for å trigge sjalusi, forvent aldri ærlighet fra han, alt er et spill også livet hans. De kutter alle ut som gammelt nytt når det ikke er mer næring å hente fra objektet, man blir nedgradert til en i "fanklubben". Det du beskriver er alvorlig psykisk mishandling, og man blir fanget.

Han holder på deg fordi du ennå gir han energi.

Kroppen blir sliten av å være i en slik relasjon og mange mister år av sitt liv og kanskje seg selv på veien, du må lese deg opp på hva jeg forteller deg og ta det på alvor, les bloggen og se youtubevideoene til psykopati og kjærlighet.

Jeg kan også anbefale: soul gps, inner integration& assc direct

Jeg var alvorlig hektet, han holdt på akkurat som du beskriver han.. det tok meg år på og forstå det, sette meg inn i det, lese om det og jobbe med meg selv.

Du må bryte all kontakt.

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (9 minutter siden):

Antar at han ikke er interessert I deg som kjæreste, men at han har en væremåte som er oppmerksom og sjarmerende slik at du misforstår signalene. Sjelden noen har lyst til å si noe kjipt som feks at de ikke er interessert lenger, så de lar heller handlingene tale.  Jeg vet ikke løsningen for deg. Det tar desverre mye tid å komme over en hekt. 

🔺Nei, det er ikke snakk om og misforstå signaler over ÅR.🔺

Det ER for mange røde flagg her til at jeg lar dette passere, dette er en cluster b,🔺

🔺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🔺🔺🔺🔺

AnonymBruker
Skrevet

Vet andre på jobben at dere har hatt en greie? Han får makt over deg om det er hemmelighetskremmeri rundt det. Litt uvanlig råd, men fortell om greia dere i mellom til noen på jobb (gjerne en som sprer det). Stå rakk rygget i det og ikke unnskyld deg, for han blir garantert sint på deg. Han blir nok sint fordi han enten behandler en annen på jobb sånn eller bare vil ha den muligheten senere. 

jeg skjønner at du kanskje syns det er ubehagelig om andre på jobb vet om dere og det som har vært. Du trenger ikke fortelle andre at han har behandlet deg dårlig, bare gjør det klart at noe har skjedd mellom dere. Godt mulig andre mistenker det uansett? Du tar fra han litt av makten ved å gjøre det. Jeg hadde en voldelig , manipulerende og utro kjæreste og jeg angrer på at jeg ikke bare fortalte alt til alle. Det hadde gjort det lettete å komme seg ut før og jeg hadde lagt skammen der den hører hjemme, hos han. 

når du ikke kan bytte jobb så bare få det ut. Troll sprekker i solen. Kanskje det ender opp med at han bytter jobb 

Anonymkode: aec93...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha byttet jobb. Du blir skadelidende og kommer deg ikke videre der du er. 

Hvis dette er umulig: Prøv å bestemme deg for at han er en dritt. mobiliser gjerne noe sinne, men dette skal du være forsiktig med- kan fort backfire. Prøv å styrke egent selvverd, se han for en han er. En lort. Orienter deg ut og vekk. Finn andre interessante mennesker. På jobb: Has et mantra ala "ynkelige dritt", visualiser en boble rundt deg og bestem deg for at han bare ødelegger deg. Årene går. Dette får du ikke noe ut av. Gå på date, selv om du ikke vil. 

Anonymkode: 142a2...716

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...