Fauna Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Håper det er noen mer erfarne strikkere her inne som kan hjelpe meg med å forstå litt av strikkeoppskriften jeg strikker etter. Er oppskrift på fingervotter. Thumb Gusset Increase: next row: k to the second-to last st on the second needle. P second-to last stitch. Do a twisted make-one (pick up the yarn between two stitches, twist it a half turn, place on the left needle, then knit it), k to end of row. (On all following rows until the gusset is complete, purl the purled stitch to mark the point for the gusset increasees.) Next row: work even. Repeat these two rows - increasing one stitch after the purled stitch usin a twisted make-one every round - until you've added 12 stitches. Finish with a k-even round. Trodde jeg var god i engelsk jeg, men det engelske strikke språket ble visst for vanskelig for meg.. :klø: Noen som kan hjelpe?
tuji Skrevet 20. september 2005 #2 Skrevet 20. september 2005 Håper det er noen mer erfarne strikkere her inne som kan hjelpe meg med å forstå litt av strikkeoppskriften jeg strikker etter. Er oppskrift på fingervotter. Thumb Gusset Increase: Økning til tommel next row: k to the second-to last st on the second needle. Neste omgang: Strikk til nest siste maske på den andre pinnen P second-to last stitch. Strikk nest siste maske vrang??? Do a twisted make-one (pick up the yarn between two stitches, twist it a half turn, place on the left needle, then knit it), k to end of row. Plukk opp tråden mellom to masker, vri den en halv gang, flytt den til venstre pinne og strikk den. Strikk ut omgangen. (On all following rows until the gusset is complete, purl the purled stitch to mark the point for the gusset increasees.) På alle følgende omganger til tommelhullet er ferdig strikkes en maske vrang (?) for å markere hvor du skal øke. Next row: work even. NEste omgang: Glattstrikk (?) Repeat these two rows - increasing one stitch after the purled stitch usin a twisted make-one every round - until you've added 12 stitches. Finish with a k-even round. Gjenta disse to omgangene. På hver omgang øker du ved å plukke opp og vri en maske rett etter the purled stitch, helt til du har økt 12 masker. Avslutt med en runde glattstrikk. Trodde jeg var god i engelsk jeg, men det engelske strikke språket ble visst for vanskelig for meg.. :klø: Noen som kan hjelpe? ← Tja, ble det noe bedre av dette da? Vet ikke hva en purled maske er, men ofte når man skal øke sånn, betyr det at en maske skal være vrang. Kanskje nest siste maske alltid er vrang? Du får prøve deg fram.
Fauna Skrevet 20. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2005 Tusen takk for hjelpen! Kan hende jeg kommer å maser litt til
tuji Skrevet 21. september 2005 #5 Skrevet 21. september 2005 Hvis purl er vrang, tror jeg det jeg skrev skal stemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå