Gå til innhold

Hun ble dårlig på facebook direkte sending, og jeg ringte ikke legen i hennes by..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal starte, skal prøve å fortelle det så kort og godt jeg kan. Jeg har en venninne på nettet, vi har snakket sammen i 1 år ca. Vi ble kjent på instagram. Dette jeg skal fortelle skjedde på facebook. Vi har en privat livestream gruppe, jeg og henne, og en annen venn av oss som er der inne. Vi sender live i denne hemmelige gruppen og kommuniserer der.

Hun har ingen andre enn meg og vår andre venn (sier henne). Og jeg tror det er sant, for jeg ser hun alltid alene. Men det som er, at jeg begynte å merke noen måneder etter vi kom i kontakt at hun løy mye. Om små ting. Dette er ting som ikke kan stemme, og ting hun endrer historie på hele tiden, så kan merke at hun glemmer hva hun har sagt. Jeg har tenkt at hun har en psykisk sykdom, men dette vet jeg ikke. Hun liker vår andre venn, og jeg har merket at hun ofte gjør seg til når han kommer inn på live eller lyver. For eks, hun kan si at hun var ute og spiste med venner, men jeg satt med henne på live i de timene som hun sier til han at hun liksom var ute med dem... Jeg later som ingenting da. Hun har ofte hatt mageproblemer, og så lenge jeg har kjent henne så har hun klaget om disse plagene hennes. Jeg synes veldig synd på henne selvfølgelig. 

Det som skjedde: Vi livet sent på natten i 1 time ca, plutselig kom vår andre venn inn på liven og hun begynte å stønne, offe og akke seg. Og sier at hun er ikke i form og er dårlig. Hun fikk støtte, så plutselgi begynte hun å le og smile og snakke om andre ting. Plutselig begynner hun igjen. Og jeg var så trøtt og tenkte at hun bare later som (For jeg er vandt med det). Dagen etterpå sa hun at hun hadde fått nyrestein og hun sier at legen hadde sagt til henne at de som var på live skulle ringt legen for henne. 

Jeg har så dårlig samvittighet for dette. Jeg klarte ikke å tenke det da det skjedde for jeg trodde hun løy og latet som, men jeg ville ikke si det til henne, så jeg sa bare at jeg var så trøtt, jeg er lei for det. Jeg føler at det er min skyld. Jeg klarte ikke å tenke at det var så ille, føler meg så slem og stygg, jeg får ikke sove lenger, sliter med dårlig samvittighet. Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 6f8e0...b0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at med mindre den andre parten besvimer, så kan man ringe legen selv.

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Hun burde sagt at dere måtte ringe legen da. Og hvis hun ikke hadde vært i stand til det, hadde dere jo ringt. 

du har ingenting å ha dårlig samvittighet for! 

Anonymkode: e7ac9...b63

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hun var i stand til å ringe legen helt selv. Hun ønsker ikke bare sympati, hun ønsker å psyke dere ned og gi dere dårlig samvittighet. Hvorfor prater du med dette mennesket når hun tydelig lyver om ting hele tiden? 

Anonymkode: 6f360...543

• Liker 29
Skrevet

Ho var i stand til å snakke, så då er ho i stand til å ringe lege også. Det er ikkje sannsynlig at lege hadde tatt imot beskjed frå ein som har sett på face live etc med mindre det er noko som ser ut som det er livstruende.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du har møtt en gærning på internett. Det frarådes. 

Anonymkode: ce982...aef

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ikke ta til deg, du har ingenting å ha dårlig samvittighet for! Den dama driver bare og "guilt-tripper" deg.

Hvis hun er i stand til å sitte og livesende mellom de såkalte smertetoktene, så er hun enda mer i stand til å kontakte lege selv. Om hun fra før har latt som hun er syk, så er det nok det samme nå også. Spiller syk for å få oppmerksomhet, og når hun ikke får det så dikter hun opp enda mer.

Hun der må du holde avstand til, for ellers kan hun gjøre deg syk.

Anonymkode: a6fa1...976

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull. Legen sier ikke sånne ting 

Anonymkode: 0748a...1cb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få bli med i gruppa? :) Trenger vener

Anonymkode: f7680...fb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun der bør du kutte ut, for hun er ikke frisk i hodet sitt.

Anonymkode: e013b...5f9

• Liker 4
Skrevet

Den personen hadde jeg ikke orket å ha noe med å gjøre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er sant at hun har fått nyrestein da?

Stemmer i med alt de andre før meg har skrevet her; du har ikke noe å ha dårlig samvittighet for, du har ikke gjort noe galt. 

Anonymkode: f663c...4c6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tipper at hun lyver. Men jeg kan jo bare gjette da. 

Anonymkode: 15484...8cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt nyrestein selv, og det er så vondt at man faktisk er nødt til å turne rundt fordi man ikke vet hvor man skal gjøre av seg. Kaster opp av smertetakene og kvalmen. Det er intenst vondt, og siden jeg har født før så vil jeg si at fødsel er smerteskala 10, mens nyrestein er en god 9,5 om ikke 10 det også.. 

Så med mindre hun er dopa ned fra før av pga sykdom eller avhengighet, så ville hun nok vridd seg av intense smerter. 

Dersom det var tilfellet, og det var så intenst så ville jeg ringt for vedkommende. Hvis ikke hadde jeg tatt det helt med ro og også gått ut i fra at hun løy. 

Anonymkode: 784c9...f22

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil gjerne møte en lege som sier dette. Jeg tror du blir manipulert av denne venninnen din. Du vet hun lyver så det renner av henne, likevel klarer hun å gi deg dårlig samvittighet for noe du sikkert selv vet at er tull å ha dårlig samvittighet for. Du så henne jo på video, så du vet jo hun hadde klart å ringe lege selv.

Selv om det helt sikkert er vanskelig, så ville jeg hatt minst mulig kontakt med henne. Hun gjør deg ikke godt, hun gir deg dårlig samvittighet og lyver mye. Dette er ikke en person du trenger i livet ditt. Men jeg forstår at det er vanskelig, spesielt siden du tror du er hennes eneste venn. 
Hvis du ikke vil droppe henne helt, hva med å gi henne et ultimatum? Hun får slutte å lyve, og hvis hun lyver må hun si ifra at hun løy. Sistnevnte fordi jeg ikke tror hun vil klare å slutte med lyvinga si, men da kan hun hvertfall være ærlig slik at du kan ha litt mer tillit til henne.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sikker på at en lege ikke sier noe sånt. Og har man nyrestein, så sitter man ikke og klarer å le og tøyse. Så mest sannsynlig så lyver hun vel om alt. Jeg hadde helt klart kuttet henne ut.

Anonymkode: c6f0a...ebe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar 💖 Jeg vet det er tullete av meg å få dårlig samvittighet for det, likevel har jeg det. Har ikke vært på facebook i dag så hun lurer sikkert. Men vet ikke hva jeg skal si til henne etter hun sa at legen hadde sagt til henne at vi som så på live skulle ha ringt. Følte meg bare så stygg da. Jeg var trøtt, men oppfattet hun ikke som så dårlig at jeg skulle ringe. Dette begynte jeg å tenke på først etter at hun nevnte at hun hadde vært hos legen. Setter pris på alle svar fra dere, dere hjelper meg litt med min samvittighet 💖 Ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør sånn at jeg ikke har lyst til å være innpå live gruppa vår. Fordi jeg er redd for å få skyld igjen for dette om det samme eller lignende skal skje. Hun starter live sending med en gang jeg logger på som oftest, og jeg blir da med Har bare tatt en pause fra facebook i dag.. Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...