Gå til innhold

Noen som vet NÅR kontantstøtten fjernes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir vedtatt etter valget i høst? Klarer ikke finne noe informasjon om dette. Er det slik at den kan fjernes umiddelbart?

Har et barn født i februar i år, hadde sett fram til å være hjemme med han litt lenger, men går det ikke så må vi planlegge for det 🤔

Anonymkode: 8c243...832

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det blir vedtatt etter valget i høst? Klarer ikke finne noe informasjon om dette. Er det slik at den kan fjernes umiddelbart?

Har et barn født i februar i år, hadde sett fram til å være hjemme med han litt lenger, men går det ikke så må vi planlegge for det 🤔

Det er ikke vedtatt

Anonymkode: 9960e...5ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forhåpentligvis så fort som mulig, men det er ikke vedtatt enda. Med regjeringsskifte er nok imidlertid sjansen svært stor for at den forsvinner.

Anonymkode: afaf0...540

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal den fjernes? 

Anonymkode: ef45c...59e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke vedtatt

Nei, det står jo HVIS det blir vedtatt 😊 Lurer på om noen vet når det eventuelt skjer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forhåpentligvis så fort som mulig, men det er ikke vedtatt enda. Med regjeringsskifte er nok imidlertid sjansen svært stor for at den forsvinner.

Anonymkode: afaf0...540

Var det ikke høyre som ønsket det?

Anonymkode: 052b4...812

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skal den fjernes? 

Anonymkode: ef45c...59e

Fordi det tydeligvis bare er utlendinger som bruker den som hvilepute og ikke blir integrert 🙄 

Jeg er etnisk norsk og har benyttet meg av kontantstøtte og har flere venner som også har gjort det samme, fordi vi ikke har ønsket å sende barna i barnehagen så tidlig. 

Anonymkode: f550a...bd3

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Den blir vel sannsynligvis erstattet med «ventestønad» - altså noe tilsvarende til en får barnehageplass. Dvs barn født desember-juli, og som da ikke har rett på barnehageplass før august etter fylte 1 år.

Anonymkode: e3e05...f26

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ventestønad - Som betyr at kommunen kan tilby de minst attraktive barnehageplassene til søkere de vet kommer til å måtte takke nei - og spare samfunnet for millioner på bekostning av barnefamilier. Hurra!

Anonymkode: 8e9ee...ef1

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hvordan det å fjerne kontantstøtten skal være «heldigvis».
Vi oppfordres til å føde flere barn for å skape arbeidskraft og skattebetalere i fremtiden, samtidig skal gjøres det enda mindre økonomisk attraktivt å faktisk få barn. 

Anonymkode: c399a...133

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Tidligst august 2022 vil jeg tro mtp opptak til barnehage osv. I verste fall januar 2022. Jeg håper den forblir. Tror ikke innvandrere hadde jobbet selv om de mistet kontantstøtten. Vi har hatt godt utbytte av den ved siden av reduserte stillinger, til tre barn. Jeg vil overhodet ikke sende et barn på under 18 måneder i bhg, helst vil jeg at de er to år.

Anonymkode: 826c1...930

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår ikke hvordan det å fjerne kontantstøtten skal være «heldigvis».
Vi oppfordres til å føde flere barn for å skape arbeidskraft og skattebetalere i fremtiden, samtidig skal gjøres det enda mindre økonomisk attraktivt å faktisk få barn. 

Anonymkode: c399a...133

Neinei, barna skal i institusjon tidligst mulig! Vi skal få barn, men skal fortest mulig ut i jobb, så barna får så lite tid som mulig hjemme. Hurra for barnehage fra 07.00-17.00 hver dag fra de er 10 mnd! 

Anonymkode: bfdf3...8fe

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, det står jo HVIS det blir vedtatt 😊 Lurer på om noen vet når det eventuelt skjer.

Ikke før neste år evt. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Foretrekker ikke å sende avgårde i bhg før ungene er nærmere 3 jeg :ler: begynte ikke før jeg var 4-5 selv, og ingen andre jeg kjente gjorde det heller på 80-tallet. Skjønner ikke hva som er galt med å være hjemme med barna sine og knyte bånd når de er i begynnelsen av livet? At folk sender de i bhg veldig tidlig fordi de MÅ av en grunn, er noe annet, men at dette skal være normalen - å tvinge foreldre til å levere dem fra seg i timesvis hver dag mens de fortsatt er babyer, er latterlig. Jeg får barn fordi jeg er glad i dem, ikke for Erna sin skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke fort nok. Hvorfor skal vi skattebetalerne må betale for at mødre skal være hjemme? Betaler nok med permisjonen som det er. Da burde folk som ønsker å være hjemme med ungene sine betaler for det selv!

Anonymkode: 44e86...0e6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, skruttveig said:

Foretrekker ikke å sende avgårde i bhg før ungene er nærmere 3 jeg :ler: begynte ikke før jeg var 4-5 selv, og ingen andre jeg kjente gjorde det heller på 80-tallet. Skjønner ikke hva som er galt med å være hjemme med barna sine og knyte bånd når de er i begynnelsen av livet? At folk sender de i bhg veldig tidlig fordi de MÅ av en grunn, er noe annet, men at dette skal være normalen - å tvinge foreldre til å levere dem fra seg i timesvis hver dag mens de fortsatt er babyer, er latterlig. Jeg får barn fordi jeg er glad i dem, ikke for Erna sin skyld.

Da kan folk som deg sponse dette ut av egen lomme da! 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke fort nok. Hvorfor skal vi skattebetalerne må betale for at mødre skal være hjemme? Betaler nok med permisjonen som det er. Da burde folk som ønsker å være hjemme med ungene sine betaler for det selv!

Det er vesentlig dyrere med barnehageplasser. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Den blir ikke fjernet.. tom trussel 😉

Anonymkode: 6d36d...eac

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir forhåpentligvis etter valget.

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Da kan folk som deg sponse dette ut av egen lomme da! 

Folk som meg jobber hardt til vanlig, og sponser gjerne andre nybakte mødre med kontantstøtte med skattepenger, fordi det er viktig :) Vi føder jo og oppdrar nye skattebetalere, så jeg skjønner ikke helt problemet ditt, og grunnen til å sitte og ruge på den der skatten din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...