Majkin Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Som tittelen sier så har jeg store problemer med å få vasket og badet minsten på 2 år, han skriker, hyler, gråter sårt og hikster og forsøker å løpe bort.han vil ikke være i nærheten av vann. Det har aldri skjedd han noe, ikke har han slått seg, ikke har han gått under, ikke noe jeg eller far kan komme på og det er heller ikke noen andre som har badet han.. Vi har forsøkt alt vi kan komme på, :masse skryt og godsnakk, forsikret han Om at alt går fint og at han er flink, vasket med klut, helt vann forsiktig med kopp, latt han få hjelpe til og a holde dusjhode selv, har tilogmed gitt han en saftis i badekaret uten at det hjelper.. Han blir helt krakilsk og resultatet nå er jo at han vaskes sjeldnere 😬 trenger tips og råd for å bedre situasjonen,dette er ikke noe kjekt for noen av oss.
Gundaen Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Er det ved rennende vann eller når det er stillestående vann også? Som i et badekar. Kan det være lyden han reagerer på? Følelsen av vannet mot huden (piskende)? Temperaturen? Hvordan er det med bading i basseng/stranda? Kan det være at han har fått såpe i øynene/munnen en gang og er redd for det? Google badeskjerm så kommer det opp bilder av skjermer som kan brukes så man ikke får såpe i øynene. 2
Maleficenta Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Majkin skrev (22 minutter siden): Som tittelen sier så har jeg store problemer med å få vasket og badet minsten på 2 år, han skriker, hyler, gråter sårt og hikster og forsøker å løpe bort.han vil ikke være i nærheten av vann. Det har aldri skjedd han noe, ikke har han slått seg, ikke har han gått under, ikke noe jeg eller far kan komme på og det er heller ikke noen andre som har badet han.. Vi har forsøkt alt vi kan komme på, :masse skryt og godsnakk, forsikret han Om at alt går fint og at han er flink, vasket med klut, helt vann forsiktig med kopp, latt han få hjelpe til og a holde dusjhode selv, har tilogmed gitt han en saftis i badekaret uten at det hjelper.. Han blir helt krakilsk og resultatet nå er jo at han vaskes sjeldnere 😬 trenger tips og råd for å bedre situasjonen,dette er ikke noe kjekt for noen av oss. slenger meg på denne bortsett fra at her er det tannpussen. Vi pusser hver dag men føles ikke bra å måtte holde han fast nens han hyler 1
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2021 1 minutt siden, Gundaen said: Er det ved rennende vann eller når det er stillestående vann også? Som i et badekar. Kan det være lyden han reagerer på? Følelsen av vannet mot huden (piskende)? Temperaturen? Hvordan er det med bading i basseng/stranda? Kan det være at han har fått såpe i øynene/munnen en gang og er redd for det? Google badeskjerm så kommer det opp bilder av skjermer som kan brukes så man ikke får såpe i øynene. Vi har en sånn type dusjcaps om det var det du mente, den vil han ikke ha, har forsøkt med klut foran øynene og generelt sett vært veldig forsiktig, vi sjekker nøye temperatur så den skal være grei også, vi har forsøkt å bade sammen med han men det vil han heller ikke, vi satte opp et lite plaskebasseng i hagen, han bader ikke I det, men kan kaste noen leker oppi og leke med det han får tar I fra utsiden 🙄 på stranden leker han kun i vannkanten og vil heller ikke uti, kansje bittelitt med beina bare. Men han er veldig glad i å hoppe og sitte i sølepytter ute da 😶
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2021 4 minutter siden, Maleficenta said: slenger meg på denne bortsett fra at her er det tannpussen. Vi pusser hver dag men føles ikke bra å måtte holde han fast nens han hyler Ja det er utrolig kjipt.. Synes synd i gutten min og samtidig litt redd for hva naboene tenker 😬
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Vår yngste var akkurat likedan, så føler med deg😉 De to andre elsket å bade, så det var litt rart å få en som ikke likte det.. Han har atopisk eksem og skulle ikke bade hver dag uansett, men det var et mareritt. Om noen gikk forbi utenfor så måtte de lure på hva vi drev med 🙄 Det som funket best her var dusjing, siden det gikk fort. Vi kalte det "spyl, såpe, spyl"😂 Dusjet fort, skrudde av vannet mens vi såpet han inn, og så spylte vi av såpa. Ferdig! Prøvde å gjøre det til en lek (tok tida🙃), og det funket faktisk. Men da var han kanskje litt større enn to år.. Verd et forsøk kanskje?