Ukjent. Skrevet 6. august 2021 #1 Skrevet 6. august 2021 Det blir mer og mer tydelig at FHI nå ønsker opphør av tiltakene. Hvorfor skal vi fortsette med tiltak når det rådgivende organ for helse mener det bør opphøre? Til hvilken pris skal vi unngå noen ytterst få tilfeller av dødsfall og senskader? Livet er faktisk ikke risikofritt. Heier på FHI - måtte de nå frem med meningene sine! https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-ha-smitteverntiltak-selv-om-alle-har-blitt-fullvaksinert-men-er-det-verdt-det/s/12-95-3424164088 16
NorthernLight Skrevet 6. august 2021 #2 Skrevet 6. august 2021 Ukjent. skrev (1 time siden): Det blir mer og mer tydelig at FHI nå ønsker opphør av tiltakene. Hvorfor skal vi fortsette med tiltak når det rådgivende organ for helse mener det bør opphøre? Til hvilken pris skal vi unngå noen ytterst få tilfeller av dødsfall og senskader? Livet er faktisk ikke risikofritt. Heier på FHI - måtte de nå frem med meningene sine! https://www.nettavisen.no/okonomi/regjeringen-vil-ha-smitteverntiltak-selv-om-alle-har-blitt-fullvaksinert-men-er-det-verdt-det/s/12-95-3424164088 Er ikke overrasket over at FHI sier det. Preben Aavitsland sa jo at pandemien var over på Twitter for en stund siden. 4
Capt. Obvious Skrevet 6. august 2021 #3 Skrevet 6. august 2021 Tiltakene vil ikke forsvinne, de er den nye normalen. 2
OlsenHansen Skrevet 6. august 2021 #4 Skrevet 6. august 2021 Er bare folket som skal høre på autoriteter. Staten gjør som de vil med overgrep og nye tiltak. De har tydeligvis klødd i fingrene når det endelig kom en god unnskyldning til å utøve makt og tvang. 13
Robert Koch Skrevet 6. august 2021 #5 Skrevet 6. august 2021 6 minutter siden, OlsenHansen said: Er bare folket som skal høre på autoriteter. Staten gjør som de vil med overgrep og nye tiltak. De har tydeligvis klødd i fingrene når det endelig kom en god unnskyldning til å utøve makt og tvang. Tror du på dette selv? 13
Jdz Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 NorthernLight skrev (26 minutter siden): Er ikke overrasket over at FHI sier det. Preben Aavitsland sa jo at pandemien var over på Twitter for en stund siden. Og det er nok ikke så veldig langt unna sannheten heller. Han hadde nok kanskje kunne spart seg den tweeten, men med høy andel vaksinerte, relativt lavt smittetrykk og få innleggelser/død i forhold til antall smittede er det kanskje ikke nødvendig å kalle det en pandemi lenger? 13
Gjest Gagaen Skrevet 6. august 2021 #8 Skrevet 6. august 2021 Tiltakene bør fortsette MINST til vi ser hva sommerens elleville reisevirksomhet fører til og til alle er fullvaksiner. Såpass respekt bør folk ha! Ellers er det som å si at de viktigste er fullvaksinert, drit i de andre! Jeg kommer til å beholde avstand og spriting og alt det der til godt uti 2020. Fordi jeg passer på meg selv og stoler ikke på andre.
