AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Hei, synes det er vanskelig å google meg frem til et svar da det står forskjellig over alt, så jeg spør heller her :) Dersom jeg er ringevikar i en jobb, og har jobbet der i flere måneder nå (nesten et år), med jevne mellomrom, har jeg da rett på å bruke egenmelding? Dette gjelder en situasjon hvor jeg flere måneder i forveien er satt opp på vaktliste, så det var avtalt at jeg skulle jobbe 100% hele måneden. Jeg ble ikke oppringt dag for dag med andre ord, det var avtalte vakter. Leser på nett at man har fire-åtte ukers opptjeningsperiode og at dersom du ikke har hatt vakter på to uker, starter denne perioden på ny. Det er over to måneder siden sist jeg hadde en periode på mer enn to uker fri, har jobbet hele sommeren og har med jevne mellomrom jobbet 2-3 ganger i uken siste 2-3 månedene og stort sett hver dag siste mnd med unntak av to sykedager og en fridag. Har ingen fast stilling og er som sagt ringevikar, men jobber jevnlig. Anonymkode: f739a...1ab
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Slik jeg leser det svarer du på ditt eget spørsmål, og ja du har rett på egenmelding om jeg ikke misforstår helt. Du har blitt satt opp på 100% jobb i f.eks august og har nå blitt syk? Da har du rett på egenmelding. Anonymkode: 990cf...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå