Wilma89 Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Lurer på når du valgte å snu barnet ditt? Er klar over at bakovervendt er tryggest lengst mulig, men jeg har rett og slett ikke plass til å ha 4-åringen min bakovervendt i min VW Up! når lillebror kommer i oktober. De jeg kjenner med barn på samme alder har snudd, men da jeg forsøkte å spørre om anbefalinger til beltestol i bilstolgruppa på Facebook, fikk jeg ikke innlegget godkjent en gang🙈 Så føler jeg banner i kirka når jeg nå vurderer å snu. Så når snudde du barnet ditt? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Snudde eldste da hun begynte på skolen (var nettopp fylt 6). Hadde foretrukket å ha henne bakovervendt enda lengre siden det er så veldig mye sikrere, men hun ble etterhvert så stresset av alle ungene som er dårlig oppdratt av sine foreldre og kalte henne «baby» når de så hun satt bakovervendt fremdeles. Så da fikk det hensynet gå foran - men det skylder jeg på andre idiotforeldre for. Yngste fylte nettopp 5, og sitter fremdeles bakovervendt. Anonymkode: 9db38...12d 6
Natea Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Jeg tenker det spørs på hvor stor fireåringen din er? Min blir fem i høst og er 120 cm og 24 kg. Snudde nå i sommer i en britax kidfix 2 ☺️ Er veldig for bilsikring, og han er nok den i bhg som har sittet lengst bakover akkurat nå, men nok er nok. Har ikke dårlig samvittighet for å snu nå ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Rett før fylte fire. Da var han 113cm og 24,4kg.. Anonymkode: c2645...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Snudde eldste da han var 3,5. da var det på tide at yngste arvet. Får se hvor lenge vi har yngste bakovervendt. Hun er mye tynnere, så blir sikkert lengre. Anonymkode: f1b7a...b5e
jomann Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Alderen på når man snur et barn er en ting, men vekten på barnet har også mye å si. De bakovervendte anbefalte stolene går bare til en viss vekt. Vår eldste ble satt i fremoverlent nå da hun fylte 5, pga vektbegrensning i stolen hun hadde. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Snudde da hun ble 5. Tenker å snu sønnen min da han blir fem også (er 4). Anonymkode: 0a93c...797
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Snart 7 åringen her får fint plass i bakovervendt 🤩🥳 Anonymkode: 4ee62...4ba 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snart 7 åringen her får fint plass i bakovervendt 🤩🥳 Anonymkode: 4ee62...4ba Har du en syv åring bakovervendt? Anonymkode: 0d5d3...8a6 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snudde eldste da hun begynte på skolen (var nettopp fylt 6). Hadde foretrukket å ha henne bakovervendt enda lengre siden det er så veldig mye sikrere, men hun ble etterhvert så stresset av alle ungene som er dårlig oppdratt av sine foreldre og kalte henne «baby» når de så hun satt bakovervendt fremdeles. Så da fikk det hensynet gå foran - men det skylder jeg på andre idiotforeldre for. Yngste fylte nettopp 5, og sitter fremdeles bakovervendt. Anonymkode: 9db38...12d Til ts, jeg snudde jenta da hun var 5. Går nå i tredjeklasse å sitter i stol enda. Hun hadde med seg ei venninne hjem fra skolen før sommeren. Hun bruker hverken stol eller pute. Jenta spurte hvorfor hun satt i babystol. Samtidig tar hun selen over hodet sånn at hun har kun belte over magen. Sånn bruker hun å sitte i foreldrenes bil 😳 Anonymkode: 10aec...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Her ble minsten snudd når han var rundt et år. Vi hadde bil som vi ikke kunne sette setet inn mot fremsetet, og han var så lang og spente stolen ut av stilling. Så da valgte vi å snu han. Anonymkode: 8a00b...664 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Wilma89 skrev (2 timer siden): Lurer på når du valgte å snu barnet ditt? Er klar over at bakovervendt er tryggest lengst mulig, men jeg har rett og slett ikke plass til å ha 4-åringen min bakovervendt i min VW Up! når lillebror kommer i oktober. De jeg kjenner med barn på samme alder har snudd, men da jeg forsøkte å spørre om anbefalinger til beltestol i bilstolgruppa på Facebook, fikk jeg ikke innlegget godkjent en gang🙈 Så føler jeg banner i kirka når jeg nå vurderer å snu. Så når snudde du barnet ditt? Hva med å heller kjøpe en ny bil? Sikkerhet skal komme først!! Anonymkode: cb302...a0c 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her ble minsten snudd når han var rundt et år. Vi hadde bil som vi ikke kunne sette setet inn mot fremsetet, og han var så lang og spente stolen ut av stilling. Så da valgte vi å snu han. Anonymkode: 8a00b...664 Herregud! Anonymkode: f2c75...6ba 15
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har du en syv åring bakovervendt? Anonymkode: 0d5d3...8a6 Ja!!! 🙌 Anonymkode: 4ee62...4ba 15
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har du en syv åring bakovervendt? Anonymkode: 0d5d3...8a6 Er det et problem? Anonymkode: cb302...a0c 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 3 år. Han ble så plaget av bilsyke at det ble veldig forstyrrende for sjåføren, og det er også farlig. Prøvde alt annet først. Men kjørte bare lokalt i 30-sone til han ble 4. Han var stor for alderen da. Anonymkode: 359a6...37f 4
Tekopp1 Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 Snudde eldste da hun var nesten 6, var da 115 cm og 21 kg. Yngste snudde vi da hun var 6,5 år. Like tung og lang som søstra var da hun ble snudd. Eldste ble snudd fordi hun klagde over smerter i knær og dessuten fikk sovende ben av å sitte slik hun satt. Yngste fordi hun syns det var veldig kjipt å måtte ga hjelp til både å komme seg inn i bilstolen (høy bil) samt feste beltene, når knapt 2 år eldre storesøster greide alt dette fint. Vi beholdt bakovervendt stol noen mnd til, som hun brukte på den ene langturen vi var på. Ellers brukte hun beltestol, men bilbruken var lav, ofte kun én gang i uka til skirenn eller lignende, i 30- og 40-soner i bymiljø. Det finnes noen smale bakovervendte, som også kan stå i midten, f.eks MaxWay. Sett på forskjellige stoler? Hørt med bilstolforhandlere? Vi fikk veldig god hjelp til å velge, og da var vi der kun for å leie en stol bare ifm et besøk, mens vi hadde kun hun eldste (og mens yngste var godt synlig under blusen min, hehe). 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Jeg snudde mine når de var 4 år. Trodde det var innafor å snu de da jeg😅 mine var de av vennene som satt lengst bakovervendt også. Anonymkode: c002e...2ec 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Vi snudde han da han var litt over 2 år. Anonymkode: dcfce...929 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå