PetterKanin Skrevet 6. august 2021 #22 Skrevet 6. august 2021 Det kommer jo helt an på dine personlige standpunkter.
Lurium Skrevet 6. august 2021 #23 Skrevet 6. august 2021 Hesmeta skrev (1 time siden): Du kjører personlig og utelukker ett parti pga en person? Melby, Elvestuen, Rotevatn. Jeg har altid oppfattet Erna som arrogant, men hun havner helt i skyggen av de nevnte 3. Og ja, jeg synes at det å mislike de mest profilerte representantene i et parti er god grunn til å stryke partiet på blokka. En skal uansett lese partiprogram med en klype salt i disse tider da det som nevnt over er mye valgflesk som alle vet det ikke blir noe av grunnet koalisjonene/blokkene. 1
Magrat Skrevet 6. august 2021 Forfatter #24 Skrevet 6. august 2021 (endret) PetterKanin skrev (15 timer siden): Det kommer jo helt an på dine personlige standpunkter. Mine hjertesaker er kunnskap, teknologisk utvikling, internasjonalt samarbeid, liberalisme og miljø. Så Venstre er nok spot on!😊👍 Endret 7. august 2021 av Magrat Tillegg 4
Magrat Skrevet 6. august 2021 Forfatter #25 Skrevet 6. august 2021 Agnesjenta skrev (34 minutter siden): Fordi de er for globalisme Hvorfor er du imot globalisme? 1
Agnesjenta Skrevet 6. august 2021 #26 Skrevet 6. august 2021 Magrat skrev (1 time siden): Hvorfor er du imot globalisme? Jeg er imot mellom annet fordi det nødvendigvis vil måtte medføre betydelig lavere levestandard for oss nordmenn. Se bare hvordan forskjellene allerede har økt i samfunnet pga sosial dumping. Utvanning av norsk kultur, mer kriminalitet, mafia, mindre kontroll over norske ressurser. Jeg kommer til å stemme Demokratene. 2
Druid Skrevet 7. august 2021 #27 Skrevet 7. august 2021 Agnesjenta skrev (12 timer siden): Jeg er imot mellom annet fordi det nødvendigvis vil måtte medføre betydelig lavere levestandard for oss nordmenn. Se bare hvordan forskjellene allerede har økt i samfunnet pga sosial dumping. Utvanning av norsk kultur, mer kriminalitet, mafia, mindre kontroll over norske ressurser. Jeg kommer til å stemme Demokratene. Nasjonalisme vil i allefall drepe levestandarden vår. (Jeg tror ikke folk forstår hvor avhengig vi er av internasjonal handel og hvor ødeleggende det er for oss hvis vi blir tvunget tilbake til bilaterale avtaler) (Men jeg ser det går den veien, og vi kan ikke gjøre noe med det. Valget mellom globalisme og nasjonalisme er det de store landene som gjør, og trenden er tydelig.) 3
Fersken90 Skrevet 7. august 2021 #28 Skrevet 7. august 2021 Venstre💚 For inkludering, dyrevelferd, utdanning og miljøet ☺️💚 3
Gjest Alterego666 Skrevet 7. august 2021 #29 Skrevet 7. august 2021 bullehurk skrev (17 timer siden): Fordi de er blitt for like SV og Mdg. Det "gamle" sentrumspartiet V er dessverre borte. Men jeg stemmer fortsatt på de ved lokalvalg da, pga. jævla dyktige folk. Du har fått med deg at Venstre er grunnen til at vi har hatt en FrP-regjering i syv år?
mmd Skrevet 7. august 2021 #30 Skrevet 7. august 2021 Nicathv skrev (18 timer siden): Fordi politikken deres er fagforeningsfiendtlig, arbeiderfiendtlig og står for økte forskjeller, skattekutt til rikfolk, avståelse av suverenitet til EU og salg av Norges naturressurser og vellykkede statlige selskaper til rike utlendinger. Så pynter de seg med litt klimapolitikk som de uansett ikke får særlig gjennomslag for i en høyreregjering, samt å være vennlige til innvandring og ikke helt bakvendte når det gjelder rusmiddellover. 👆
Dråpe Skrevet 7. august 2021 #31 Skrevet 7. august 2021 Den beste grunnen til ikke å stemme Venstre er at de er et parti på høyresiden i politikken. For å opprettholde og forbedre det norske velferdssystemet, som de aller fleste nyter godt av, så må man stemme mer sosialistisk og mye mer mot venstre. Alle partier har noen gode ideer og intensjoner - å finne et parti man har alt til felles med er vanskelig. Derfor bør man først og fremst orientere seg mellom høyre- og venstresiden i politikken - og derettr4 finne sine meningsfeller på den ene eller den andre siden. 8
Mwanafunzi Skrevet 7. august 2021 #32 Skrevet 7. august 2021 Ikke stem Venstre. De er vinglete, vage, for små til å ha gjennomslag, det eneste de virker å være genuint interessert i er kultur. 2
Jdz Skrevet 7. august 2021 #33 Skrevet 7. august 2021 Magrat skrev (20 timer siden): Mine hjertesaker er kunnskap, teknologisk utvikling, internasjonalt samarbeid, liberalisme og miljø. Så Venstre er nok spot on!😊👍 Og derfor kommer jeg også til å stemme Venstre i år også, som jeg har gjort de siste 15+ årene. Venstre er ikke perfekt, men det er det beste alternativet vi har. Agnesjenta skrev (18 timer siden): Jeg er imot mellom annet fordi det nødvendigvis vil måtte medføre betydelig lavere levestandard for oss nordmenn. Se bare hvordan forskjellene allerede har økt i samfunnet pga sosial dumping. Utvanning av norsk kultur, mer kriminalitet, mafia, mindre kontroll over norske ressurser. Jeg kommer til å stemme Demokratene. Jeg tror du har en veldig snever oppfatning av hva globalisme er. Vi hadde aldri i verden hatt den levestandarden vi har i Norge i dag uten å kunne ta del i internasjonal handel og verdenssamfunnet. Vi er jo ikke akkurat selvforsynte med varer og tjenester her, så uten globalismen hadde vi nok levd en ganske fattig tilværelse. Det er selvfølgelig noen utfordringer med globalismen også, men i all hovedsak har det bidratt til å bygge landet vårt. 2
PeeWee Skrevet 7. august 2021 #34 Skrevet 7. august 2021 Druid skrev (6 timer siden): Nasjonalisme vil i allefall drepe levestandarden vår. Men en mulighet som "globalister" ikke ønsker skal tas opp, er jo at land med omtrent samme standard har frihandel seg imellom. Det var slik det i praksis var på femti, seksti og syttitallet. 2
Gjest Airman Skrevet 7. august 2021 #35 Skrevet 7. august 2021 CorvusCorax skrev (23 timer siden): Stem Venstre. 💚 Akademikerpartiet. p
Agnesjenta Skrevet 8. august 2021 #36 Skrevet 8. august 2021 (endret) Jdz skrev (15 timer siden): Og derfor kommer jeg også til å stemme Venstre i år også, som jeg har gjort de siste 15+ årene. Venstre er ikke perfekt, men det er det beste alternativet vi har. Jeg tror du har en veldig snever oppfatning av hva globalisme er. Vi hadde aldri i verden hatt den levestandarden vi har i Norge i dag uten å kunne ta del i internasjonal handel og verdenssamfunnet. Vi er jo ikke akkurat selvforsynte med varer og tjenester her, så uten globalismen hadde vi nok levd en ganske fattig tilværelse. Det er selvfølgelig noen utfordringer med globalismen også, men i all hovedsak har det bidratt til å bygge landet vårt. Det er selvfølgelig mulig å inngå handelsavtaler med andre land uten å måtte akseptere ‘fri flyt’. Dessuten mener jeg at vi nettopp BØR bli mer selvforsynt. Få fabrikkene og arbeidsplassene tilbake og produser mer av det vi trenger selv. Vi trenger uansett flere bein å stå på. Endret 8. august 2021 av Agnesjenta Kom på mer å skrive
Lillemor_Meg Skrevet 8. august 2021 #37 Skrevet 8. august 2021 (endret) Mitt største problem når det kommer til valg er at jeg ikke liker koalisjonene. Jeg liker det best når det er en ettpartiregjering. Det beste er når det er en flertallsregjering, men også en mindretallsregjering går greit når de søker støtte fra sak til sak hos andre partier på begge sider av partilinjen, avhengig av hvilken sak det er snakk om. Når de går til valg på eget program, men etter valget danner en "regjeringsplattform" med samarbeidspartier blir det for mange kompromisser, og vi får ikke den politiske helheten vi egentlig ønsker og har stemt på. (Bondevik var vel den første som gjorde dette, og etter den gang har dette blitt "normalen") Kompromisstyring gjør at saker blir trumfet igjennom stortinget selv om flertallet er i mot. Storparti: "Vi ønsker store sentraliserte sykehus" Samarbeidsparti: "Vi ønsker å bevare de lokale sykehusene". Storparti: "Ok, da støtter dere oss når det kommer til sentraliseringen av sykehusene, og så støtter vi dere på en annen sak som er viktig for dere" Støtteparti: "For oss er det viktig at det ikke blir vedtatt mer utbygging av vindkraft" "Flott - punkt i regjeringsplattform satt! Med deres motvillige støtte (les:kompromiss) vil vi få stortingsflertall for sentralisering selv om dere egentlig er i mot det, og vi støtter dere på at det ikke blir gitt flere konsesjoner på vindkraft". Dermed mister de små partiene i "posisjon" en av de viktigste funksjonene de tidligere har hatt. De små opposisjonspartiene har tradisjonelt sett vært veldig viktige som "vaktbikkjer", og stabilisatorer som skal sikre at folkemeningen blir ivaretatt. Når de store partiene mister "vaktbikkjene og stabilisatorene sine" blir heller ikke politikken ble ikke helhetlig, og i tillegg blir det ofte krangler, ufred og ustabilitet innad i regjeringen. Det ble litt for mye generelt her til at jeg svarte på ditt spørsmål, men konklusjonen min blir at ved å støtte Venstre støtter du en høyreregjering, og du får veldig lite Venstrepolitikk. Det kan være at du synes en Venstrestøttet Høyreregjering er greit, og da er det ingenting i veien med å stemme som du ønsker. Endret 8. august 2021 av Lillemor_Meg 2
Narad Skrevet 8. august 2021 #38 Skrevet 8. august 2021 Man kan ikke lenger bare stemme ett parti, man må også se på politikken til de store partiene som de vil samarbeide med. Selv stemte jeg Venstre da de sa i valgkampen at det var uaktuelt å samarbeide med FRP, men hva skjedde? De gikk inn i regjering med FRP. Er veldig mange som trodde på dem når de sa de ikke ville samarbeide med FRP og de vil tape mange stemmer på det samarbeidet de har hatt med de. Er også enig med den over som skrev at den ikke kunne støtte Venstre pga familiepolitikken som frontes av Guri Melby. En utrolig arrogant politiker som pga hvordan hun klarer å sjonglere sitt familieliv tror og forventer at alle andre skal klare det på samme måte. Venstre har mye bra politikk og jeg kan lett stemme på de i lokalvalg, men min stemme går andre steder enn Venstre i stortingsvalg.. 3
Commander Skrevet 8. august 2021 #39 Skrevet 8. august 2021 Magrat skrev (På 2021-8-6 den 13.57): Jeg heller mot å stemme Venstre i årets valg. De snilleste og smarteste menneskene jeg kjenner er medlem i Venstre. Men er det noen gode grunner til å ikke stemme det? 2 ting som teller mot venstre i manges øyne. De er de mest innvandringsvennlige på borgerlig side og fagforeningers største motstander for velgere på sosialistisk side. . 2
Gjest Handyhedmark Skrevet 8. august 2021 #40 Skrevet 8. august 2021 Venstre har glemt hva de egentlig var. Venstre var et sterkt parti i sin tid for distriktene, og hadde en god landbrukspolitikk. I de senere år har de totalt fraveket sine tradisjonelle velgere, og gått til å være et nyliberalt parti, der EU, økofascisme og harselering av mennesker står i førersetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå