AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Jeg har irritabel tarm og refluks/ spiserørsbetennelse. Blir ofte uvel i magen av øl og siden det er omtrent tvungent å drikke alkohol i sosiale lag, føler jeg at jeg må ta med alkohol selv om det gjør meg dårlig. Kan noen anbefale en vin som ikke irriterer mage og spiserør? Anonymkode: d3c61...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har irritabel tarm og refluks/ spiserørsbetennelse. Blir ofte uvel i magen av øl og siden det er omtrent tvungent å drikke alkohol i sosiale lag, føler jeg at jeg må ta med alkohol selv om det gjør meg dårlig. Kan noen anbefale en vin som ikke irriterer mage og spiserør? Anonymkode: d3c61...b0b Er ingefær øl mer skånsomt mot magen? Anonymkode: d3c61...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Alkoholfri vin? Alkohol er jo et etsende løsemiddel. Anonymkode: b5a1d...e4d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 "Nei, takk - jeg har reflux og blir dårlig av alkohol" Ikke verre enn det....med mindre du egentlig har veldig lyst på alkohol da....🥳 White Russian kanskje, fullt av melk istedenfor blandevann 🍸 Anonymkode: 833cd...f5c 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Lag deg alkoholfri drink Det er ikke tvang å drikke i sosialt lag. Jeg blir selv irritert når folk jeg ikke engang kjenner spør om jeg er gravid (som om at man ville sagt det om man var 4 uker på vei til fremmede) siden jeg ikke drikker alkohol, men om man sier man er syk så forstår folk i alle fall, selv om man ikke burde måtte ha unnskyldning for å ikke drikke. Anonymkode: 67a6b...bb1 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Ts her. Jo jeg føler at det er helt opplagt at man skal drikke alkohol når man blir invitert på vinkveld eller grillkveld. Hvis jeg sier at jeg får brystbrann/halsbrann og blir dårlig mange dager, så begynner vertinnen å foreslå alle andre slags alkoholholdige drikker som jeg Kanskje kan tåle. Har forstått det sånn at hvis man komme bare med saft eller vann, så blir man sett på som en festbrems eller en raring som alltid feiler noe. Jeg har drukket hele mitt voksne liv og elsker å være på en snurr, men pga magen blir jeg bare så dårlig at det påvirker livskvaliteten min mange dager etterpå. Anonymkode: d3c61...b0b 1
skrue Skrevet 7. august 2021 #7 Skrevet 7. august 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Jeg har drukket hele mitt voksne liv og elsker å være på en snurr, men pga magen blir jeg bare så dårlig at det påvirker livskvaliteten min mange dager etterpå. Anonymkode: d3c61...b0b Sorry. Da skal du ikke drikke det som medfører dette. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #8 Skrevet 7. august 2021 Du må jo selvsagt først og fremst styre unna alt med bobler i. Øl, brus, drinker som inneholde blandevann, prosecco/champagne osv. Ville også holdt meg unna kaffe. Pass på å spise litt før du går ut og nippe heller til et vanlig glass vin. Regner med du tar Somac eller liknende? Anonymkode: 303f6...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2021 #9 Skrevet 7. august 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du må jo selvsagt først og fremst styre unna alt med bobler i. Øl, brus, drinker som inneholde blandevann, prosecco/champagne osv. Ville også holdt meg unna kaffe. Pass på å spise litt før du går ut og nippe heller til et vanlig glass vin. Regner med du tar Somac eller liknende? Anonymkode: 303f6...3ef Ja tar nexium. Vin er det verste jeg kan drikke, gir halsbrann fra helvete. Gin/tonic har funket greit tidligere og ingefærøl, men nå er det ingenting jeg tåler viker det som. Ts Anonymkode: d3c61...b0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå