AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Hei, jeg har ventet i hele dagen på at legen skal ringe meg ang. en sykemelding. Jeg er mye kvalm og sliten, og orker virkelig ikke å jobbe akkurat nå. Jeg føler meg som en pest hvis jeg må drive å ringe/purre på legen igjen for å få en time til å diskutere en sykemelding. Jeg hater denne følelsen og vet ikke hvor jeg skal ellers få ut frustrasjonen min. Det er vanskelig å få tak i sekretærene....de svarer ikke på meldinger jeg sender....hva gjør man da? Er det dumt å be om en e-konsultasjon på helsenorge? Anonymkode: 31e3c...3df
#frøken Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Du kan få sykemelding som gjelder fra det tidspunktet du først kontaktet fastlegen. Det går fint å vente med å mase til i morgen. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 #frøken skrev (6 minutter siden): Du kan få sykemelding som gjelder fra det tidspunktet du først kontaktet fastlegen. Det går fint å vente med å mase til i morgen. Jo, men det er helg og jeg skal på jobb. Vil ikke risikere ikke å få sykemelding for de dagene dersom legen mener det ikke er nødvendig? Det er derfor jeg stresser så mye 🤮 Anonymkode: 31e3c...3df
#frøken Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Da må du bruke egenmelding hvis du ikke er sikker på å få en sykemelding fra legen. 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 #frøken skrev (1 minutt siden): Da må du bruke egenmelding hvis du ikke er sikker på å få en sykemelding fra legen. Vet ikke om egenmeldingen kan brukes for hele helgen. Prøver å finne ut av det... Anonymkode: 31e3c...3df
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Du må RINGE legekontoret, men de er vel stengt nå? Egenmeldingen holder for hele helgen. Vet legen at du er gravid? Anonymkode: 2c099...57c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vet ikke om egenmeldingen kan brukes for hele helgen. Prøver å finne ut av det... Anonymkode: 31e3c...3df Jo, det kan den fint. Anonymkode: 42f37...4d5 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Aldri hørt om noen som kan sykemelde seg selv jg «sykemelde meg», det å sykemelde noen er det legen som gjør Anonymkode: 89892...0bb 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke om egenmeldingen kan brukes for hele helgen. Prøver å finne ut av det... Anonymkode: 31e3c...3df Det går bra. Det er selvsagt en risiko for at legen ikke synes helsetilstanden kvalifiserer til sykemelding, du skriver lite om symptomer, men en egenmelding vil uansett gå greit. Så fremt du ikke har brukt opp egenmeldingsdagene. Du kan bruke egenmelding for en periode på tre dager, noe som får det igjennom helgen. Det er forresten absolutt ikke noe galt i å be om konsultasjon via helsenorge.no, men de aller fleste legekontor har stengt for et par timer siden, og vel så det - vet ikke hvordan din lege er på den fronten? Anonymkode: b0ba2...aaa
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #10 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 18.14): Aldri hørt om noen som kan sykemelde seg selv jg «sykemelde meg», det å sykemelde noen er det legen som gjør Anonymkode: 89892...0bb Man kan jo egentlig det, altså man kan ikke råde over sykemeldingen, men jeg antar at legen min måtte være ganske ko-ko dersom jeg som gravid lærer nå sier at jeg ikke makter tanken om å være på jobb, de siste to ukene før jeg må ut i permisjon? Det er lang reisevei med bil, jeg sover dårlig om nettene, og elevene trenger ikke karantene, jeg har ikke tatt vaksine osv. Ganske sikker på at jeg får det dersom jeg selv mener at det er til mitt beste - men det er min fastlege. jeg er ikke ts, men befinner meg i lignende situasjon. Anonymkode: 4e281...0aa 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #11 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 18.15): Det går bra. Det er selvsagt en risiko for at legen ikke synes helsetilstanden kvalifiserer til sykemelding, du skriver lite om symptomer, men en egenmelding vil uansett gå greit. Så fremt du ikke har brukt opp egenmeldingsdagene. Du kan bruke egenmelding for en periode på tre dager, noe som får det igjennom helgen. Det er forresten absolutt ikke noe galt i å be om konsultasjon via helsenorge.no, men de aller fleste legekontor har stengt for et par timer siden, og vel så det - vet ikke hvordan din lege er på den fronten? Anonymkode: b0ba2...aaa Tenkte mer om det var rart å be om sykemelding over helsenorge. Egenmeldingen dekker helgen, skal prøve å snakke med legen i morgen 🤞🏻 AnonymBruker skrev (På 6.8.2021 den 18.14): Aldri hørt om noen som kan sykemelde seg selv jg «sykemelde meg», det å sykemelde noen er det legen som gjør Anonymkode: 89892...0bb Herregud, Jeg skjønner veldig godt at legen bestemmer om jeg kan det eller ikke, men det er jo jeg som foreslår å bli sykemeldt -så det var derfor jeg skrev «sykemelde meg» AnonymBruker skrev (21 timer siden): Man kan jo egentlig det, altså man kan ikke råde over sykemeldingen, men jeg antar at legen min måtte være ganske ko-ko dersom jeg som gravid lærer nå sier at jeg ikke makter tanken om å være på jobb, de siste to ukene før jeg må ut i permisjon? Det er lang reisevei med bil, jeg sover dårlig om nettene, og elevene trenger ikke karantene, jeg har ikke tatt vaksine osv. Ganske sikker på at jeg får det dersom jeg selv mener at det er til mitt beste - men det er min fastlege. jeg er ikke ts, men befinner meg i lignende situasjon. Anonymkode: 4e281...0aa Jeg tenker likt - legen må jo lytte til pasientens behov. 🤞🏻 Lykke til, håper du får viljen din 😊 Anonymkode: 31e3c...3df
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #12 Skrevet 8. august 2021 Be om sykemelding fordi du er kvalm og sliten? Jammen på tide det strammes inn på velferdsgodene her til lands. 🙄 Anonymkode: 4f308...fb9 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2021 #13 Skrevet 8. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be om sykemelding fordi du er kvalm og sliten? Jammen på tide det strammes inn på velferdsgodene her til lands. 🙄 Anonymkode: 4f308...fb9 Herregud, skjerp deg🙄 Går du på jobb om du har konstant omgangssyken, gjerne over flere uker i strekk, eller tenker du at det kan være greit å holde seg hjemme når du er såpass dårlig? Anonymkode: f4898...002 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #14 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Be om sykemelding fordi du er kvalm og sliten? Jammen på tide det strammes inn på velferdsgodene her til lands. 🙄 Anonymkode: 4f308...fb9 Patetisk du er. Ventet på en slik kommentar. Når vi er så heldige som har slike goder i Norge, syntes jeg man skal bruke det når man trenger det. Anonymkode: 31e3c...3df 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #15 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Be om sykemelding fordi du er kvalm og sliten? Jammen på tide det strammes inn på velferdsgodene her til lands. 🙄 Anonymkode: 4f308...fb9 Innlegget er postet i gravidforumet. Anonymkode: 2c099...57c
Gjest Robin666 Skrevet 9. august 2021 #16 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Patetisk du er. Ventet på en slik kommentar. Når vi er så heldige som har slike goder i Norge, syntes jeg man skal bruke det når man trenger det. Anonymkode: 31e3c...3df Lol. At folk bruker dette i hytt og gevær medfører nå at det snart strammes inn. Vi har ikke råd til dette lenger.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #17 Skrevet 9. august 2021 Robin666 skrev (1 minutt siden): Lol. At folk bruker dette i hytt og gevær medfører nå at det snart strammes inn. Vi har ikke råd til dette lenger. Har du vært gravid før? Tviler på det, eller kanskje du har hatt et svangerskap uten utfordringer. Tviler på at du hadde kommet med et slikt utsagn hvis du hadde opplevd det jeg har beskrevet i flere uker. Så spar meg for politikken i alt dette her, det hører ikke hjemme i dette underforumet. Anonymkode: 31e3c...3df 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Skrevet 9. august 2021 Egenmelding varer mer enn tre dager i strekk, det er hele 8 dager i strekk. Det er viktig å ta vare på seg selv og babyen, og graviditet er midlertidig. Ta heller et dykk i alle uføretrådene om noen vil kritisere velferdsstaten, eller enda bedre, engasjer deg politisk. Anonymkode: fd97b...715 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #19 Skrevet 9. august 2021 58 minutter siden, AnonymBruker said: Egenmelding varer mer enn tre dager i strekk, det er hele 8 dager i strekk. Kun for IA-bedrifter, det finnes vel fremdeles men del arbeidsgivere som henger etter der Anonymkode: 2ba29...9fd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #20 Skrevet 9. august 2021 AnonymBruker skrev (På 8.8.2021 den 0.41): Man kan jo egentlig det, altså man kan ikke råde over sykemeldingen, men jeg antar at legen min måtte være ganske ko-ko dersom jeg som gravid lærer nå sier at jeg ikke makter tanken om å være på jobb, de siste to ukene før jeg må ut i permisjon? Det er lang reisevei med bil, jeg sover dårlig om nettene, og elevene trenger ikke karantene, jeg har ikke tatt vaksine osv. Ganske sikker på at jeg får det dersom jeg selv mener at det er til mitt beste - men det er min fastlege. jeg er ikke ts, men befinner meg i lignende situasjon. Anonymkode: 4e281...0aa Beklager avsporing, men må bare svare på denne. Jeg er i akkurat samme situasjon (gravid lærer med termin i september) og var hos legen her en dag med ønske om å bli sykemeldt. Jeg er også skeptisk til corona situasjonen, sover dårlig, har bekkenplager og veldig hovne bein. Jeg fikk allikevel kun 60% sykemelding, legen nektet å sykemelde meg mer, han sa jeg måtte prøve å gå på jobb. Har aldri vært sykemeldt før, og har jobbet 100% helt fram til sommerferien. Så noen kan dessverre gjøre seg vanskelige.. Anonymkode: 79ace...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå