AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg (jente 16) har invitert mine nærmeste venner til en liten sammenkomst for å si hadet før jeg flytter for å gå på skole et annet sted i landet. Alle inviterte er jenter fra gamleklassen, men det er kun fordi jeg ikke har vært så mye sammen med folk i andre klasser. Det er ikke fordi vi gikk i klasse sammen. Det er 4 jenter i klassen som ikke er invitert, fordi jeg ikke har hatt noe kontakt med dem. Ei av de inviterte har sagt til meg at hun synes det er dårlig gjort, og mener det ikke hadde gjort meg noe å invitere dem. Er det dårlig gjort? Jeg vil jo bare ha en hyggelig kveld sammen med mine nærmeste venninner, og da føler jeg ikke at jeg MÅ invitere andre kun fordi vi har vært i klasse sammen. Hva tenker dere? Anonymkode: 6d370...a19
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Ja, det er dårlig gjort. selv om det ikke er dine nærmeste har dere gått i klasse sammen. Flott at en av vennene dine har vett til å gi beskjed når andre mangler folkeskikk og manerer. Anonymkode: a0726...5f4 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Hvor mange jenter var dere total i klassen? Anonymkode: d33dc...507 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Man må ikke invitere alle, men man kan ikke invitere nesten alle. Da blir det ekstremt tydelig hvem som er ekskludert. Anonymkode: 98882...7e7 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Syns det er innafor å kun velge de du anser som nærmeste venner jeg. Dessuten er det snakk om fire stykker, hadde det vært en eller to så kunne du kanskje invitert alle. Anonymkode: 185c6...ab0 4
Sinte-my Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Når det er snakk om så få som fire stykker, ville min vurdering vært å invitere de også. Og det kan fort hende at omgangstonen din med en av de fire jentene har betydd mer for dem enn for deg. Da kan en manglende invitasjon fort være sårt. 3
Gjest 123 eller noe Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Det er jo venninnefest, ikke klassefest. Skjønner ikke hvorfor de skal komme hvis hun ikke har kontakt med dem?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må ikke invitere alle, men man kan ikke invitere nesten alle. Da blir det ekstremt tydelig hvem som er ekskludert. Anonymkode: 98882...7e7 Har man blitt ekskludert i 3 år hjelper ikke en fest. Anonymkode: d33dc...507 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Det kommer an på om det er 8 eller 20 i klassen. Anonymkode: 1ecce...9c9 2
Enterprises Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg (jente 16) har invitert mine nærmeste venner til en liten sammenkomst for å si hadet før jeg flytter for å gå på skole et annet sted i landet. Alle inviterte er jenter fra gamleklassen, men det er kun fordi jeg ikke har vært så mye sammen med folk i andre klasser. Det er ikke fordi vi gikk i klasse sammen. Det er 4 jenter i klassen som ikke er invitert, fordi jeg ikke har hatt noe kontakt med dem. Ei av de inviterte har sagt til meg at hun synes det er dårlig gjort, og mener det ikke hadde gjort meg noe å invitere dem. Er det dårlig gjort? Jeg vil jo bare ha en hyggelig kveld sammen med mine nærmeste venninner, og da føler jeg ikke at jeg MÅ invitere andre kun fordi vi har vært i klasse sammen. Hva tenker dere? Anonymkode: 6d370...a19 Du inviterer de du ønsker å ha hos deg. Men du inviterer de i en privat setting. Ikke åpent i klasserommet f.eks 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Sånn generelt, tenker jeg det samme som en annen skriver her, at det kommer an på om dere var 8 eller 20 i klassen. Men nå i koronatiden hadde jeg også sagt at dere må passe på å ikke samles med enn 10 stk. Anonymkode: d3a22...5d0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #12 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-6 den 14.43): Jeg (jente 16) har invitert mine nærmeste venner til en liten sammenkomst for å si hadet før jeg flytter for å gå på skole et annet sted i landet. Alle inviterte er jenter fra gamleklassen, men det er kun fordi jeg ikke har vært så mye sammen med folk i andre klasser. Det er ikke fordi vi gikk i klasse sammen. Det er 4 jenter i klassen som ikke er invitert, fordi jeg ikke har hatt noe kontakt med dem. Ei av de inviterte har sagt til meg at hun synes det er dårlig gjort, og mener det ikke hadde gjort meg noe å invitere dem. Er det dårlig gjort? Jeg vil jo bare ha en hyggelig kveld sammen med mine nærmeste venninner, og da føler jeg ikke at jeg MÅ invitere andre kun fordi vi har vært i klasse sammen. Hva tenker dere? Anonymkode: 6d370...a19 Når du skal flytte til et annet sted må det være lov å la utvalget være styrt av egne relasjoner. Dere er 16 år og dere vet alle hvem som henger med hvem per nå. Ikke gi etter for sosial kontroll. Dette er noe du gjør for å si ha det til dine nærmeste, ikke for å tilfredstille andres forestillinger om hva som er rett og galt Anonymkode: c9694...60d 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #13 Skrevet 7. august 2021 Inviter de du ønsker, å kunstig skulle ha noen der man ikke har en naturlig relasjon til…?! Ser ikke hvorfor de fire skulle ønske å komme når relasjonene er slik de er, om så bare for å være prinsippryttere da, og det er vel ikke det kvelden skal handle om uansett. Anonymkode: 7ec87...1bf
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. august 2021 #14 Skrevet 7. august 2021 Så lenge det er snakk om en venninnefest og ikke en klassefest, er det helt innafor.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #15 Skrevet 7. august 2021 Litt todelt. Er ikke noe feil i å ikke invitere 4 stk. Men det kommer ann på hvor dere bor. Er det ett lite tettsted med 8 jenter i klassen og på deres alder i bygda blir det dumt. Folkeskikk liksom. Er det større forhold er det helt ok. Anonymkode: 602eb...890
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå