AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Inspirert av noen andre tråder her.. jeg har aldri vært i babyshower, selv om jeg har 5-10 nære venninner som har fått barn de siste åra. Er høygravid selv og har ikke tenkt tanken en gang. Jeg er 30 år og bor i Oslo. Hva er deres erfaring, skriv evt alder og bosted, kanskje det er en sammenheng med dette 😊 har du vært i babyshower noen gang? Er det en forventning for deg å få det? Anonymkode: e1d2e...f58
mereo Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 33, viken. Har vært i en. Har forøvrig sagt i fra til mine nærmeste at jeg ikke ønsker det. Ikke min greie, vil de komme på barselbesøk så får de heller det. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 34 fra Bergen. Har vært i tre - blitt invitert i noen fler. Ikke noen sånne voldsomme «blogg-greier». Egentlig ganske koselig, men gav klar beskjed til mine venninner om at jeg selv ikke ønsket det. Jeg har to barn. Anonymkode: 5f7e2...983 1
Gjest Emet Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 34, har vært i en baby shower, bor i Drammen. Er ikke det koselig, da? Var ikke et stort gavedryss osv men det var kake og leker og mimring fra da vordene foreldre var babyer 😄 Deling av erfaringer og så avslørte de kjønnet til babyen. Kjempe koselig! Trenger ikke å gjøre det super amerikansk og super dyrt. Jeg ville ikke hatt det, synes det er mer en førstegangs mamma greie ☺️
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 41 minutter siden, AnonymBruker said: Inspirert av noen andre tråder her.. jeg har aldri vært i babyshower, selv om jeg har 5-10 nære venninner som har fått barn de siste åra. Er høygravid selv og har ikke tenkt tanken en gang. Jeg er 30 år og bor i Oslo. Hva er deres erfaring, skriv evt alder og bosted, kanskje det er en sammenheng med dette 😊 har du vært i babyshower noen gang? Er det en forventning for deg å få det? Anonymkode: e1d2e...f58 Jeg i midten av 30åra, bor i Oslo og er fra en annen by og har mange venner på samme alder med barn. Jeg har ikke inntrykk av at babyshower er vanlig. Jeg har aldri vært i babyshower og det var ingen som arrangerte noe for meg. Jeg har faktisk blitt invitert i to babyshowere, da i mindre byer, men hadde ikke mulighet. Så jeg aner egentlig ikke hva det går ut på en gang. Anonymkode: e0c48...fac 1
Strange Doll Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Jeg har fått babyshower og syns det er veldig koselig Fått til 2 av 3 barn 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 30-årene, Oslo. Ikke hatt babyshower og vet ikke om noen andre som har hatt heller. Mitt inntrykk er at dette er noe som utelukkende foregår blant unge mødre og som de deretter skryter av viser fram på Instagram og andre sosiale medier etterpå. Anonymkode: d45b2...406 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 30, vest i Viken. Har vert i 1, invitert i 2 andre. Har sagt klart I fra til mine venninner at det er uaktuelt å ha det gir meg den dagen jeg venter barn (hvis den kommer) Synes helt ærlig at det er bare tull, barselbesøk er koseligere. Anonymkode: b12ac...754
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 25, venter barn nr 2 Har ikke hatt og kommer heller ikke til å få. Vet om flere her jeg bor som har hatt det, men aldri vært i. Bygd på vestlandet Anonymkode: e4962...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Det er vanlig hos wannabe influencere. Hos normale oppegående folk er det heldigvis ikke spesielt vanlig. Anonymkode: 2ac44...99e 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Synes det er ganske white trash og storforlangende. Kun vært invitert i BS hos de som har ganske lite kulturell og sosial kapital Anonymkode: a3471...aad 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 Ikke så veldig vanlig, men enig i at det er veldig white trash. Anonymkode: 9e57b...876 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Veldig vanlig her vi bor, mest vanlig at venninner ber inn men tar med mors nærmeste, kvinnelige familie. Jeg ønsket meg overhodet ikke dette å sa ifra før jeg i det hele tatt tenkte på barn, mens jeg gikk gravid, med begge, ca 100 ganger med nr 2 (klok av skade) Allikevel... Bedt til svigermor på "middag" (ikke uvanlig) som viste seg å være rosa party uten like, begge svangerskapene.. Omtrent det jeg kunne ønske meg minst der jeg står høygravid, varm, sliten, hoven, sur, usminka å ikke akkurat nydusjet for anledningen.......mens de andre sprudlet i flotte kjoler, var høye på overraskelsesadrenalin og ellers koste seg glugg ihjel over å ha klart å lure meg... Verste jeg har vært med på.... Kommer aldri til å ta på meg å arrangere noe sånt... Anonymkode: dfbc3...cb8 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 Jeg er 35, bor i Oslo og alle mine venninner har hatt det med 1. barnet i alle fall. Anonymkode: ca023...d95 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Både og. Eg ville ikkje ha, men har vore i to. Anonymkode: 84e37...9a3
RockyRose Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 30 år frå bygd på vestlandet. Har fått sjølv, og vore i 3. Syns det er veldig koseleg! Men har ikkje stort fokus på dyre og store gåver, meir å overraske vordande mor med litt mat, godsaker og bra selskap 😊 viss det er "white trash" så... 🤷♀️ 1
selma89 Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 (endret) 32 år, Trondheim / oslo Har vært i fire/fem babyshowers og vil bare si at er det én fest hvor "jo flere, jo bedre" ikke stemmer, så er det på babyshower. Har vært i babyshowers med 20 stykker hvor den gravide ble helt overveldet og utmattet, og i babyshower med 4 gjester hvor det var en intim og koselig dag. Jeg forventer det sistnevnte, kanskje bare på en kafé med bestevenninner og spise kake og få litt ekstra oppmerksomhet. Men hadde hatet en stor fest, skal jeg først få en surpriseparty vil jeg ha på kjole og drikke cava 🙈 Endret 6. august 2021 av selma89
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #18 Skrevet 7. august 2021 Jeg er i slutten av 20-årene og opplever det som vanlig. Har vært i to her i Oslo og i to på Vestlandet. Mine venninner har også vært i slutten av 20-årene. Ikke voldsomme selskaper, men en hyggelig venninnesamling med gaver og god mat. Selv fikk jeg ikke (grunnet pandemi) og ble faktisk litt skuffa! Anonymkode: 96d71...010 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #19 Skrevet 7. august 2021 Bor på bygda og har vært i en. Mange av mine venner ville ikke ha, men vi har diskutert dette med å komme innom (bare en liten stund) med middag osv etter fødsel. Det var vanlig før, og jeg tror mange ville ha satt mer pris på det. Anonymkode: 05276...7b5 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #20 Skrevet 7. august 2021 30, fra viken Har vært i 5, og har litt blanda følelser rundt det🙊 Koselig å møtes, skravle og spise god mat da. Jeg fikk også en overraskelses babyshower, hadde sagt at jeg ikke ønsket det. Jeg viste at babyen var syk og skulle opereres rett etter fødsel. Viste ikke om vi ville få med et friskt barn hjem, men det hadde jeg ikke sagt til andre enn besteforeldre så det må jeg ta på egen kappe. Anonymkode: 40971...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå