Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
On 8/9/2021 at 6:14 PM, ABM said:

Nå må du slutte å tulle!!! 

Den diskusjonen du byr opp til hører fortiden til..hadde du kommet med de argumentene dine for 15 år siden skulle jeg diskutert..........Men nå er fasiten allerede her og verden står allerede i brann!..Prøv å se på nyhetene nå og da..

Og din side tok feil..noe så jævlig feil t.o.m...

Skal vi diskutere nå blir det om hva vi skal gjøre når den globale hungersnøden kommer?....Hva vi skal gjøre når samfunnet går i oppløsning?.... Og hva vi skal gjøre når vi får en sosial uro som får 68ernes opprør til å ligne en utflukt i den lokale yachtklubben...

Som alltid, ingen argumenter. Ikke ett punkt klarer du å svare på. Du er så ensporet på CO2 at det er pinlig å se på. Alle andre faktorer ved elektrifiseringen hopper du glatt over. Ignorer avfallet fra el-biler, ignorer hele produksjonsprosessen. Ignorer barnearbeid for å utvinne mineraler, ignorer naturinngrep for disse gruvene, ignorer naturinngrep for vindmøller, ignorer Kina, India og all verdens storindustri. Jeg tviler egentlig på at du leser innlegget mitt i det hele tatt, men tid er til for å kastes bort skjønner jeg.

Du kunne ha radert hele Norge fra kartet 10 sekunder fra nå og utslettet alt liv og aktivitet her, og å pisse i havet ville gjort mer for klimaet. Om du virkelig hadde vært bekymret for klimaet er det ikke småbarnsfamilien i distriktet som kun har fossilbil som realistisk alternativ du skal gå etter. Reis til Beijing og krev nedleggelse av alle kullkraftverkene. Reis til U-land og si at de dessverre må avslutte industrialiseringen fordi MDG skal redde verden. Men det tør du neppe.

Det er masse andre miljøproblemer, slik som plast- og havforurensing, hugging av regnskoger og generelt at det slippes ut alt og ingenting av farlige miljøgifter rett i naturen, mye av det i prosessen med å produsere el-biler! Men dette betyr null og niks, CO2 må vekk! Legg jorden øde bare CO2-nivået går ned.

Du har allerede blitt avkledd fullstendig i tråden din om dieselbiler, så jeg har ingenting mer å si til deg.

Igjen så snakker du om "min side". For å synke ned på personnivå jeg også, så er det typisk for sånne som deg. Du er en sann ekstremist. Det fungerer helt fint så lenge staten betaler alle konsekvensene. I dieselbiltråden er det helt klart at du ikke har noe kontakt med den faktiske virkeligheten, så du er på godt norsk irrelevant i debatten. Men for all del, sykle og gå alt du vil og se stygt på fossilbiler som kjører forbi, skjell ut folk som bare forsøker å leve livet sitt etter beste evne og tro at dine handlinger betyr noe som helst.

Oppsummert har du ikke klart å argumentere for noen av dine synspunkter, så  jeg har ikke fått grunnlag for å forandre noen av mine.

Endret av Ubiquiti
  • Liker 6
Skrevet
Agnesjenta skrev (På 6.8.2021 den 19.31):

Har lest programmet deres og jeg er enig i så og si alt! Endelig et parti jeg kan stemme på!

Tok valgomaten til Nettavisen hvor de er et alternativ og der man får de spørsmålene som virkelig betyr noe. På de andre testene jeg har tatt får jeg bare litt av alt, og spørsmålene er stort sett urelevante…

Hvor finner jeg partitesten på Nettavisen? Finner ingen ting selv om jeg har sett igjennom hele avisa og søkt på både partitest Nettavisen og valgomat Nettavisen 

Skrevet
Leonora99 skrev (3 timer siden):

Hvor finner jeg partitesten på Nettavisen? Finner ingen ting selv om jeg har sett igjennom hele avisa og søkt på både partitest Nettavisen og valgomat Nettavisen 

Jeg fant den nå ved å scrolle nedover på nettsiden deres. Vet ikke om det er lov å legge ut link? Men jeg prøver i neste innlegg.

Skrevet

Demokratene lever i en fantasiverden hvor det går an å kutte 500 milliarder i byråkrati og statlig sløsing som de kan bruke til å betale for tannhelsetjenester, mer forsvar, masse skatte- og avgiftslette.

• Liker 2
Skrevet

Har lest programmet deres og jeg er enig i så og si alt! Endelig et parti jeg kan stemme på!

Tok valgomaten til Nettavisen hvor de er et alternativ og der man får de spørsmålene som virkelig betyr noe. På de andre testene jeg har tatt får jeg bare litt av alt, og spørsmålene er stort sett urelevante…

https://antirasistisk.no/partiet-demokratene/

Demokratene har siden starten vært tett knyttet til den høyreekstreme organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge (SIAN), og blant annet Christen Krogvik og Stig Andersen har hatt ledende posisjoner i både SIAN og Demokratene. 2019 ble en ledende, hemmelig aktivist i Den Nordiske Motstandsbevegelsen ført opp på partiets listeforslag i Telemark og Vestfold.

En av partiets toppkandidater i Stortingsvalget i 2021 i Nordland, veteran i både Folkebevegelsen Mot Innvandring og Demokratene, Amund Garfors, har i mange år kommet med sterkt rasistiske ytringer mot muslimer og andre innvandrere i ulike sammenhenger. Garfors var i en periode ute av Demokratene etter intern strid, men blir forsvart av den nye lederen Ugland Jacobsen. I FMI jobber Garfors tett på nynazisten Morten Lorentzen, som har marsjert med Den Nordiske Motstandsbevegelsen og er knyttet til det internasjonale, nynazistiske Blood & Honour-nettverket.

En person som har deltatt på samme Blood & Honour-nettverkets arrangementer er Demokratenes 4. kandidat i Oslo under kommunevalget i 2019, Frank Eugen Edvardsen. Han er i dag tilknyttet et høyreekstremt fotballsupportermiljø som i en årrekke har besøkt og mottatt besøk fra personer som blant annet er tilknyttet terrororganisasjoner som den forbudte, britiske Combat 18 (18 står for Adolf Hitler). Edvardsen var også oppført på Blood &Hounour sine lister som kontaktperson

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, rips & vaniljesaus said:

Demokratene har siden starten vært tett knyttet til den høyreekstreme organisasjonen Stopp Islamiseringen av Norge (SIAN), og blant annet Christen Krogvik og Stig Andersen har hatt ledende posisjoner i både SIAN og Demokratene. 2019 ble en ledende, hemmelig aktivist i Den Nordiske Motstandsbevegelsen ført opp på partiets listeforslag i Telemark og Vestfold.

En av partiets toppkandidater i Stortingsvalget i 2021 i Nordland, veteran i både Folkebevegelsen Mot Innvandring og Demokratene, Amund Garfors, har i mange år kommet med sterkt rasistiske ytringer mot muslimer og andre innvandrere i ulike sammenhenger. Garfors var i en periode ute av Demokratene etter intern strid, men blir forsvart av den nye lederen Ugland Jacobsen. I FMI jobber Garfors tett på nynazisten Morten Lorentzen, som har marsjert med Den Nordiske Motstandsbevegelsen og er knyttet til det internasjonale, nynazistiske Blood & Honour-nettverket.

En person som har deltatt på samme Blood & Honour-nettverkets arrangementer er Demokratenes 4. kandidat i Oslo under kommunevalget i 2019, Frank Eugen Edvardsen. Han er i dag tilknyttet et høyreekstremt fotballsupportermiljø som i en årrekke har besøkt og mottatt besøk fra personer som blant annet er tilknyttet terrororganisasjoner som den forbudte, britiske Combat 18 (18 står for Adolf Hitler). Edvardsen var også oppført på Blood &Hounour sine lister som kontaktperson

Masse guilt by association, men ingen gode eksempler på hva disse sterkt rasistiske ytringene skulle være. Her mangler det massevis av kilder på påstander om at f.eks. Garfors blir "forsvart" av lederen, men ingenting om hva som ble forsvart eller hvorfor.

Det begrunnes ikke hvorfor SIAN oppfyller kravene til definisjonen høyreekstremistisk.

Så kommer det masse flotte merkelapper, høyreradikal, islamofobisk, hatefulle ytringer m.m., men det gis ingen begrunnelse for disse.

Når det gjelder det eneste som faktisk er relevant, nemlig partiprogram, under avsnittet "Ideologi/program", så refereres det til en masse sitater og påstander fra programmet, men det kommer ingen konkrete argumenter for å motbevise påstandene. Det gjøres ingen forsøk på å begrunne hva som skal være galt med det som skrives.

Store deler av artikkelen er rett og slett en løs gjennomgang av punkter Demokratene eller personer assosisert med dem mener eller påstås å mene, men det sies ingenting om hvorvidt dette er galt eller ikke.

Nei, dette var et rotete blogginnlegg, og fremstår som en ren mobbekampanje både mot Demokratene som lovlig politisk parti, og mot et stort antall enkeltpersoner i Norge som utøver sine demokratiske rettigheter. Dette er antidemokratisk og pinlig.

Man kan lett se dette f.eks. i innlegget på samme side om Fjordman. Tenk å i det hele tatt innbille seg at Fjordman skulle ha noe ansvar for at Breivik likte det han skrev, dette er jo helt sykt.

Dette er en aktivistside, på grenseland ekstremistisk, hvor mobbing tilsynelatende er helt greit. Dette er ingen uavhengig kilde man skal ilegge noe vekt når man vurderer hva man skal stemme på ved et stortingsvalg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal stemme demokratene få de over sperregrensa. 

• Liker 4
Skrevet
Bente1234 skrev (7 minutter siden):

Jeg skal stemme demokratene få de over sperregrensa. 

Lykke til. 😂

Skrevet
rips & vaniljesaus skrev (1 minutt siden):

Lykke til. 😂

Tusen takk håper mange fler gjør det samme👍🏻

• Liker 2
Skrevet
ABM skrev (På 9.8.2021 den 11.51):

Min side trenger ingen "motargumeneter" fordi vitenskapen er krystallklar og fordi din side, støttet av oljelobbyen tapte denne debatten for 10 år siden...

Og du kommer ikke til å få noen omkamp samme hvor mye du prøver å grumse til vannet...

Hva jeg skal stemme skal du derimot få vite..får vi ikke bukt med klimagassutslippene nå.... tviler jeg sterkt på om sivilisajonen overlever 2050...den Eneste saken jeg tar hensyn til i valget i år..er klimakrisen..Jeg stemmer selvsagt MDG

Problemet med det politiske partiet du stemmer på, og ditt verdisyn ifht klima og miljø - er at dere ikke kan svare på de enkle spørsmålene brukeren du diskuterer med stiller. Jeg tror tiltroen og tilliten ville ha økt om spørsmålene ble besvart, istedenfor «talk to my hand» holdninger..det tyder egentlig bare på at dere ikke har noe svar - men at klima/miljøpolitikk er trendy for dere. 

Jeg mener også at man må kjempe for miljøet (og jeg tror det er viktig å skille på miljø og klima - klimaet har vært i endring siden tidenes morgen). Men man må kjempe på en fornuftig måte. Det nytter ikke å slå beina under vårt eget land - og deretter tro at man kan få til ny teknologi (ny teknologi koster!). Jeg tror heller ikke vi kommer særlig langt i miljøkampen om ikke store landene skal minske utslipp..

• Liker 1
Skrevet
Ubiquiti skrev (På 19.8.2021 den 3.51):

Masse guilt by association, men ingen gode eksempler på hva disse sterkt rasistiske ytringene skulle være. Her mangler det massevis av kilder på påstander om at f.eks. Garfors blir "forsvart" av lederen, men ingenting om hva som ble forsvart eller hvorfor.

Det begrunnes ikke hvorfor SIAN oppfyller kravene til definisjonen høyreekstremistisk.

Så kommer det masse flotte merkelapper, høyreradikal, islamofobisk, hatefulle ytringer m.m., men det gis ingen begrunnelse for disse.

Når det gjelder det eneste som faktisk er relevant, nemlig partiprogram, under avsnittet "Ideologi/program", så refereres det til en masse sitater og påstander fra programmet, men det kommer ingen konkrete argumenter for å motbevise påstandene. Det gjøres ingen forsøk på å begrunne hva som skal være galt med det som skrives.

Store deler av artikkelen er rett og slett en løs gjennomgang av punkter Demokratene eller personer assosisert med dem mener eller påstås å mene, men det sies ingenting om hvorvidt dette er galt eller ikke.

Nei, dette var et rotete blogginnlegg, og fremstår som en ren mobbekampanje både mot Demokratene som lovlig politisk parti, og mot et stort antall enkeltpersoner i Norge som utøver sine demokratiske rettigheter. Dette er antidemokratisk og pinlig.

Man kan lett se dette f.eks. i innlegget på samme side om Fjordman. Tenk å i det hele tatt innbille seg at Fjordman skulle ha noe ansvar for at Breivik likte det han skrev, dette er jo helt sykt.

Dette er en aktivistside, på grenseland ekstremistisk, hvor mobbing tilsynelatende er helt greit. Dette er ingen uavhengig kilde man skal ilegge noe vekt når man vurderer hva man skal stemme på ved et stortingsvalg.

Hva mener du om SIAN?

Skrevet
Vera skrev (1 time siden):

Problemet med det politiske partiet du stemmer på, og ditt verdisyn ifht klima og miljø - er at dere ikke kan svare på de enkle spørsmålene brukeren du diskuterer med stiller. Jeg tror tiltroen og tilliten ville ha økt om spørsmålene ble besvart, istedenfor «talk to my hand» holdninger..det tyder egentlig bare på at dere ikke har noe svar - men at klima/miljøpolitikk er trendy for dere. 

Jeg mener også at man må kjempe for miljøet (og jeg tror det er viktig å skille på miljø og klima - klimaet har vært i endring siden tidenes morgen). Men man må kjempe på en fornuftig måte. Det nytter ikke å slå beina under vårt eget land - og deretter tro at man kan få til ny teknologi (ny teknologi koster!). Jeg tror heller ikke vi kommer særlig langt i miljøkampen om ikke store landene skal minske utslipp..

Vi kan ikke minke de store landenes utslipp Vera..bare våre egne..

Og det er mye å ta av..en Nordmann slipper ut mye mer enn en Kineser..selv om Kina produserer varer til hele verden....

Og ja vi har virkemidlene som trengs..ikke for å redde hele menneskeheten...det er trolig alt for sent...

Men vi har virkemidlene som kan dempe krisen og muligens gjøre at vi kan redde stumpene?...men så lenge verden er full av idioter med en dommedagsmaskin i garasjen er det nytteløst..!.

Vera....når dere forstår hva som skjer er apokalypsen 5 år unna...og vet du hva...jeg tror det blir en smertefull oppvåkning for dere..!

Skrevet (endret)
ABM skrev (4 timer siden):

Vi kan ikke minke de store landenes utslipp Vera..bare våre egne..

Og det er mye å ta av..en Nordmann slipper ut mye mer enn en Kineser..selv om Kina produserer varer til hele verden....

Og ja vi har virkemidlene som trengs..ikke for å redde hele menneskeheten...det er trolig alt for sent...

Men vi har virkemidlene som kan dempe krisen og muligens gjøre at vi kan redde stumpene?...men så lenge verden er full av idioter med en dommedagsmaskin i garasjen er det nytteløst..!.

Vera....når dere forstår hva som skjer er apokalypsen 5 år unna...og vet du hva...jeg tror det blir en smertefull oppvåkning for dere..!

Hva tenker du effekten av miljøtiltakene blir, om de store landene ikke reduserer utslippene? 
Det hjelper ikke mye at hver enkel kineser slipper ut mindre enn den gjengse nordmann - når kineserne er 1 443 497 378..

Det virker som du mener at Norge ikke hører til resten av verden - du sier at vi har virkemidlene - men ikke til å redde hele menneskeheten. Ser du da poenget mitt med at alle må gjøre noe? Det nytter ikke at Norge stopper all produksjon - om resten av verden driter i miljøtiltakene..da blir vi med på undergangen du spår uansett. 

Hvordan tenker du at barna våre, og barnebarna våre skal kunne ha et velferdsystem som fungerer - hva vil du erstatte inntektene vi har i dag med? Hvordan skal vi få en overgang som er smidig? Slik MDG legger opp miljøpolitikken sin - legger de opp til at de rike fortsatt skal kunne forurense - fordi de har råd til det. Det blir ingen «straff» for en millionær om han må betale 50.000,- for en flyreise - det er uansett lommerusk. Det blir ingen straff å kjøre bil for en milliardær selv om bilen kostet 5 millioner - lommerusk. 
MDG vil skape et samfunn hvor forskjellene mellom folk blir ekstremt tydelige. Rikmannsfolket kan fortsette å leve som før - mens arbeiderklassen ikke har råd til bil osv lengre. Arbeiderklassen vil straffes så det suser, mens forretningsmannen kan fortsette å fly frem og tilbake på jobb 7 dager i uken.
Som Moxnes sier; straff fungerer sjelden. 

Endret av Vera
  • Liker 4
  • 3 uker senere...
Skrevet
rips & vaniljesaus skrev (På 18.8.2021 den 23.39):

Her var det jammen mye visvas…

• Liker 1
Skrevet
bluedot skrev (På 8.8.2021 den 2.32):

«Demokratene mener derfor at: … det opprettes egne skoler for elever med adferdsproblemer, slik at de får en tilpasset undervisning, og det blir bedre ro i klassene i de ordinære skolene.»

Den setningen der alene hadde gjort at jeg hadde droppet å stemt på det partiet. 

Dette har jeg støttet helt siden jeg selv var barn. Hvorfor skal bråkebøttene få ødelegge undervisningen til andre barn?

Skrevet
Ubiquiti skrev (På 19.8.2021 den 3.51):

Helt enig.

Antirasister har en ideologi som ikke er intellektuelt ærlig, de bruker en ‘logikk’ like dårlig som den verste rasist, og er ofte lite annet enn lobbyister for mer innvandring og multikulturell propaganda. Antirasister bryr seg aldri om hvilke konsekvenser deres verdensbilde har for samfunnet, eller grov kriminalitet mot nordmenn. Vi er ikke noe i deres verden.

Skrevet

Jeg håper Demkratene får inn en representant. Jeg er uenig i dem om klima, men enig i det aller meste annet. Vi trenger et mer nasjonalistisk parti inn på Stortinget som tydelig setter Norge i sentrum.

Vi kan ikke redde verden, men vi kan kanskje redde oss selv. Så realistiske må vi være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...