Callisto83 Skrevet 6. august 2021 #9 Skrevet 6. august 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor vi må finne opp hjulet på nytt hver gang? Det er land som ligger langt foran oss med vaksinering og annet, og selv de innfører nå tiltak pga deltasmitte. Det er også klart og tydelig at tiltakene har hatt en god effekt. Det er bare å sammenligne med Sverige. 2
NorthernLight Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): Og det er nok ikke så veldig langt unna sannheten heller. Han hadde nok kanskje kunne spart seg den tweeten, men med høy andel vaksinerte, relativt lavt smittetrykk og få innleggelser/død i forhold til antall smittede er det kanskje ikke nødvendig å kalle det en pandemi lenger? Det er langt unna sannheten. Ta en titt rundt i verden og man ser også at smittetallene øker her hjemme. Mange har ikke fått 2 dose . Nye verre mutasjoner kan oppstå når som helst når så mange ikke har fått vaksiner på jorden. Man skal ikke se bort i fra at det kommer en escape variant som vaksinene ikke virker mot. Det er bare tull og tøys at pandemien er over. Rett og slett useriøst. FHI har sagt og gjort mye rart det siste året. 5
parmanoia Skrevet 6. august 2021 #11 Skrevet 6. august 2021 Jeg stoler mer på FHI enn regjeringen. Men de et vel livredd for å miste noen stemmer. 15
Anonymus1986 Skrevet 6. august 2021 #12 Skrevet 6. august 2021 (endret) Synes det etterhvert aksepterte og normaliserte paradigmeskiftet i hvordan samfunnet skal styres er ganske skremmende. Det er jo tydelig at langt flere enn man tror elsker tiltakene.. Godt at FHI oppfordrer til debatt. Endret 6. august 2021 av Anonymus1986 22
Isambard Skrevet 6. august 2021 #13 Skrevet 6. august 2021 Callisto83 skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor vi må finne opp hjulet på nytt hver gang? Det er land som ligger langt foran oss med vaksinering og annet, og selv de innfører nå tiltak pga deltasmitte. Det er også klart og tydelig at tiltakene har hatt en god effekt. Det er bare å sammenligne med Sverige. Tiltakene har ikke hatt god effekt på det sosiale livet til folk. Feilen er å se på samfunnet som et spill hvor suksess kun måles i korona-dødsfall. Frem til nå har tiltakene vært midlertidige, og da kan man finne seg i mye. Jeg har støttet både nedstengning og andre tiltak. Når man snakker om en permanent tilstand ville jeg mye heller hatt Sveriges dødstall enn å leve permanent med tiltak. Det ville vært verdens enkleste valg for meg. Jeg flytter heller til Texas og lever livet til jeg dør.🤠🍺 19
Anonymus1986 Skrevet 6. august 2021 #14 Skrevet 6. august 2021 3 minutter siden, Isambard said: Tiltakene har ikke hatt god effekt på det sosiale livet til folk. Feilen er å se på samfunnet som et spill hvor suksess kun måles i korona-dødsfall. Frem til nå har tiltakene vært midlertidige, og da kan man finne seg i mye. Jeg har støttet både nedstengning og andre tiltak. Sosialt samvær og livskvalitet er underordnet smitteverns-regimet ja. 2
Gjeste mann Skrevet 6. august 2021 #15 Skrevet 6. august 2021 Fra artikkelen: - Ved influensa har vi i alle år akseptert to-tre tusen innleggelser, noen hundre på intensivavdeling og noen hundre dødsfall i løpet av 10-12 uker hver vinter, alt med en betydelig belastning på sykehusene. Utrulling av vaksinene i Norge har endret sykdomsbyrden betydelig, allerede lenge før hele befolkningen er fullvaksinert. Blant annet viser nye grove anslag at dødeligheten for korona nå ligger under en vanlig sesonginfluensa Akkurat nå er det 34 innlagte, 6 på intensiv og 3 på respirator. I hele Norge. Det har jo aldri vært noe debatt om tiltak under influensasesongene. Hvis det er noe jeg frykter så er det ikke Korona, men at dette blir den nye normalen. Nullvisjon for absolutt all sykdom. Skulle vi tenkt det samme i trafikken så kunne vi satt fartsgrensen til 10 km over alt - vips null trafikkdøde. Anektdoten om froskekonking er velkjent. Hvis du putter en frosk i en kjele med kokende vann vil den umiddelbart hoppe ut. Men hvis du putter den i kaldt vann som gradvis varmes opp, forblir den i vannet til den er kort i hjel. Dersom vi i starten av 2020 hadde blitt presentert for en pandemi med dagens trusselbilde så ville vi aldri i verden godtatt tiltakene. Men nå er det vi som er frosken. Vi har sakte, men sikkert vent oss til det totalitære. På tide å avslutte alle tiltak umiddelbart 25
MorTil2 Skrevet 6. august 2021 #16 Skrevet 6. august 2021 NorthernLight skrev (1 time siden): Er ikke overrasket over at FHI sier det. Preben Aavitsland sa jo at pandemien var over på Twitter for en stund siden. Jada. Og Anne Spurkland undrer seg over hvorfor ikke spådommen hennes om at enten tar man vaksinen eller så får man Covid ikke går i oppfyllelse https://www.nrk.no/urix/overraskende-smittefall-i-england-1.15600022 Det må være rom for å ta feil vet du. 8
Callisto83 Skrevet 6. august 2021 #17 Skrevet 6. august 2021 Isambard skrev (50 minutter siden): Tiltakene har ikke hatt god effekt på det sosiale livet til folk. Feilen er å se på samfunnet som et spill hvor suksess kun måles i korona-dødsfall. Frem til nå har tiltakene vært midlertidige, og da kan man finne seg i mye. Jeg har støttet både nedstengning og andre tiltak. Når man snakker om en permanent tilstand ville jeg mye heller hatt Sveriges dødstall enn å leve permanent med tiltak. Det ville vært verdens enkleste valg for meg. Jeg flytter heller til Texas og lever livet til jeg dør.🤠🍺 Har du fulgt med på covid nyhetene fra Texas de siste ukene? Det er ikke akkurat hyggelig lesning. Der vaksineres også barn fra 12 års alderen. Man slipper dessverre ikke unna realiteten med covid uansett hvor mye det går utover det sosiale liv til folk. Personlig tror jeg vi har det mye bedre med lave smittetall, og da trengs dessverre tiltak. Det blir "collateral damage" på steder der det er frislipp. 2
juni Skrevet 6. august 2021 #18 Skrevet 6. august 2021 OlsenHansen skrev (1 time siden): Er bare folket som skal høre på autoriteter. Staten gjør som de vil med overgrep og nye tiltak. De har tydeligvis klødd i fingrene når det endelig kom en god unnskyldning til å utøve makt og tvang. Hva søren? Du mener at de er psykopater hele gjengen?😂 2
OlsenHansen Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 juni skrev (1 minutt siden): Hva søren? Du mener at de er psykopater hele gjengen?😂 For å si det sånn, jeg aldri møtt et normalt menneske som ter som en politiker. Makta tiltrekker seg tydeligvis det verste menneskematerialet Norge har å by på. 9
velociraptor Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 Callisto83 skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvorfor vi må finne opp hjulet på nytt hver gang? Det er land som ligger langt foran oss med vaksinering og annet, og selv de innfører nå tiltak pga deltasmitte. Det er også klart og tydelig at tiltakene har hatt en god effekt. Det er bare å sammenligne med Sverige. Hva da med sammenligningen med Sverige? At en del gamle og syke har røket med? De hadde underdødelighet i flere år i forkant, og dermed en god del mennesker som levde på overtid. Jeg ser rett og slett ikke noe ved tallene fra Sverige som rettferdiggjør strenge tiltak. Å opprette flere sykepleierstillinger er en god ide både her og i Sverige, men det er det visst liten politisk vilje til. Bedre å settebefolkningen i husarrest! Callisto83 skrev (5 minutter siden): Har du fulgt med på covid nyhetene fra Texas de siste ukene? Det er ikke akkurat hyggelig lesning. Der vaksineres også barn fra 12 års alderen. Man slipper dessverre ikke unna realiteten med covid uansett hvor mye det går utover det sosiale liv til folk. Personlig tror jeg vi har det mye bedre med lave smittetall, og da trengs dessverre tiltak. Det blir "collateral damage" på steder der det er frislipp. Hvorfor godtar vi collateral damage når det gjelder influensa, men ikke når det gjelder corona? Livet er farlig. Noen dør unge. Sånn er det bare. 10
Anbefalte innlegg