Gå til innhold

Hvorfor kan ikke menn gråte i 2021?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Damer på jobb snakket om at det verste de vet eller som var en stor turn off var menn som gråt. Hvorfor er det fremdeles sett på som en svakhet blant menn? 

Jeg er kar og gråter titt og stadig, men meget sjelden for triste ting. Har ikke turt å gråte foran andre siden jeg var unge for 30 år siden men jeg anser det som en personlig svakhet å ikke gråte foran andre. 

Anonymkode: f4017...972

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen svakhet å vise følelser. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en godt voksen mann. Og jeg gråter stadig vekk når jeg har vondt. Og det har jeg ofte.  Føles litt ugreit, men sånn er jeg bare.

Anonymkode: da9a5...cec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rare damer du har på jobben, sier nå mer om dem enn det sier om deg.

Tenker at det er bedre å være sensitiv enn å ikke være det, jeg vil heller ha mer empati inn i denne verden enn mangel på følelser.

Så hos meg skulle du få grått på skuldra om du hadde behov, det er godt å få det ut

Anonymkode: 2c712...b92

• Liker 5
Skrevet

Ser ingenting galt i at men gråter. Helt naturlig og positivt å vise følelser

• Liker 5
Skrevet

For noen naut! Men....Jeg har aldri hørt en annen kvinne si at det er turn off å se en mann gråte. Det er helt naturlig å gråte, og jeg synes det er trist at noen skal gå rundt å si noe annet. Er jo et sunnhetstegn at man er i kontakt med følelsene sine. 

AnonymBruker
Skrevet

5-53326_crying-stock-photography-man-man

Anonymkode: 46050...951

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, og gråter ca en gang i året av personlige årsaker. Men gråter aldri foran andre. Aldri. 

Exen min klaget på at jeg ikke gråt og var lei meg når det ble slutt. Hun skulle bare visst hva som skjedde når hun ikke var tilstede. 

Jeg er også lettrørt. Men det er gode tårer, og teller derfor ikke 😏

Anonymkode: 871e3...969

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ikke at det er noe galt i at menn gråter en sjelden gang, men trenger vi virkelig mer av det?

Er det ikke nok folk som føler masse i media?

Jeg savner robuste menn og kvinner som lar kritikk og fornærmelser prelle av.

Endret av Isambard
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Kan ikke huske å ha hørt voksne som sier det er galt for menn å gråte og at det blir sett på som svakhet. Hvis noen sier det så ikke bry deg. Det var sånn jeg hørte folk sa på barne og ungdomsskolen. At gutter gråter ikke, det er ukult og tegn på svakhet. Det er tegn på styrke å tørre å vise følelser. 

Endret av Warrior
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle ønske min mann gråt en gang iblandt😅 Har vært sammen i nærmere 7 år, og han har ikke grått en eneste gang. Synes det virker så merkelig. Jeg selv gråter stadig vekk.

Anonymkode: 06e4b...33e

Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på. At damer opplever menn som gråter (ved behov) som turn-off.

Sikker på at du ikke misforstår? At de snakker om «grinete menn» eller noe?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel biologisk.

Det er jo og slik at det ikke er like akseptert for menn å snakke om negative følelser eller være lei seg, da blir de anklaget for å sutre / syte

Anonymkode: 22fae...a5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er vel biologisk.

Det er jo og slik at det ikke er like akseptert for menn å snakke om negative følelser eller være lei seg, da blir de anklaget for å sutre / syte

☝️ Dette

AnonymBruker
Skrevet

Fordi kvinner ikke liker sutrete menn.

Anonymkode: 3a5a6...afd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På ingen måte turn-off. Tvert i mot, jeg liker menn som er i kontakt med følelsene sine, og tør å vise dem. 

Anonymkode: a9be8...790

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På ingen måte turn-off. Tvert i mot, jeg liker menn som er i kontakt med følelsene sine, og tør å vise dem. 

Anonymkode: a9be8...790

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

5-53326_crying-stock-photography-man-man

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er vel biologisk.

Det er ikke det samme - i det hele tatt. 

Kvinner kan da også sutre, det er like avtennende. 

Dele tanker, følelser og være åpen - det er noe annet. Man sutrer/syter ikke nødvendigvis når man gråter. 

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (13 minutter siden):

Det er ikke det samme - i det hele tatt. 

Kvinner kan da også sutre, det er like avtennende. 

Dele tanker, følelser og være åpen - det er noe annet. Man sutrer/syter ikke nødvendigvis når man gråter. 

Det finnes noe som heter, "ta deg sammen, mann!", det finnes ikke noe som heter, "ta deg sammen, kvinne!".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det finnes noe som heter, "ta deg sammen, mann!", det finnes ikke noe som heter, "ta deg sammen, kvinne!".

Jo, det gjør det.

Anonymkode: ee271...598

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...