AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Naboen vår har bygd garasje i ytterkant av vår tomt (vi har avtale om at han skal kjøpe tomtenbiten). Det er snakk om 28 kvm. Nå skal vi sette pris, og min advokat sier tomteprisen i området er 1800 pr.kvm. Det blir altså 50.000 for 28 kvm. Det er snakk om en vei med grus på, og jeg lurer på om vi kan virke griske om vi tar denne prisen? Anonymkode: f5022...1fd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Naboen vår har bygd garasje i ytterkant av vår tomt (vi har avtale om at han skal kjøpe tomtenbiten). Det er snakk om 28 kvm. Nå skal vi sette pris, og min advokat sier tomteprisen i området er 1800 pr.kvm. Det blir altså 50.000 for 28 kvm. Det er snakk om en vei med grus på, og jeg lurer på om vi kan virke griske om vi tar denne prisen? Anonymkode: f5022...1fd Jeg synes dette var en veldig stiv pris for 28 kvm. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men dere må jo betale millioner for en vanlig tomt. Anonymkode: ce1f3...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg synes dette var en veldig stiv pris for 28 kvm. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men dere må jo betale millioner for en vanlig tomt. Anonymkode: ce1f3...0b7 Vi bor sentrumsnært på et lite tettsted på Østlandet Anonymkode: f5022...1fd
nomore82 Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Synes kanskje det er litt korttenkt å avtale salg uten å være enige om prisen, spesielt når en og setter i gang byggeprosjekt før ting er avklart. Dersom advokaten deres mener at dette er prisen pr kvadratmeter i området hos dere så ville jeg tatt utgangspunkt i det. Eller gått litt ned om dere mener det er rett. Så får dere høre hva naboen tenker om prisen, og evnt hva de er villige til å betale. Men i prinsippet så kan jo dere kreve hva dere vil, og dersom naboen ikke godtar prisen så krever dere riving av garasjen som da står på deres tomt. Til neste gang; avklar sånne ting først. 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 Hvis det er det som er tomtepris for kvm i området, er det vel greit? Spesielt om det bare er en engangssum. Men dere burde vel kanskje diskutert pris osv før han bygde garasjen? Det ordner seg sikkert! Anonymkode: 15327...44c 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #6 Skrevet 6. august 2021 Naboen har sagt at de betaler det jeg ønsker, ettersom garasjen ble satt opp før oppkjøp. Er absolutt ingen problemer rundt det. TS Anonymkode: f5022...1fd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Naboen har sagt at de betaler det jeg ønsker, ettersom garasjen ble satt opp før oppkjøp. Er absolutt ingen problemer rundt det. TS Anonymkode: f5022...1fd Til opplysning betalte vi 250 kr kvm, vi bor også sentralt på østlandet. Jeg synes det er forskjell på salg av allerede opparbeidet tomt som gjerne går litt billigere, enn nye tomter. Når man betaler for nye tomter så er vann kloakk osv i tomteprisen som derfor blir mye høyere. Men det er min mening da. Anonymkode: ce1f3...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå