Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
CAPS LOCK skrev (29 minutter siden):

Du kaster bort stemmen din ved å gi den til et parti som ikke har noen realistisk sjanse til å få mange nok stemmer til å bli representert på Stortinget 

Nemlig !  Stemme på disse micropartiene er bare tull.  At en stat har en drøss med smpartier, er like ødëleggende for demokratiet so 2 store dominerende parti.

• Liker 1
Skrevet
CAPS LOCK skrev (4 timer siden):

Du kaster bort stemmen din ved å gi den til et parti som ikke har noen realistisk sjanse til å få mange nok stemmer til å bli representert på Stortinget 

Samme sa man om MDG for et par år siden. 

• Liker 4
Skrevet
5 hours ago, CAPS LOCK said:

Etablerte partier har ikke monopol på å delta i demokratiet. Foreløpige målinger virker lovende for Demokratene, så det er ikke noe poeng å forsøke å skremme folk vekk fra å stemme det de føler er riktig.

• Liker 6
Skrevet
CAPS LOCK skrev (6 timer siden):

Nettopp, derfor bør de ikke stemme på demokratene. Det er ett tulleparti.

Skrevet

«Demokratene mener derfor at: … det opprettes egne skoler for elever med adferdsproblemer, slik at de får en tilpasset undervisning, og det blir bedre ro i klassene i de ordinære skolene.»

Den setningen der alene hadde gjort at jeg hadde droppet å stemt på det partiet. 

• Liker 12
Skrevet

Vi må vel kunne kalle en spade for en spade: de folka i Demokratene er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.

Dette er kranglefanter som er kastet ut av andre partier. Det er folk som tror at Trump vant valget i USA. Det er folk som oppriktig tror at deres hjemmesnekra teori om klimaendringer gir mer mening enn forskningen til de beste forskningsmiljøene. Det er den rasistiske onkelen din som blir litt for full i familieselskaper. Det er de folka som ikke klarer å være kildekritiske på nettet. Det er tullingene i kommentarfeltet som sitter dagen lang og sprer konspirasjonsteorier om globalister, muslimer, vaksiner, 5G, elbiler og sikkert mer.

Det er heldigvis svært, svært få det gjelder, men ja, jeg lurer litt på de kognitive evnene til dem som tenker at denne gjengen bør styre landet.

• Liker 18
Skrevet
Mardrøm skrev (6 minutter siden):

Vi må vel kunne kalle en spade for en spade: de folka i Demokratene er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen.

Dette er kranglefanter som er kastet ut av andre partier. Det er folk som tror at Trump vant valget i USA. Det er folk som oppriktig tror at deres hjemmesnekra teori om klimaendringer gir mer mening enn forskningen til de beste forskningsmiljøene. Det er den rasistiske onkelen din som blir litt for full i familieselskaper. Det er de folka som ikke klarer å være kildekritiske på nettet. Det er tullingene i kommentarfeltet som sitter dagen lang og sprer konspirasjonsteorier om globalister, muslimer, vaksiner, 5G, elbiler og sikkert mer.

Det er heldigvis svært, svært få det gjelder, men ja, jeg lurer litt på de kognitive evnene til dem som tenker at denne gjengen bør styre landet.

Bare fordi man er uenig i politikken så sier det mer om deg og din kommentar, enn de som stemmer på demokratene. 

• Liker 10
Skrevet
CAPS LOCK skrev (11 timer siden):

Jo, denne gangen har de det. For nordmenn er nå så lei av å se landet bli ødelagt av globulistiske politikere. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Bie-damen skrev (34 minutter siden):

Jo, denne gangen har de det. For nordmenn er nå så lei av å se landet bli ødelagt av globulistiske politikere. 

Det mest slitsomme er folk som utgir seg for å snakke på vegne av «nordmenn». 

Ifølge gjennomsnittet av meningsmålinger  akkurat nå sier 70 prosent av befolkningen at de vil stemme på «globalistiske» politikere i Ap, H, V, SV, KrF, MDG og Rødt. Tar vi med Sp og FrP vil 97 prosent av befolkningen stemme på partiene som i dag sitter på Stortinget. 

Meningsmålinger treffer ikke alltid, men så feil er de ikke!

Endret av Mardrøm
  • Liker 9
Skrevet
Danspartan skrev (På 7.8.2021 den 0.07):

Demokratene hater muslimer

Nei det gjør de da ikke? Jeg hater ikke noen men vil ikke ha for mye islam i Norge. Fordi man ser hvordan det går i land der islam får flertall. Eller gi meg gjerne et eksempel på et vellykket islamsk land.

• Liker 7
Skrevet
ABM skrev (21 timer siden):

Sjekket programmet deres selv jeg..makan til lavpannet idioti kan jeg knapt huske å ha sett før?

Javel da har vi ulike meninger. Jeg er enig i alle punktene deres. Er ikke alt som er like viktig for meg, men jeg har lett etter et parti som er for rettferdig fordeling, mindre privatisering men som ikke vil ha mer innvandring. Og som vil at Norge skal klare seg mer selv. Alternativet mitt er SP.

• Liker 4
Skrevet
Mardrøm skrev (11 minutter siden):

Ifølge gjennomsnittet av meningsmålinger  akkurat nå sier 70 prosent av befolkningen at de vil stemme på «globalistiske» politikere i Ap, H, V, SV, KrF, MDG og Rødt. Tar vi med Sp og FrP vil 97 prosent av befolkningen stemme på partiene som i dag sitter på Stortinget. 

Fordi de fleste har ikke fått med seg at det faktisk finnes et politisk alternativ, altså Demokratene.

• Liker 6
Skrevet
CAPS LOCK skrev (12 timer siden):

Jeg stemmer heller på Demokratene enn på et globalistisk parti. De ligger ikke så verst an til å bli representert på Stortinget faktisk. Problemet er jo at de ikke er et alternativ på de fleste valgomatene så veldig mange vet ikke om dem. Og mange valgomater har ikke med de riktige spørsmålene, kun de ‘politisk korrekte’ spørsmålene.

’Andre’ har vært ganske store på flere meningsmålinger forresten. Gjett hvem det er…

• Liker 6
Skrevet
Bente1234 skrev (21 timer siden):

Tok samme test og havnet på partiet nei til bompenger. Visste ikke at de fantes.

Så bra at du fant det ut før valget da 😂😂

• Liker 1
Skrevet
Jenki skrev (Akkurat nå):

Så bra at du fant det ut før valget da 😂😂

Ja det er håp for meg og😂. Men blir nok ikke å stemme på de. De blir ikke hørt uansett. Og jeg hater bompenger men. Kjører de omveiene for å unngå dem når jeg må

• Liker 1
Gjest Paramount
Skrevet
Visum skrev (7 timer siden):

Nettopp, derfor bør de ikke stemme på demokratene. Det er ett tulleparti.

Tullepartier kan vokse seg større de også. Se bare på Mdg og Sv. Det er et stabilt antall med tullinger i alle samfunn. Fint at de også får låne mikrofonen av og til, da kan vi få et mer nøyaktig tall på hvor mange de er.

Skrevet
bluedot skrev (6 timer siden):

«Demokratene mener derfor at: … det opprettes egne skoler for elever med adferdsproblemer, slik at de får en tilpasset undervisning, og det blir bedre ro i klassene i de ordinære skolene.»

Den setningen der alene hadde gjort at jeg hadde droppet å stemt på det partiet. 

Enig. De skal ha tilpasset undervisning, men ikke på egne skoler. Men om det i en kommune er flere skoler tenker jeg at det kan være greit å samle f.eks. døve på samme skole (ikke at det er et adferdsproblem, men bruker det for å belyse hva jeg mener). Da vil det for det første være enklere for ansatte på skolen og lære seg tegnspråk skikkelig i tillegg til at det er greit for de døve å ha andre å prate med. For andre elever på skolen kan det også bli enklere å lære tegnspråk siden det da er mer enn en som bruker det på skolen. 

I tillegg reagerte jeg på at bare det norske flagget kan vaie fra offentlige flaggstenger. Hva med samiske? Man må kunne bruke det på samme måte som det norske. 

• Liker 3
Skrevet
Mardrøm skrev (55 minutter siden):

Kan man være kommunist OG globalist? :klo:

Skrevet (endret)
bluedot skrev (7 timer siden):

Dette er ikke et av deres viktigste punkter for meg men jeg ser hvor det kommer fra: På Finnøy i Rogaland er det akkurat nå en sak der en betydelig andel av elevene i 7 trinn velger å flytte til en annen skole fordi læringsmiljøet på trinnet er uholdbart. Min egen datter fikk skoletimene betydelig forstyrret av høylytte og urolige gutter med forskjellige diagnoser.

Jeg mener selvfølgelig ikke at disse elevene skal plasseres på en øde øy og mishandles (som i gamle dager?) men dersom alle skal være sammen i vanlige klasser bør det ihvertfall ansettes flere miljøarbeidere og flere lærere slik at de bråkete elevene får hjelp og ikke klarer å ødelegge skolehverdagen for de andre elevene.

Endret av Agnesjenta
Skrivefeil
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Paramount skrev (57 minutter siden):

Tullepartier kan vokse seg større de også. Se bare på Mdg og Sv. Det er et stabilt antall med tullinger i alle samfunn. Fint at de også får låne mikrofonen av og til, da kan vi få et mer nøyaktig tall på hvor mange de er.

Har du et alternativt parti til meg da, så kom med det. Jeg er mot sosial dumping, åpne grenser, mafia, økt kriminalitet (her vi bor har det vært mye innbrudd av østeuropeere). Mye smugling av narkotika.

Jeg mener at forskjellene bør bli mindre, men ikke ved å importere NAV klienter fra andre land, ønsker gjerne økte skatter for de rikeste. Betaler gjerne mer skatt selv som ganske høytlønnet.

Jeg er imot konkurranseutsetting/salg av Norge til utlandet.

Jeg er mot Acer fordi det fører til økt strømpris. Her i Norge har vi basert oss på strøm til oppvarming og vi bor i et kaldt land. Vannkraft er en naturressurs og vi innbyggere bør ha noe å si, det samme er mineraler. Er mot vindkraft på land.

Jeg er mot Eu/Eøs. Mot fri flyt av arbeidskraft fordi det medfører press på lønninger og sosial dumping. Hederlige yrker mister status (sjåfører/yrkesfag/landbruk/fiskeri) og nordmenn vil ikke lenger ha disse jobbene. 

Mot at private skal melke det offentlige for penger som feks private barnehagekjeder og velferdsprofitører.

Mot å utvide abortloven. 

Jeg vil gjerne være med å hjelpe fattige og flyktninger i andre land men ikke ved å få alle hit, fordi vi da ødelegger vårt eget land, ihvertfall på sikt. Norge bør ha kontroll på hva evt bistandspenger brukes til, ref saken om biler til politikere i Uganda.

Personlig mener jeg også at sosialhjelpsmottakere skal settes krav til og at alle som kan skal bidra i arbeidslivet.

Tror også mange unge som er ‘psykisk syke’ som ikke takler livet og krav om master, hadde hatt godt av å heller arbeide i et yrke som kanskje ikke har så høy status.

ER du virkelig syk så bør vi ha et sikkerhetsnett i Nav. Men utnytting bør straffes hardt. Samtidig skal det lønne seg å jobbe og å stå på. Men man trenger ikke lønninger på mer enn 2 mill… alle arbeidstakere gjør en innsats og det bør ikke være så vanvittig stor forskjell på lønn som det er i dag, kun fordi noen eier.

Boligpolitikken er hinsides, det er umulig å etablere seg for unge folk i dag. Ikke får de faste jobber, dermed får de ikke lån, dermed kan de heller ikke få barn. De er avhengig av hjelp fra foreldre. Jeg ønsker betydelig skatteøkning på bolig nr 2, da jeg egentlig mener disse utleieboligene bør selges for å få ned prisene. Ønsker samtidig lite skatt på bolig nr 1 fordi alle må ha et hjem.

Jeg ønsker ren norsk mat, at vi er selvforsynt, jeg ønsker mer produksjon i Norge.

Jeg er kristen forresten. Dermed er jeg naturlig nok imot økt islamisering.

Forslag til annet parti mottas med takk… Men der blir nok uansett Demokratene. De har fornyet seg betydelig det siste året.

Endret av Agnesjenta
Glemte noe
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...