Gå til innhold

Hvor lange skoledager er det 1. året på sykepleien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fulle dager fra morgen til rundt kl 16? Hvor mye tid bruker dere på å lese utenom undervisning? Må man sitte mange timer i helgene også? 

Anonymkode: 0e476...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan studiet er lagt opp varierer fra skole til skole, det kan du sjekke når timeplanen slippes. Generelt er det sånn at en dag i uken er avsatt som studiedag, altså egenstudier, og resten disponerer skolen. Noen uker kan det være full dager, noen bare delvise dager, noen uker undervisningsfri men med øvingspost eller ting som skal leveres inn. Hvor mye du må lese avhenger jo av hvor raskt du tar ting, men første halvåret må du i alle fall påregne å lese en hel del. 

Anonymkode: 0f606...bb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i Bergen i 2013. Da var det omtrent obligatorisk undervisning hele tiden, hele året. Stort sett 08 - 15/16. Sjelden vi hadde egne studiedager som nevnt av en annen over her. 

Anonymkode: c528e...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Lange dager, ferdighetstrening, forelesninger, basisgruppearbeid og fremlegg. Mye lesing til anatomi, mikrobiologi osv. 

Anonymkode: 2ff21...33a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det fulle dager fra morgen til rundt kl 16? Hvor mye tid bruker dere på å lese utenom undervisning? Må man sitte mange timer i helgene også? 

Anonymkode: 0e476...7b5

på mitt uni var det som regel 8-4 hver dag. Jeg brukte mye helgene til å jobbe ekstra og å lese, eller kun lese.

Anonymkode: d6e99...2a7

AnonymBruker
Skrevet

Enig med resten her, mye obligatorisk hver eneste dag, med kanskje en studiedag per uke. Var skikkelig misunnet på venninner som studerte til lærer eller tok kunsthistorie, de hadde masse fri og mye mer selvstudier enn jeg hadde.

Anonymkode: c50a5...aa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Enig med resten her, mye obligatorisk hver eneste dag, med kanskje en studiedag per uke. Var skikkelig misunnet på venninner som studerte til lærer eller tok kunsthistorie, de hadde masse fri og mye mer selvstudier enn jeg hadde.

Hvilke skole gikk du på?

Anonymkode: 60c10...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått min timeplan, starter på første året. Er overrasket over hvor lite vi foreløpig skal være på skolen. Men mulig at ikke alle timene er lagt ut ennå. 

Anonymkode: c9b0d...a97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har fått min timeplan, starter på første året. Er overrasket over hvor lite vi foreløpig skal være på skolen. Men mulig at ikke alle timene er lagt ut ennå. 

Hvilke skole er dette? Jeg skal også starte, på OsloMet 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke skole gikk du på?

Høgskolen i Bergen (nå Vestland).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvilke skole er dette? Jeg skal også starte, på OsloMet 😊

Uis! Hvor mange dager i uken skal dere gå, og hvor lange dager? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette er pga korona. Når dere er sykepleiestudenter blir dere regnet som helsepersonell, og de har egne regler for hvor mange som kan samles om gangen. Derfor er det lite aktivitet på skolen for bla. sykepleiestudenter. 

Anonymkode: 5a3d1...141

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde full stilling/jobb mens jeg studerte sykepleie på fulltid. Hadde veldig lite obligatorisk og korte dager med undervisning. Den gang HSH, høgskolen Stord/Haugesund i 2012.

Anonymkode: b595a...269

AnonymBruker
Skrevet

Dette er pga korona. Når dere er sykepleiestudenter blir dere regnet som helsepersonell, og de har egne regler for hvor mange som kan samles om gangen. Derfor er det lite aktivitet på skolen for bla. sykepleiestudenter. 

Anonymkode: 5a3d1...141

Ikke på NTNU sine sider. Der er fadderuka planlagt som normalt, og timeplanen lagt ut med fulle forelesninger. 1. års studentene er første pri. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde full stilling/jobb mens jeg studerte sykepleie på fulltid. Hadde veldig lite obligatorisk og korte dager med undervisning. Den gang HSH, høgskolen Stord/Haugesund i 2012.

Anonymkode: b595a...269

Mye som har endret seg i studiet siden den tid. I tillegg er det ny reform for spl utdanningen fra i år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uis! Hvor mange dager i uken skal dere gå, og hvor lange dager? 

Jeg pratet med en veileder, og hun sa at jeg måtte regne med å være på skolen ca to dager i uken :) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg pratet med en veileder, og hun sa at jeg måtte regne med å være på skolen ca to dager i uken :) 

Åå da kan det være at min plan er satt da, for ser ut som 2-3 dager i uken her og.

AnonymBruker
Skrevet

Har akkuratt fullført første året på USN. Det har vært helt overkommelig, og mange korte dager/hele studiedager. Veldig mange dager med 3-4 timer forelesninger over nett. Regner med det er mindre enn normalt pga. korona, så vet ikke hvordan det blir fremover. 

Anonymkode: 48aeb...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor en melder seg på fulltidsstudier når en ikke vil studere fulltid.... å lure på hvor mye/ofte en må møte på skolen, og være misunnelig på andre studier som har mer «fri»?? Du er heldig om du får gå på et studie der lærer har satt opp full timeplan! Det var så utrolig irriterende å gå i kull med de studentene som bare leitet etter fridager og protesterte på alt som var på timeplanen.

Anonymkode: 03f3f...219

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke hvorfor en melder seg på fulltidsstudier når en ikke vil studere fulltid.... å lure på hvor mye/ofte en må møte på skolen, og være misunnelig på andre studier som har mer «fri»?? Du er heldig om du får gå på et studie der lærer har satt opp full timeplan! Det var så utrolig irriterende å gå i kull med de studentene som bare leitet etter fridager og protesterte på alt som var på timeplanen.

Anonymkode: 03f3f...219

Noen, inkludert meg selv, lærer best ved selvstudier - så en fullpakket 8-16 timeplan ville fungert svært dårlig for meg.

Studiet skal ha en studieinnsats på 40 t/uke for å regnes som et fulltidsstudie. Hvordan det legges opp med forelesninger og selvstudier kan variere. 

Anonymkode: 48aeb...a6e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...