Gå til innhold

Barn på tur med besteforeldre - mormor fått korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn som har vært med besteforeldrene sine på hyttetur de siste dagene, nå i dag fikk jeg telefon om at mormor har fått påvist korona, og barna må jo åpenbart i karantene. Vi foreldrene har kun fått en dose og er i full jobb nå, er det helt å urimelig å si at vi synes barna kan ta karantenen på hytta med bestefar? De har mulighet til det. Vi vil jo selvfølgelig ha barna våre hjem, men føler hele situasjonen er håpløs nå. Vi jobber begge med mennesker og har ikke lyst til å bli smittet heller.

Anonymkode: ff3b3...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det spørs på besteforeldrene jeg, hva sier de da?

Vil jo tro at om de fortsatt ville ha barna med de så hadde de sagt det..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har to barn som har vært med besteforeldrene sine på hyttetur de siste dagene, nå i dag fikk jeg telefon om at mormor har fått påvist korona, og barna må jo åpenbart i karantene. Vi foreldrene har kun fått en dose og er i full jobb nå, er det helt å urimelig å si at vi synes barna kan ta karantenen på hytta med bestefar? De har mulighet til det. Vi vil jo selvfølgelig ha barna våre hjem, men føler hele situasjonen er håpløs nå. Vi jobber begge med mennesker og har ikke lyst til å bli smittet heller.

Alder på barna er selvsagt relevant

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr litt hvor syk mormor er og om bestefar også blir smitter. I tillegg må de tilby seg om å ha barnebarna. Det betyr også at de blir mer eksponert for smitte.

Anonymkode: 167f7...71e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor syke er besteforeldrene? Synes bestemoren fortjener å hvile i et stille hjem om hun er syk nå. eller er hun på sykehus? 

Jeg hadde tatt barna med meg hjem og gått i karantene med hjemmekontor. eller bare karantene. Tenker det ikke er en koselig affære for ungene å tilbringe tid sammen med en sliten besteforelder. og har mormor fått det har vel bestefar det også.

Anonymkode: 59a01...53d

• Liker 13
Skrevet

Jeg ville henter ungene hjem fort som fy. Jo lenger de er sammen med bestemor, jo større sjans for at de kan bli smittet.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, bestemor er syk, og så vurderer du virkelig å la bestefar ta seg av ungene i karantenetiden, istedet for å la han ta seg av bestemor og la bestemor hvile ut og bli fortest mulig frisk... Det er dine unger, du tar deg selvfølgelig av dem i karantenetiden!!

Anonymkode: fae2b...eb0

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Tja, mormor har dratt hjem og morfar er på hytta med barna. Morfar er fullvaksinert, mormor er ikke. Hun er ikke veldig syk, bare forkjølet, men påvist korona.
Planen var at de skulle ha barna ut neste uke, grunnet ferie og vi i jobb. Barna er 8 og 10. var morfar som nevnte at de bare kunne bli som planlagt..

Det beste hadde jo åpenbart vært å ha de her hjemme, og jeg vil jo aller helst det, men blir litt usikker.

-ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, mormor har dratt hjem og morfar er på hytta med barna. Morfar er fullvaksinert, mormor er ikke. Hun er ikke veldig syk, bare forkjølet, men påvist korona.
Planen var at de skulle ha barna ut neste uke, grunnet ferie og vi i jobb. Barna er 8 og 10. var morfar som nevnte at de bare kunne bli som planlagt..

Det beste hadde jo åpenbart vært å ha de her hjemme, og jeg vil jo aller helst det, men blir litt usikker.

-ts

La de være der, null problem😀

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor syke er besteforeldrene? Synes bestemoren fortjener å hvile i et stille hjem om hun er syk nå. eller er hun på sykehus? 

Jeg hadde tatt barna med meg hjem og gått i karantene med hjemmekontor. eller bare karantene. Tenker det ikke er en koselig affære for ungene å tilbringe tid sammen med en sliten besteforelder. og har mormor fått det har vel bestefar det også.

Anonymkode: 59a01...53d

Mormor er egentlig ikke syk, litt forkjølet bare, hun har fått en dose, morfar har fått to. Var morfar som foreslo at de skulle bli sammen på hytta som planlagt. Mormor dro hjem for å prøve å ikke smitte morfar og resten. Morfar blir uansett på hytta om vi henter barna

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ærlig talt, bestemor er syk, og så vurderer du virkelig å la bestefar ta seg av ungene i karantenetiden, istedet for å la han ta seg av bestemor og la bestemor hvile ut og bli fortest mulig frisk... Det er dine unger, du tar deg selvfølgelig av dem i karantenetiden!!

Morfar foreslo at barna kunne bli der med han den tiden den var planlagt. mormor valgte å dra hjem og håper på at ikke hun har smittet noen av de andre. Hun er heller ikke særlig syk, men fått påvist korona. Selvfølgelig henter vi barna om det er behov for det. 

AnonymBruker
Skrevet
Illuminatum skrev (13 minutter siden):

Alder på barna er selvsagt relevant

8 og 10

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (7 minutter siden):

Jeg ville henter ungene hjem fort som fy. Jo lenger de er sammen med bestemor, jo større sjans for at de kan bli smittet.

Mormor har dratt hjem, det gjorde hun så fort hun fikk det påvist, ringte meg i bilen på vei hjem. Morfar er på hytta med barna

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

8 og 10

Mormor har dratt hjem, morfar har selv foreslått at barna blir på hytta, de er mer enn store nok - null problem. La de bli

Anonymkode: 59025...d13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (18 minutter siden):

Tenker det spørs på besteforeldrene jeg, hva sier de da?

Vil jo tro at om de fortsatt ville ha barna med de så hadde de sagt det..

Morfar nevnte at de kunne bli der med han, mormor har dratt hjem. Jeg burde skrevet det i hi

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

-ts

Om dette er situasjonen så hadde jeg absolutt latt de bli noen dager, for å se om de utviklet symptomer. Ikke nødvendig å risikere å smitte far og deg om det kan unngås.

Så er det jo bare å holde kontakt med morfar mtp om barna skal hentes litt før tiden. Kan jo være han blir sliten med eneansvaret.

Men jeg hadde ikke hentet de umiddelbart.

Du og mannen burde jo også bli enige om hva dere gjør om et av barna blir syke. Kan en av dere reise et annet sted og bo trygt, mens den andre tar seg av barnet? Skal begge barna komme hjem og dere risikere å bli syke alle fire?

Anonymkode: a93f1...d01

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om dette er situasjonen så hadde jeg absolutt latt de bli noen dager, for å se om de utviklet symptomer. Ikke nødvendig å risikere å smitte far og deg om det kan unngås.

Så er det jo bare å holde kontakt med morfar mtp om barna skal hentes litt før tiden. Kan jo være han blir sliten med eneansvaret.

Men jeg hadde ikke hentet de umiddelbart.

Du og mannen burde jo også bli enige om hva dere gjør om et av barna blir syke. Kan en av dere reise et annet sted og bo trygt, mens den andre tar seg av barnet? Skal begge barna komme hjem og dere risikere å bli syke alle fire?

Anonymkode: a93f1...d01

Jeg tror vi gjør det, lar de være der og følger med på utviklingen.. 

Ja, det var det da. Mulig naivt, men jeg har ikke tenkt ut at dette var et sannsynlig scenario. Har alltid tenkt at om det blir noe nærkontaktsmitte er de uansett hjemme med oss og vi tar det derfra. Har stort nok hus til å eventuelt dele oss, en voksen + barn kan bo i kjelleren med to soverom/bad og kjellerstue og de to andre i de andre etasjene, det får jo gå en periode. Så får de som er i de andre etasjene lage og levere mat ned.. Det er vel en eventuell mulighet?

Skrevet

Med resten av info som du skriv etterkvart, tenker eg at det er problemfritt å la barna vere hos morfar, med tydelig beskjed om at det er berre å seie frå dersom dei skal hentast eller du på anna vis skal hjelpe. 

Kanskje blir ingen smitta;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjaselina skrev (Akkurat nå):

Med resten av info som du skriv etterkvart, tenker eg at det er problemfritt å la barna vere hos morfar, med tydelig beskjed om at det er berre å seie frå dersom dei skal hentast eller du på anna vis skal hjelpe. 

Kanskje blir ingen smitta;) 

Ja, ble litt kort og lite informativt hovedinnlegg, beklager det! Er litt stressa og urolig nå…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hun skrev da ikke at hun var syk, men at hun hadde fått påvist korona. 

Anonymkode: 21705...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...