😜 Anonymkode: 245ec...065 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vår yngste var akkurat likedan, så føler med deg😉 De to andre elsket å bade, så det var litt rart å få en som ikke likte det.. Han har atopisk eksem og skulle ikke bade hver dag uansett, men det var et mareritt. Om noen gikk forbi utenfor så måtte de lure på hva vi drev med 🙄 Det som funket best her var dusjing, siden det gikk fort. Vi kalte det "spyl, såpe, spyl"😂 Dusjet fort, skrudde av vannet mens vi såpet han inn, og så spylte vi av såpa. Ferdig! Prøvde å gjøre det til en lek (tok tida🙃), og det funket faktisk. Men da var han kanskje litt større enn to år.. Verd et forsøk kanskje?😜 Anonymkode: 245ec...065 Jeg ga mine en vaskeklut som de holdt forran ansiktet når jeg vasket og skyldte håret. Før det var det mye hyl her også. Anonymkode: 3035d...108 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ga mine en vaskeklut som de holdt forran ansiktet når jeg vasket og skyldte håret. Før det var det mye hyl her også. Anonymkode: 3035d...108 Denne var egentlig til hi Anonymkode: 3035d...108
Lorieen Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 (endret) Her er det tannpussen som er problemet, han hyler som om han blir flådd både morgen og kveld og vi må være to voksne for å få pussa. Det er rett og slett bare sånn at noen ting MÅ man gjøre for deres eget beste, selv om de hyler som stukne griser. Personlig hygiene er en sånn ting. Føler med deg, ts. Endret 6. august 2021 av Lorieen
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Denne var egentlig til hi Anonymkode: 3035d...108 Har prøvd, men det hjelper ikke. 😬
Enterprises Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 46 minutter siden, Majkin said: Som tittelen sier så har jeg store problemer med å få vasket og badet minsten på 2 år, han skriker, hyler, gråter sårt og hikster og forsøker å løpe bort.han vil ikke være i nærheten av vann. Det har aldri skjedd han noe, ikke har han slått seg, ikke har han gått under, ikke noe jeg eller far kan komme på og det er heller ikke noen andre som har badet han.. Vi har forsøkt alt vi kan komme på, :masse skryt og godsnakk, forsikret han Om at alt går fint og at han er flink, vasket med klut, helt vann forsiktig med kopp, latt han få hjelpe til og a holde dusjhode selv, har tilogmed gitt han en saftis i badekaret uten at det hjelper.. Han blir helt krakilsk og resultatet nå er jo at han vaskes sjeldnere 😬 trenger tips og råd for å bedre situasjonen,dette er ikke noe kjekt for noen av oss. Har dere dusj? Og forsøk å la han dusje selv og prøve seg frem? Begge mine har dusjet siden de klarte å krabbe. Setter bare på dusjen og lar de styre i vei. En sjelden gang tar vi et bad 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Majkin skrev (47 minutter siden): Som tittelen sier så har jeg store problemer med å få vasket og badet minsten på 2 år, han skriker, hyler, gråter sårt og hikster og forsøker å løpe bort.han vil ikke være i nærheten av vann. Det har aldri skjedd han noe, ikke har han slått seg, ikke har han gått under, ikke noe jeg eller far kan komme på og det er heller ikke noen andre som har badet han.. Vi har forsøkt alt vi kan komme på, :masse skryt og godsnakk, forsikret han Om at alt går fint og at han er flink, vasket med klut, helt vann forsiktig med kopp, latt han få hjelpe til og a holde dusjhode selv, har tilogmed gitt han en saftis i badekaret uten at det hjelper.. Han blir helt krakilsk og resultatet nå er jo at han vaskes sjeldnere 😬 trenger tips og råd for å bedre situasjonen,dette er ikke noe kjekt for noen av oss. Vår havnet i en slik fase på den alderen. Vi satte på iPad ved bading (og vi er veldig restriktive på bruk av skjerm!). Det funket for å få gjennomført det vi trengte. Vasket håret til slutt fordi det var verst for han. Anonymkode: 52d07...30f 2
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2021 Just now, Lorieen said: Her er det tannpussen som er problemet, han hyler som han blir flådd både morgen og kveld og vi må være to voksne for å få pussa. Det er rett og slett bare sånn at noen ting MÅ man gjøre for deres eget beste, selv om de hyler som stukne griser. Personlig hygiene er en sånn ting. Føler med deg, ts. Her går tannpussen som en drøm, heldigvis😅 hadde ikke orket den oppå det andre.. Men huff ja, vet det er slit 😩
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #14 Skrevet 6. august 2021 1 minutt siden, Enterprises said: Har dere dusj? Og forsøk å la han dusje selv og prøve seg frem? Begge mine har dusjet siden de klarte å krabbe. Setter bare på dusjen og lar de styre i vei. En sjelden gang tar vi et bad Vi har ikke egen dusj, men har i badekaret, har latt han teste det også, men det ser ut til å være verre
