Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest programmet deres og jeg er enig i så og si alt! Endelig et parti jeg kan stemme på!

Tok valgomaten til Nettavisen hvor de er et alternativ og der man får de spørsmålene som virkelig betyr noe. På de andre testene jeg har tatt får jeg bare litt av alt, og spørsmålene er stort sett urelevante…

• Liker 10
Skrevet

Hva er du mest enig med dem i?

• Liker 1
Skrevet
jabx skrev (18 minutter siden):

Hva er du mest enig med dem i?

Jeg er enig i alle de 15 punktene. Noen mer enn andre. 

• Liker 2
Skrevet

De er jo tydeligvis vitenskapshatere.

Epic fail.

• Liker 16
Skrevet
26 minutter siden, jabx said:

De er jo tydeligvis vitenskapshatere.

Epic fail.

Forklar.

• Liker 1
Skrevet

Demokratene hater muslimer

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Danspartan said:

Demokratene hater muslimer

Kilde?

• Liker 3
Skrevet
Ubiquiti skrev (10 timer siden):

Forklar.

De er for eksempel klimanektere.

• Liker 9
Skrevet
jabx skrev (3 minutter siden):

Helt greit er jeg og. I hvertfall  det de driver med i Norge. Et lite støvkorn på planeten. Skal en få orden må de rike inn med all mass med penger til renovasjon, rensing og nedsatt utslipp i de landene det er mest og fattigst folk. 

I Norge er vi litt som på bilde

9E1D50D3-4380-40A1-A16A-98F0AA30D764.thumb.jpeg.f084d62151be8fd050ec2170b7435df9.jpeg

• Liker 6
Skrevet

Tok samme test og havnet på partiet nei til bompenger. Visste ikke at de fantes.

• Liker 4
Skrevet
jabx skrev (6 minutter siden):

Du må skille mellom teoriene om naturlige klimaendringer (som alltid har skjedd) og teorien om menneskeskapte klimaendringer (som kom som teori for kort tid siden).

Ingen nekter for naturlige klimaendringer.

Det er også skepsis til at CO2 nå har blitt en giftgass, i og med at den er grunnlaget for absolutt alt liv på jorden.

Det er også skepsis til at isbjørnene vil bli utryddet, i og med at besetningene øker i antall.

Det er også skepsis til at svært få evner å skille mellom miljø og klima, men heller blander det sammen til ei smørje. Miljø kan vi faktisk gjøre noe med, klima fra lite til ingenting.

• Liker 9
Skrevet
Agnesjenta skrev (15 timer siden):

Har lest programmet deres og jeg er enig i så og si alt! Endelig et parti jeg kan stemme på!

Tok valgomaten til Nettavisen hvor de er et alternativ og der man får de spørsmålene som virkelig betyr noe. På de andre testene jeg har tatt får jeg bare litt av alt, og spørsmålene er stort sett urelevante…

Sjekket programmet deres selv jeg..makan til lavpannet idioti kan jeg knapt huske å ha sett før?

Skrevet
Bente1234 skrev (8 minutter siden):

Helt greit er jeg og. I hvertfall  det de driver med i Norge. Et lite støvkorn på planeten. Skal en få orden må de rike inn med all mass med penger til renovasjon, rensing og nedsatt utslipp i de landene det er mest og fattigst folk. 

I Norge er vi litt som på bilde

9E1D50D3-4380-40A1-A16A-98F0AA30D764.thumb.jpeg.f084d62151be8fd050ec2170b7435df9.jpeg

Dette bildet illusterer en mye bede måte å lade et batteri på i motsetning til raseringen av norsk natur de holder på med nå.

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Dette bildet illusterer en mye bede måte å lade et batteri på i motsetning til raseringen av norsk natur de holder på med nå.

De kunne jo bare satt generatoren inn i graveren, slik det var for to år siden og unngått effekttapet som er rundt 30%. 

Lite er så kvalmt å se på som symbolpolitikk med diametralt motsatt effekt.

• Liker 10
Skrevet
A-hunter skrev (5 minutter siden):

De kunne jo bare satt generatoren inn i graveren, slik det var for to år siden og unngått effekttapet som er rundt 30%. 

Lite er så kvalmt å se på som symbolpolitikk med diametralt motsatt effekt.

Spot on. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 hour ago, jabx said:

Hva konkret legger du i begrepet klimanekter? Er dette det eneste eksempelet du har på at de er "vitenskapshatere"?

Fra partiprogrammet, kapittel 12 om miljø:

Vi lever i dag i en varm periode med temperaturer lignende middelalderens og den romerske
varmetid. Datamodellene til IPCC kan ikke forklare disse tidligere klimaendringene på jorden. De tar
heller ikke hensyn til at jordens klima ikke er fullt ut forstått, ikke kan forutsies på lang sikt, og ikke
tar hensyn til påvirkningen fra vanndamp, eller påvirkning fra solaktivitet.

Media og myndigheters systematiske sensur av fakta og motforestillinger til påstandene om at det
eksisterer en klimakrise, må også motarbeides. Målet må være å få fakta på bordet i enhver sak, slik
at politikere og velgere kan ta riktige valg
. Så har ikke vært tilfelle i klimaspørsmålet.

CO2 er ikke forurensning, men en uunnværlig bestanddel av alt planteliv. CO2 har effekter som
økt plantevekst, og er dermed et positivt bidrag til den globale matforsyningen. Vi bør fortsatt
ha forskning på jorden klima
, men den skal være uten binding til klimaindustrien, og levere
etterprøvbare resultater, som stemmer med observerbare fakta.

Jeg ser ingen fornekting her, jeg ser skepsis som kanskje er begrunnet. Tar de feil i at datamodellene til IPCC ikke kan forklare tidligere klimaendringer? Er det feil å be om fakta på bordet og høre på begge sider? Er det feil å fortsette med forskning på klima? Hva konkret er det du har problem med i deres klimapolitikk?

Hva er for øvrig miljøkonsekvensene av at "alt" skal elektrifisereres med tanke på 1) kraftproduksjon og 2) utvinning av mineraler til produksjon av batterier og 3) håndtering av alt nytt avfall som nye elektriske produkter vil skape? Er dette tilstrekkelig utredet?

Det ser videre ut som de adresserer blant annet plastforurensing, teflon, forhindre forurensing av naturen med miljøgifter, ønske om økning av hvor mye skog som vernes i Norge fra 10% til 20% og et ønske om biologisk mangfold i skogen, også med en sunn rovdyrbestand. Jeg ser veldig mye miljøpolitikk som er forankret i vitenskap.

Endret av Ubiquiti
  • Liker 6
Skrevet
ABM skrev (2 timer siden):

Sjekket programmet deres selv jeg..makan til lavpannet idioti kan jeg knapt huske å ha sett før?

Tullball😂

• Liker 2
Skrevet
Bente1234 skrev (7 minutter siden):

Tullball😂

Nei fra hjertet sant! Du og jeg er uenige i stort sett alt kjære du..😂..men jeg liker deg læll!🌹Det er da noe..

Skrevet
ABM skrev (5 minutter siden):

Nei fra hjertet sant! Du og jeg er uenige i stort sett alt kjære du..😂..men jeg liker deg læll!🌹Det er da noe..

Ja det er jeg enig i at vi er uenig men du tåler nå en spøk og det liker jeg😂

Skrevet
Agnesjenta skrev (På 2021-8-6 den 19.31):

Du kaster bort stemmen din ved å gi den til et parti som ikke har noen realistisk sjanse til å få mange nok stemmer til å bli representert på Stortinget 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...