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #15 Skrevet 6. august 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vår havnet i en slik fase på den alderen. Vi satte på iPad ved bading (og vi er veldig restriktive på bruk av skjerm!). Det funket for å få gjennomført det vi trengte. Vasket håret til slutt fordi det var verst for han. Anonymkode: 52d07...30f Det har vi ennå ikke prøvd så det testes ut i morgen 😇
AprilLudgate Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 Vå måtte tvangdusje vår nå 7 åring fra han var rundt 2-4 år. Barnehagen var full av gjørme og sand, og sammen med solkrem ble de helt innsmurt daglig med brunt støv og sand. Skoene måtte vi holde over søpla og helle ut halve sandkassa - du skjønner tegninga. Vi prøvde alt, bading, skjerm som hindrer vann i ansikt - svømmebriller osv. Som du sier skrek han så høyt at det skjærte i ørene, og hadde vi ikke holdt ham fast hadde han skadet seg. Det som hjalp litt var svømmebriller og etterhvert dykkermaske. Og at han fikk bade først (gøy), så tvangsdusj av håret (hat). Etterpå var liksom alt OK. Merkelig nok gikk dusjing på svømmingen HELT fint, kjempegøy å stå med hele hodet under dusjen 🤷♀️ Men ja. Forklarte på forhånd og etterpå at vi måtte dusje fordi blabla, om du løper og blir helt apekatt må jeg holde så du ikke sklir og smeller hodet i gulvet. Et par ganger gikk han så bananas at jeg måtte rope selv 🙈 Ingen ringte barnevernet, og nå er dusj gøy når han først kommer inn der. Særlig det med svømmebriller/maske og tørke umiddelbart i fjeset løsnet på den verste aversjonen. Og få lov til å surre med vannleker/vannpistol osv etterpå. 2
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vår yngste var akkurat likedan, så føler med deg😉 De to andre elsket å bade, så det var litt rart å få en som ikke likte det.. Han har atopisk eksem og skulle ikke bade hver dag uansett, men det var et mareritt. Om noen gikk forbi utenfor så måtte de lure på hva vi drev med 🙄 Det som funket best her var dusjing, siden det gikk fort. Vi kalte det "spyl, såpe, spyl"😂 Dusjet fort, skrudde av vannet mens vi såpet han inn, og så spylte vi av såpa. Ferdig! Prøvde å gjøre det til en lek (tok tida🙃), og det funket faktisk. Men da var han kanskje litt større enn to år.. Verd et forsøk kanskje?😜 Anonymkode: 245ec...065 Har forsøkt, men han hopper bare ut.. Eldste her og elsket å bade dusje og både og var aldri noe stress med 😶
Majkin Skrevet 6. august 2021 Forfatter #18 Skrevet 6. august 2021 2 minutter siden, Fløff said: Vå måtte tvangdusje vår nå 7 åring fra han var rundt 2-4 år. Barnehagen var full av gjørme og sand, og sammen med solkrem ble de helt innsmurt daglig med brunt støv og sand. Skoene måtte vi holde over søpla og helle ut halve sandkassa - du skjønner tegninga. Vi prøvde alt, bading, skjerm som hindrer vann i ansikt - svømmebriller osv. Som du sier skrek han så høyt at det skjærte i ørene, og hadde vi ikke holdt ham fast hadde han skadet seg. Det som hjalp litt var svømmebriller og etterhvert dykkermaske. Og at han fikk bade først (gøy), så tvangsdusj av håret (hat). Etterpå var liksom alt OK. Merkelig nok gikk dusjing på svømmingen HELT fint, kjempegøy å stå med hele hodet under dusjen 🤷♀️ Men ja. Forklarte på forhånd og etterpå at vi måtte dusje fordi blabla, om du løper og blir helt apekatt må jeg holde så du ikke sklir og smeller hodet i gulvet. Et par ganger gikk han så bananas at jeg måtte rope selv 🙈 Ingen ringte barnevernet, og nå er dusj gøy når han først kommer inn der. Særlig det med svømmebriller/maske og tørke umiddelbart i fjeset løsnet på den verste aversjonen. Og få lov til å surre med vannleker/vannpistol osv etterpå. Slik har vi det 😅 venter på at politiet skal stå på døren hver gang 😬😬 har forsøkt alt men han virkelig skyr vann.. Har vært slik siden vinteren år ikke sån før
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 Prøvd å bade med ham? Anonymkode: 6388d...34f
Tekopp1 Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Kan det være selve badekaret som er skremmende? Hlye kanter, blir annen lyd etc. Det kan hjelpe med sklimatte og krakk, det hjalp hos et vennepar. Eller badebalje? Badebøtte? Ene ungen vår hata badekaret som pesten. Vi vaska med vaskeklut. Ca en gang i uka måtte vi vaske håret pga sand, gjørme, sølevann, solkrem, løvetannsaft og what not. Det funka etterhvert å legge henne på et håndkle på vasken med hodet over servanten, og vaske håret hennes slik. Funker ikke om man har sånn bollevask, men for oss som hadde heldekkende servant gikk det greit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå